Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Překvapení: Švýcarské hodinky se prodávají jako před pandemií

Prodeje luxusních hodinek rostly navzdory pandemii.
Pixabay
Stanislav Šulc

Během prvního pololetí vyvezli švýcarští výrobci luxusních hodinek zboží za 10,6 miliardy švýcarských franků, což je téměř stejně jako v roce 2019.

Po tragickém roce 2020, kdy prodeje švýcarských hodinek klesly více než za finanční krize 2008, hlásí výrobci luxusních strojků návrat na výsluní. A to nikoli jen ve srovnání s pandemickým rokem, ale také s rokem 2019, kdy byly prodeje na vrcholu. 

„Tržby sektoru byly za prvních šest měsíců letošního roku 10,6 miliardy švýcarských franků. To je jen o půl procenta méně než za stejné období předpandemického roku 2019,“ uvádí Federace švýcarského hodinářského průmyslu. „Stojí za tím oživení na nejvýznamnějších trzích a také to, že si zákazníci zvykli na novou realitu,“ vysvětluje ředitel federace Jean-Daniel Pasche. Hlavním trhem pro luxusní hodinky tak nadále zůstává Čína (kde se luxusnímu zboží dařilo již v druhé polovině loňského roku), USA a Hongkong.

Luxusní hodinky

Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost

Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.

Přečíst článek

Skvělého výsledku hodináři dosáhli navzdory doznívajícím obavám z pandemie během prvního kvartálu a také rostoucí konkurenci z dalších oblastí luxusního segmentu maloobchodu. Od druhého kvartálu začaly prodeje výrazně růst, především díky digitální distribuci a také výrazně proměněným marketingovým strategiím jednotlivých značek.

Hodináři cílí na mileniály

„Produkty se výrazně proměňují, protože jednotlivé manufaktury se čím dál více orientují na nejmladší generaci zákazníků,“ uvádí pololetní report švýcarského hodinářského průmyslu.

Zároveň roste poptávka po luxusních hodinkách jako investičního nástroje. Tomu odpovídá také nárůst prodejů strojů vyrobených z drahých kovů. Zatímco ty meziročně za první pololetí rostly o 3,6 procenta, hodinky z ostatních materiálů výrazně propadly (ocelové o 27 procent, z jiných materiálů dokonce o více než 50 procent).

Jean-Daniel Pasche však upozorňuje, že navzdory skvělým výsledkům, celý sektor i nadále ohrožuje nejistota. „Byznys je stále závislý na epidemiologické situaci a na restriktivních opatřeních, které jednotlivé vlády zavádějí. Přesto na základě stávajících trendů lze odhadovat, že zpět na předkrizovou úroveň se dostaneme už na počátku roku 2022. A to je mnohem rychleji, než kdokoli očekával,“ dodává šéf prestižní hodinářské organizace.

Švýcarské hodinky jsou novodobou investicí.

Švýcarské hodinky se vracejí. Jejich prodej opět roste

Nástup chytrých zařízení a pandemie mohly zasadit definitivní ránu švýcarské vysoké hodinařině. Realita je však jiná. S novými statistikami prodejů skutečně drahých hodinek se ukazuje, že top značky se vracejí a mají možnost se během pouhých čtyř let vrátit k předpandemickým prodejům. Jak je to možné? Budou se muset změnit. A to pořádně.

Přečíst článek

Martin Krajc (1984) Blue Drink

Mladí čeští umělci se představí na aukci v Londýně

Galerie Kodl ve spolupráci s prestižní aukční síní Sotheby's vybrala díla 11 tuzemských tvůrců včetně Jana Kalába, Karla Štědrého nebo Vladimíra Houdka. Obrazy jsou až do 13. srpna ke zhlédnutí v Galerii Kodl.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Přečíst článek
Doporučujeme