Formule 1 nebude nikdy elektrická, prohlásil šéf prestižního projektu. Ale možná v ní přibydou ženy
Celý svět se pomalu, ale jistě přesouvá od spalovacích motorů k elektromobilitě, jedna oáza pro milovníky benzínu zřejmě zůstane. Nový šéf prestižního podniku závodů Formule 1 a bývalý šéf automobilky Lamborghini Stefano Domenicali vidí budoucnost nejrychlejších automobilů i nadále bez elektrických pohonů, ale s novými motory, uvedla agentura Bloomberg. Cestou k ještě vyšší atraktivitě závodů je pak mimo jiné snaha vrátit po téměř půl století za volanty monopostů F1 ženy.
Formule 1 „nikdy nepřejde na elektřinu,“ řekl Stefano Domenicali, prezident a výkonný ředitel Formule 1 Group v rozhovoru, který v neděli zveřejnil italský list Il Sole 24 Ore. Aby F1 pomohla snížit emise ve světě, vyvíjí benzin s nulovými emisemi, který „by mohl být používán také letadly a plavidly“, řekl Domenicali.
Politici zastávají dogmatický přístup, tvrdí Domenicali
Šéf automobilky Lamborghini (2016-2020) kritizoval politiky za to, že stanovují nemožné cíle energetického přechodu a že zastávají ideologický přístup k elektřině, která se stala „nesporným dogmatem“. „Je možné dosáhnout nulových emisí bez výměny motorů za elektrické nebo vyřazení stávajících vozů," řekl Domenicali deníku.
Evropský parlament v úterý definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích, která počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné si pořídit nový automobil na benzin či naftu.Je to definitivní. Po roce 2035 v EU nové auto na benzín či naftu nekoupíte
Politika
Minulý týden přitom Evropský parlament podepsal dohodu dosaženou s členskými státy v loňském roce, podle níž mají výrobci automobilů dosáhnout cíle nulových emisí do roku 2035 a v tomto desetiletí snížili úrovně znečištění o 55 procent.
Návrat žen po půl století?
Formule 1, kterou v roce 2017 koupila americká Liberty Media Corp. za 4,4 miliardy dolarů, se také pod vedením Domenicaliho pustila do plánu rozšířit svou popularitu i geografický dosah, zejména v USA.
Jednou z cest, jak ještě více zatraktivnit závody Formule 1, je také snaha vrátit do řad pilotů monopostů ženy. V dlouhé historii Formule 1 se závodů Grand Prix totiž zúčastnilo pouhých pět žen, přičemž ta poslední – Lella Lombardiová – v roce 1976. Zdá se, že organizátoři F1 si uvědomili, že je čas mít na startovním roštu ženu, nebo dvě – letos proto zavádějí projekt Akademie F1, závodní série a tréninkového programu pro ženy, uvedl již dříve Bloomberg.
Vždy když se zdá, že se Katar svým pojetím islámu přiblíží ke Spojeným arabským emirátům, jako by někdo dupl na brzdu nebo rovnou zařadil zpátečku. Zdeněk Pečený: Katar (ne)chce být jako Emiráty
Názory
Německé automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz vyzývají německou vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Rozvoj dobíjecí infrastruktury je podle nich potřebný k rychlejšímu přechodu od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům.Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.