Vydavatel kultovního Tomb Raideru prodal práva za stamiliony dolarů, investuje do blockchainu
Japonský vydavatel videoher Square Enix prodává kultovní franšízu Tomb Raider švédské Embracer Group a další své herní série za 300 milionů dolarů (asi 6,6 miliardy korun). Důvodem je snaha firmy snížit náklady a zároveň investovat do nových technologií v čele s blockchainem a umělou inteligencí (AI), uvedl server CNBC.
Japonský vydavatel videoher Square Enix oznámil, že převede tři ze svých herních studií – Eidos Interactive, Crystal Dynamics a Square Enix Montreal – na švédskou firmu Embracer Group. Za 300 milionů dolarů tak nový majitel mimo jiné získá práva k ikonické hře Tomb Raider s hlavní hrdinkou Larou Croft, která dala vzniknout i divácky úspěšným filmům s Angelinou Jolie (na snímku), a ke třem dalším herním sériím Deux Ex, Thief a Legacy of Kain.
Společnost Meta Platforms, která vlastní sociální síť Facebook či komunikátor WhatsApp, to s přesunem do virtuálního "metaversu" myslí vážně. Od 9. května si její zákazníci budou moci pořídit zařízení, která je do virtuálních dimenzí přenesou.Facebook otevře první kamenný obchod. Prodávat bude chytré brýle a virtuální realitu
Leaders
Square Enix uvedl, že prodává aktiva, aby snížil náklady v náročném globálním podnikatelském prostředí, a zároveň investuje do nových technologií, jako je blockchain, uvedla CNBC.
„Dohoda umožňuje společnosti Square Enix spuštění nových byznysů tím, že svůj záběr přesune k investicím do oblastí, jako jsou blockchain, umělá inteligence a cloudové technologie,“ uvedl Square Enix v prohlášení oznamujícím transakci.
Provozovatel Facebooku společnost Meta a její šéf Mark Zuckerberg otestují prodej virtuálního zboží a zážitků v budovaném světě metaverse. Využijí k tomu hru z virtuálního prostředí Horizon Worlds, kterou ve Spojených státech spustili v prosinci. Důvodem je i to, že podle odhadu Citi Bank může činit hodnota ekonomiky metaverza do roku 2030 až 13 bilionů dolarů, uvedl server CNBC.Zuckerberg a Meta otestují prodej virtuálního zboží v metaverse. Lidé jsou ochotni zaplatit miliony
Money
Závazek společnosti zvýšit výdaje v blockchainu – technologii, která stojí za mnoha kryptoměnami a nezaměnitelnými tokeny NFT – vedl k určitému odporu na sociálních sítích, podotkla CNBC. Dav hráčů bývá obvykle skeptický k NFT – digitálním aktivům navrženým tak, aby představovaly vlastnictví jedinečných sběratelských předmětů. Zatímco zastánci této technologie tvrdí, že by mohla odemknout nové druhy herních zážitků, mnoho hráčů o tom ale není přesvědčeno.
Tomb Raider je jednou z nejznámějších franšíz videoher všech dob. Ve hrách hráči procházejí britskou archeoložkou Larou Croft řadou starověkých hrobek a nebezpečných ruin. K dnešnímu dni se ho prodalo zhruba 88 milionů kopií. Hrdinka Tomb Raidera se rychle stala kulturní ikonou, inspirovala řadu filmů a produktů, zároveň však vyvolala debatu o nadměrné sexualizaci ženských postav v herním průmyslu.
Netflix podniká další kroky k proniknutí do herního průmyslu. Firma podala oficiální nabídku na převzetí finského herního studia Next Games, které je autorem hry Stranger Things: Puzzle Tales založené na netflixovém seriálovém hitu. Současným vlastníkům nabídl 65 milionů eur (asi 1,68 miliardy korun).Netflix touží po dalším herním vývojáři, chce oprášit slávu Stranger Things
Zprávy z firem
Square Enix, který je nejvíce známý pro své oblíbené hry Final Fantasy, Dragon Quest a Kingdom Hearts, získal vlastnictví série Tomb Raider poté, co v roce 2009 koupil Eidos Interactive. Embracer byla původně společnost založená jako prodejce komiksů a her, postupem času se stala jednou z největších evropských herních skupin poté, co získala velké množství velkých studií včetně Gearboxu, vývojáře franšízy „stříleček“ Borderlands, a Koch Media.
Herní analytici uvedli, že prodejní cena za západní aktiva Square Enix byla překvapivě nízká, ale společnost dlouho hledala kupce. „Square Enix se snaží uvolnit tuto část svého podnikání, aby restrukturalizoval a zaměřil své investice,“ řekl CNBC Piers Harding-Rolls, vedoucí výzkumu her v Ampere Analysis.
Microsoft koupí za 68,7 miliardy dolarů Activision Blizzard, tvůrce videoher, který stojí za franšízou herní série „Call of Duty”. Má jít o největší akvizici Microsoftu v historii, a také největší akvizici v dějinách herního průmyslu, píše Bloomberg News. Akcie Activision Blizzard před otevřením burzy přidávají 40 procent. Microsoft posiluje na herním trhu. Kupuje tvůrce herní série Call of Duty
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.