Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky
Německé automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz vyzývají německou vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Rozvoj dobíjecí infrastruktury je podle nich potřebný k rychlejšímu přechodu od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům.
„K urychlení tohoto přechodu si musíme být jisti, že se buduje dobíjecí infrastruktura," uvedl podle listu Bild šéf Mercedesu Ola Kallenius. „Je to rovněž otázka pro politiky," dodal.
Elektromobilita je v Česku na vzestupu. Loni vznikly stovky nových dobíjecích stanic pro elektrická auta. Spolu s tím významně vzrostly i spotřeba a počet dobíjení uživateli, u některých provozovatelů i více než dvojnásobně. Počet stanic bude přibývat i v příštím roce, trendem jsou především ultrarychlé dobíjecí stojany. Vyplývá to z informací velkých provozovatelů dobíjecích stanic. V České republice bylo ke konci loňského roku podle statistik úřadů kolem 1360 dobíjecích stanic.Máte elektromobil? Dobít v Česku můžete už na téměř 1400 stanicích
Money
Také šéf Volkswagenu Oliver Blume se vyslovil pro rychlejší výstavbu dobíjecí infrastruktury, která je podle něj „společným úkolem pro ekonomiku, spolkovou vládu a obce".
Budoucnost automobilů je elektrická
Asociace zastupující německý automobilový průmysl si dlouhodobě stěžují, že vláda v této oblasti nedrží krok s rychlým růstem počtu elektromobilů. Loni v říjnu vláda schválila plán vynaložit 6,3 miliardy eur (téměř 150 miliard korun) na rozvoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily v Německu. Podle asociací však nyní bude záležet na tom, jakým způsobem bude tento plán realizován.
Každé desáté auto prodané v loňském roce ve světě mělo elektrický pohon. Trh s nimi tak překonal první milník. Světový trh táhly Čína a Evropa, zatímco ve Spojených státech, sídle kultovní automobilky Tesla, tvoří prodej elektromobilů stále jen malý zlomek, napsal deník The Wall Street Journal.Prodeje elektromobilů loni překonaly milník, blíží se rok zvratu. Trh táhly Čína a Evropa
Money
„Budoucnost automobilů je elektrická," uvedl Kallenius. „Do konce tohoto desetiletí chceme být připraveni na úplný přechod k elektromobilům ve všech našich tržních segmentech, kde to podmínky dovolí," dodal.
Na lednovém jednání s kancléřem Olafem Scholzem zástupci německého automobilového průmyslu potvrdili dřívější cíl v podobě nejméně 15 milionů elektrických aut na německých silnicích do roku 2030.
Evropský parlament minulý týden definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu.
Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, loni navzdory lepšímu druhému čtvrtletí klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Propad je hlubší než v předchozím roce, kdy se odbyt snížil na desetileté minimum. Volkswagen zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. Odbyt čistě elektrických vozů meziročně vzrostl o 26 procent.Volkswagen loni ztrácel, elektromobily prodej spasit nedokázaly
Zprávy z firem
Škoda Auto zvažuje odchod z Číny. Finální rozhodnutí má padnout v příštím roce. Nad tím, jaký signál tím vysílá trhu, se zamýšlí hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda. Lukáš Kovanda: Škoda Auto se v elektromobilitě staví na konec řady
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.