Vše zdražuje, ale luxus na Pařížské posiluje. V Praze otevřel Chanel

Na český trh vstoupilo 15 nových značek. Sázejí na to, že se Češi nebudou bát utrácet ani v období krize. Zároveň ale chtějí zaplnit díru ze ztráty ruského trhu. Většina otevřela v Praze. Jedná se převážně o prodejce oblečení a doplňků. V Pařížské ulici přibyly luxusní značky Chanel a Balenciaga.
„Český maloobchodní trh je pro mezinárodní brandy stále přitažlivý, mnohdy je pro ně prvním v regionu střední a východní Evropy, na kterém testují svůj úspěch,“ říká Jan Korbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.
Podle Korbáčka má na zájem zahraničních značek vliv i válka na Ukrajině, které uzavřely své prodejny v Rusku. „Jistě se budou snažit tento trh nahradit, třeba právě v České republice a okolních zemích,“ uvádí.
To, že se Češi nebojí v čase krize utrácet, ukazalo i období covidové pandemie. „Zákazníci se po skončení omezení do značné míry vracejí k nákupům v kamenných obchodech, a zdejší kupní síla je pro značky atraktivní. Jako pozitivní vnímám fakt, že zákazníci mají stále chuť a potřebu nakupovat – nejen z nutnosti, ale i pro potěšení,“ popisuje Korbáček.
Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.
Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům
Zprávy z firem
Polovina Čechů šetří na oblečení
To ale nemusí trvat věčně. Květnový průzkum domácností agentury STEM ukazuje, že Češi mimo potraviny nejvíce šetří právě na oblečení či obuvi. Téměř polovina dotázaných v uplynulém roce učinila úsporná opatření, která se týkala těchto nákupů.
„Chování spotřebitelů se velmi rychle vyvíjí, mění se nákupní zvyklosti – a na to musejí brandy reagovat, aby udržely krok se stávajícími zákazníky a získaly nové. Je třeba neustále inovovat, investovat do digitalizace prodeje a do komunikace s klienty. Se zásadním a nepřirozeným omezením fungování klasického retailu, které přinesl covid, sice vzrostly online prodeje – což v menší míře pokračuje i nadále – ale do kamenných prodejen se zákazníci začali opět vracet. Roste tak celý objem retailu,“ říká Korbáček
Šest značek otevřelo v hlavních nákupních třídách a pět v obchodních centrech z celkového počtu patnácti. Dá se ale předpokládat, že jejich počet ve druhé polovině roku ještě naroste. Převážně v období Vánoc. Počet by tak mohl být stejný jako loni, kdy nových značek přibylo na český trh 38. Z oděvních značek kromě Chanelu a Balenciaga byznys v Česku rozjel například American Vintage či Jacadi Paris. K obchodům prodávajícím vybavení a doplňky pro domácnost přibyl Tefal či Materasso.
Butiky Chanel v Rusku jsou zavřené od začátku března, nově si ale Rusové zboží této značky nekoupí ani nikde jinde ve světě, upozorňuje agentura Bloomberg.
Jste z Ruska? Pak vám tu chanelku neprodáme
Zprávy z firem
Každý den přibývá další zboží, které si Rusové kvůli Putinově invazi na Ukrajinu nekoupí. Americké a evropské řetězce ve snaze dát najevo svůj postoj ukončují prodej v celém Rusku. Ty, které tak ještě neučinily, jsou naopak terčem kritiky na sociálních sítích. Kvůli obavě ze znehodnocení rublu tak ruští občané vzali některé prodejny útokem, upozorňuje server agentury Bloomberg.
Ani židle z Ikea, ani triko ze Zary. Firem, které zastavují prodej v Rusku, stále přibývá
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.