Prodej automobilů v EU loni klesl. Od srpna nastal obrat – ale ne v Česku
Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se za rok 2022 meziročně snížil o 4,6 procenta na 9 255 930 vozů. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí. Ve své zprávě to uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice prodej osobních aut klesl o 7,1 procenta na 192 087 vozů.
Až do července prodeje nových vozů v EU klesal, v srpnu ale nastal obrat a v prosinci prodeje zaznamenaly největší loňský meziroční nárůst o 12,8 procenta na 896 967 vozů. Česko ale bylo výjimkou – prodeje v posledním měsíci loňského roku klesly o desetinu na 14 553 aut.
Prodej automobilů v EU v roce 2022 (po měsících):
V prosinci se prodej nových aut v EU meziročně zvýšil pátý měsíc za sebou. Navzdory pozitivnímu úhrnnému výsledku pouze dva ze čtyř hlavních automobilových trhů v EU zaznamenaly v posledním měsíci loňského roku růst, a to Německo o 38,1 procenta a Itálie o 21 procent. Španělska proti tomu zaznamenalo výrazný pokles, konkrétně o 14,1 procenta. Francouzský trh v stagnoval a meziročně se snížil o 0,1 procenta.
Výroba automobilů na Slovensku loni podle předběžných údajů klesla téměř o pět procent zhruba na milion vozidel, země si ale v přepočtu na obyvatele udržela pozici světového lídra v produkci aut.Slovensko je pořád světový lídr, ale výroba aut poklesla na milion
Money
Z větších výrobců se v prosinci dařilo mimo jiné skupině Volkswagen, která v EU prodala meziročně o 19,7 procenta více aut, konkrétně 223 508 vozů. Automobilka Škoda Auto, která je součástí skupiny, prodej v EU za poslední měsíc loňského roku meziročně zvýšila o 2,8 procenta na 39 630 aut. Za celý loňský rok skupině Volkswagen prodej klesl o 5,2 procenta, Škodě Auto se snížil o 8,4 procenta.
Vysokého prodeje nadále v prosinci dosahovaly automobilky Toyota (meziroční růst o 19,6 procenta), BMW (o 23,2 procenta) či Mercedes-Benz (o 18,1 procenta). Naopak nižší prodej (minus 6,6 procent) v prosinci vykázala skupina Stellantis, jejíž součástí jsou značky Peugeot, Fiat nebo Citroën.
Elon Musk rád využívá Twitter k marketingovým účelům k posílení jeho firem a aktivit na trhu. Jednou to ale, zdá se, přehnal. V San Francisku začíná soud, v němž čelí žalobě investorů kvůli slibu, že stáhne Teslu z burzy. Záměr veřejně deklaroval téměř před pěti lety na Twitteru. Dodnes nedošlo k jeho naplnění. Začíná soud s Muskem kvůli Tesle. Ve hře jsou miliardy dolarů
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.