Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Slovensko je pořád světový lídr, ale výroba aut poklesla na milion

Automobilka Kia vyrobila loni na Slovensku přes 300 tisíc aut, ale slovenská produkce klesla.
ČTK
 ČTK

Výroba automobilů na Slovensku loni podle předběžných údajů klesla téměř o pět procent zhruba na milion vozidel, země si ale v přepočtu na obyvatele udržela pozici světového lídra v produkci aut.

Automobilky v zemi i loni čelily nedostatku součástek, což vedlo až k přerušení výroby aut. Svaz automobilového průmyslu Slovenska předpokládá, že v letošním roce z montážních linek čtyř automobilek opět sjede celkem asi jeden milion vozidel. Rekordních více než 1,1 milionu aut se na Slovensku vyrobilo v roce 2019.

V Davosu začíná světvé fórum, ekonomové očekávají, že svět nemine recese.

Inflace, zadlužení, válka. Globální recese je pravděpodobná, ukazuje průzkum

Dvě třetiny hlavních ekonomů ze soukromého a veřejného sektoru očekávají v letošním roce globální recesi. Ukázal to průzkum Světového ekonomického fóra (WEF). Přibližně 18 procent z nich přitom považuje recesi globální ekonomiky za velmi pravděpodobnou. To je více než dvojnásobek ve srovnání s předchozím průzkumem z loňského září.

Přečíst článek

Výrobní výsledky za loňský rok zatím zveřejnila slovenská továrna Stellantisu, která smontovala zhruba 312 500 vozidel, a závod automobilky Kia, který vyprodukoval 311 000 aut.

Volkswagen prožil složitý rok, odbyt mu klesal.

Volkswagen loni ztrácel, elektromobily prodej spasit nedokázaly

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, loni navzdory lepšímu druhému čtvrtletí klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Propad je hlubší než v předchozím roce, kdy se odbyt snížil na desetileté minimum. Volkswagen zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. Odbyt čistě elektrických vozů meziročně vzrostl o 26 procent.

Přečíst článek

Automobilový průmysl je hlavním motorem slovenské ekonomiky. Toto odvětví na pětimilionovém Slovensku zaměstnává zhruba 176 tisíc pracovníků.

Své továrny na Slovensku má kromě automobilek Kia a Stellantis ještě Jaguar Land Rover a Volkswagen. K nim se v budoucnu zařadí švédská automobilka Volvo Cars, která loni v létě oznámila, že postaví na východě Slovenska závod na výrobu elektrických aut.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme