Technologické akcie zažily nejhorší týden za dvacet let. Hrozí prasknutí bubliny?
Index Nasdaq 100, v němž jsou akcie nejznámějších technologických společností, každý den ztrácel 1 procento hodnoty, uvedla agentura Bloomberg. Tak špatný týden populární sektor nezažil dvacet let. Tehdy přitom splaskla takzvaná dotkom bublina.
Amazon – minust šest procent, Tesla – minus 5,26 procenta, Meta (dříve Facebook) – minus více než čtyři procenta. Google – minus dvě a půl procenta. Netflix – minus téměř 22 procent.
A to vše pouze za pátek, poslední obchodní den uplynulého týdne. Jak trefně poznamenala agentura Bloomberg, investoři sázející na růst mohou být rádi za jedinou věc – že se kvůli svátku obchodovalo jen čtyři dny.
Během koronavirové krize se z nich stali miláčkové lidí nedobrovolně zavřených doma. Díky Netflixu se lidé v pandemii měli na co dívat, díky Pelotonu cvičili, díky sociální síti Clubhouse si spolu povídali. Poslední výsledky Netflixu naznačují, že pandemické kouzlo vyprchalo, totéž platí i pro Peloton. Ani jednomu se nedaří lákat dostatečné množství nových zákazníků. A ještě hůř na tom je Clubhouse, fenomén konce prvního pandemického roku. Pandemie je u konce, naznačují propady Netflixu, Pelotonu a Clubhousu
Zprávy z firem
Každý z nich totiž slavný technologický sektor přišel o jedno procento hodnoty. Týden plný takovýchto propadů přitom burza Nasdaq specializující se na technologické firmy prožila jen při prasknutí takzvané dotkom bubliny v roce 2000 a po 11. září o rok později.
„Jen v tomto týdnu Nasdaq 100 odepsal 7,5 procenta, což dokonaly tragické výsledky pandemických miláčků, jako je Netflix. Investoři přestávají věřit v postpandemické oživení a s ním spojený růst technologického sektoru. Jen od začátku roku pak indes ztratil 12 procent, čímž má našlápnuto prožít nejhorší měsíc od krize v roce 2008,“ uvedl Bloomberg.
„Výprodeje v poslední hodině seance a kontinuální každodenní propady naznačují, že s technologickým sektorem přestávají mít trpělivost institucionální investoři a snaží se akcií zbavit co nejrychleji,“ prohlásil Chris Murphy ze Susquehanna International Group, která se na obchod s technologickými akciemi soustředí.
Do Česka v nadcházejících měsících zamíří tři globální streamovací služby. Doplní tak nabídku interaktivních televizí v čele s Netflixem. Reagovat na to musí také tuzemské stanice. Nova proto tlačí své Voyo a má s ním velké plány. Jaký bude boj o diváka, který se stale více odklání od tradiční televize a zábavu hledá aktivně sám?Netflix, HBO i Disney chtějí české diváky. Jak zareaguje Nova a ostatní?
Enjoy
Nejširší sítí rychlého občerstvení v České republice je KFC se 114 restauracemi, o pět méně jich má konkurenční McDonald´s. Řetězce se letos plánují rozrůst většinou o několik nových poboček. Vyplývá to z ankety mezi fast food řetězci.Kuře táhne víc než hovězí. KFC má v Česku nejvíc poboček
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.