Světu vládnou technologické značky Apple, Google a Microsoft
Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala už jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.
Sektor luxusního zboží zasáhly obavy ze zpomalení růstu v USA. Pro Bernarda Arnaulta, nejbohatšího člověka světa, je to špatná zpráva. Během jednoho dne se jeho jmění ztenčilo o 11,2 miliardy dolarů, píše agentura Bloomberg. Jedenáct miliard dolarů je pryč. Bernard Arnault během jednoho dne přišel o část jmění
Leaders
Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu dolarů, což oproti loňskému roku představuje pětinový pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.
V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.
Očekávaná souprava pro virtuální realitu ponese jméno Vision Pro. Uživatelé v helmě budou moci sledovat filmy, telefonovat či nakupovat na internetu. Apple spojil síly s Walt Disney Company, která na Vision Pro zpřístupní svou videotéku Disney+. V USA se Vision Pro začne prodávat příští rok za 3499 dolarů. Další země budou postupně následovat.Apple ukázal soupravu pro virtuální realitu. Ovládat se bude hlasem a očima. Cena ohromí
Zprávy z firem
Zpřístupnění nástrojů umělé inteligence zaměřených na spotřebitele, jako je ChatGPT či Bard, by mohlo vést k silnému růstu, který potrvá deset let. Tržby na trhu s generativní umělou inteligencí (AI) by se tak mohly zvýšit na 1,3 bilionu dolarů, v přepočtu 28,6 bilionu korun, v roce 2032 z loňských 20 miliard dolarů. Uvádí to zpráva analytické společnosti Bloomberg Intelligence, podle níž by odvětví mohlo v následujících deseti letech růst tempem 42 procent ročně.Tržby na trhu s generativní umělou inteligencí porostou o desítky procent ročně
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.