Škoda v Rusku prodala v únoru jen tři stovky vozů. Celý ruský trh se propadl o tři pětiny

Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v únoru meziročně propadl o 62,1 procenta na 41 851 vozů. Rychlost poklesu tak pouze nepatrně zpomalila z 63,1 procenta v předchozím měsíci. Vyplývá to z údajů podnikatelského sdružení AEB. Ruský automobilový sektor se potýká s dopady sankcí, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu.
Ruskému automobilovému trhu v únoru nadále dominovala domácí automobilka Lada (na hlavním snímku model Lada Largus, pozn. red.), která prodej meziročně zvýšila o pět procent na 23 437 vozů. Za Ladou následovaly čínské značky Haval a Geely. Odbyt značky Haval se zvýšil o 49 procent na 5234 vozů, odbyt značky Geely pak vzrostl o 85 procent na 4053 vozů.
Škodě a dalším západním firmám klesl odbyt o téměř sto procent
Prodej české značky Škoda na ruském trhu se naopak podle údajů AEB v únoru meziročně propadl o 95 procent na 279 vozů z 5438 vozů před rokem. Podobný propad vykázaly také další značky z Evropy, Spojených států a Japonska.

Ruská realita na silnicích. Každé třetí auto teď pochází z Číny
MoneyKaždé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny. Značky Toyota nebo Volkswagen se ze země po ruské vojenské invazi na Ukrajinu stahují a jejich místo obsazují čínští výrobci jako Geely, Chery a Great Wall, uvedla agentura Bloomberg. V Rusku se loni zaregistrovalo o 60 procent méně aut než o rok dříve. Čínským výrobcům se ale podařilo podíl na ruském trhu zvýšit na 17 procent.
Čínské značky se staly důležitými hráči na ruském automobilovém trhu po odchodu západních výrobců v reakci na invazi ruských vojsk na Ukrajinu. Celková výroba osobních automobilů v Rusku se loni propadla o 67 procent na 450 tisíc vozů, což je nejnižší úroveň od pádu Sovětského svazu v roce 1991.
Prodej aut v Rusku se loni snížil o 59 procent na 626 300 vozů, což představovalo nejslabší výsledek za několik desetiletí. Svaz AEB předpovídá, že v letošním roce prodej aut o 12 procent stoupne.

Škodovácký odborář: Euro 7 pohřbí modely Kamiq, Scala a Fabia
Zprávy z firemNavrhovaná emisní norma Euro 7 zabrání Škodě Auto vyrábět a homologovat malé vozy, jako jsou Kamiq, Scala a Fabia. V novém vydání časopisu Škodovácký odborář to uvedl předseda podnikové rady Škody Jaroslav Povšík. Dopad podle něj bude mít norma i do vývoje a homologace dalších komponentů důležitých pro provoz automobilů, jako jsou pneumatiky, brzdy, ale také například kapalina do klimatizace.

Škoda Auto loni vyrobila méně vozů. Každý čtrnáctý byl z Indie
Zprávy z firemŠkoda Auto loni celosvětově vyrobila téměř 780 tisíc vozů, což je o 22 tisíc, tedy o tři procenta, aut méně než v předchozím roce. Celkem 636 tisíc vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Okolo 56 tisíc vozů Škoda vyrobila v indických závodech, uvedla největší tuzemská automobilka.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.