Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Prodeje nových aut v EU šest měsíců stoupají, ale pořád je to málo

Škoda Auto, ilustrační foto
Škoda Auto
 ČTK

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v lednu meziročně zvýšil o 11,3 procenta na 760 041 vozů. Nárůst tak vykázal již šestý měsíc za sebou. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) na svých internetových stránkách. Sdružení nicméně upozornilo, že za růstem z velké části stála mimořádně nízká úroveň prodeje v loňském lednu.

Reklama

V Německu, které je největším automobilovým trhem v EU, se prodej minulý měsíc meziročně snížil o 2,6 procenta. Ve Francii však stoupl o téměř devět procent, v Itálii o 19 procent a ve Španělsku dokonce o více než polovinu, plyne z údajů ACEA. Svaz dovozců automobilů už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v Česku v lednu meziročně vzrostl o 5,4 procenta na 17 137 vozů.

Automobilce Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v lednu prodej v zemích EU meziročně vzrostl o 13 procent na 43 919 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 5,8 procenta z 5,7 procenta před rokem, uvedla ACEA.

V celém loňském roce souhrnný prodej nových osobních automobilů v Evropské unii klesl o 4,6 procenta na zhruba 9,3 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1993. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí, od srpna do prosince už trh vykazoval růst.

Sdružení ACEA koncem ledna předpovědělo, že v letošním roce se prodej zvýší o pět procent na zhruba 9,8 milionu vozů. Zároveň ale varovalo před negativními důsledky plánované přísnější emisní normy Euro 7, která by podle něj mohla zdražit automobily v průměru o 2000 eur (zhruba 47 500 Kč) a podkopat poptávku.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme