Překvapení: Švýcarské hodinky se prodávají jako před pandemií
Během prvního pololetí vyvezli švýcarští výrobci luxusních hodinek zboží za 10,6 miliardy švýcarských franků, což je téměř stejně jako v roce 2019.
Po tragickém roce 2020, kdy prodeje švýcarských hodinek klesly více než za finanční krize 2008, hlásí výrobci luxusních strojků návrat na výsluní. A to nikoli jen ve srovnání s pandemickým rokem, ale také s rokem 2019, kdy byly prodeje na vrcholu.
„Tržby sektoru byly za prvních šest měsíců letošního roku 10,6 miliardy švýcarských franků. To je jen o půl procenta méně než za stejné období předpandemického roku 2019,“ uvádí Federace švýcarského hodinářského průmyslu. „Stojí za tím oživení na nejvýznamnějších trzích a také to, že si zákazníci zvykli na novou realitu,“ vysvětluje ředitel federace Jean-Daniel Pasche. Hlavním trhem pro luxusní hodinky tak nadále zůstává Čína (kde se luxusnímu zboží dařilo již v druhé polovině loňského roku), USA a Hongkong.
Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost
Enjoy
Skvělého výsledku hodináři dosáhli navzdory doznívajícím obavám z pandemie během prvního kvartálu a také rostoucí konkurenci z dalších oblastí luxusního segmentu maloobchodu. Od druhého kvartálu začaly prodeje výrazně růst, především díky digitální distribuci a také výrazně proměněným marketingovým strategiím jednotlivých značek.
Hodináři cílí na mileniály
„Produkty se výrazně proměňují, protože jednotlivé manufaktury se čím dál více orientují na nejmladší generaci zákazníků,“ uvádí pololetní report švýcarského hodinářského průmyslu.
Zároveň roste poptávka po luxusních hodinkách jako investičního nástroje. Tomu odpovídá také nárůst prodejů strojů vyrobených z drahých kovů. Zatímco ty meziročně za první pololetí rostly o 3,6 procenta, hodinky z ostatních materiálů výrazně propadly (ocelové o 27 procent, z jiných materiálů dokonce o více než 50 procent).
Jean-Daniel Pasche však upozorňuje, že navzdory skvělým výsledkům, celý sektor i nadále ohrožuje nejistota. „Byznys je stále závislý na epidemiologické situaci a na restriktivních opatřeních, které jednotlivé vlády zavádějí. Přesto na základě stávajících trendů lze odhadovat, že zpět na předkrizovou úroveň se dostaneme už na počátku roku 2022. A to je mnohem rychleji, než kdokoli očekával,“ dodává šéf prestižní hodinářské organizace.
Nástup chytrých zařízení a pandemie mohly zasadit definitivní ránu švýcarské vysoké hodinařině. Realita je však jiná. S novými statistikami prodejů skutečně drahých hodinek se ukazuje, že top značky se vracejí a mají možnost se během pouhých čtyř let vrátit k předpandemickým prodejům. Jak je to možné? Budou se muset změnit. A to pořádně.
Švýcarské hodinky se vracejí. Jejich prodej opět roste
Money
Galerie Kodl ve spolupráci s prestižní aukční síní Sotheby's vybrala díla 11 tuzemských tvůrců včetně Jana Kalába, Karla Štědrého nebo Vladimíra Houdka. Obrazy jsou až do 13. srpna ke zhlédnutí v Galerii Kodl.Mladí čeští umělci se představí na aukci v Londýně
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.