Zuckerberg a Meta otestují prodej virtuálního zboží v metaverse. Lidé jsou ochotni zaplatit miliony
Provozovatel Facebooku společnost Meta a její šéf Mark Zuckerberg otestují prodej virtuálního zboží a zážitků v budovaném světě metaverse. Využijí k tomu hru z virtuálního prostředí Horizon Worlds, kterou ve Spojených státech spustili v prosinci. Důvodem je i to, že podle odhadu Citi Bank může činit hodnota ekonomiky metaverza do roku 2030 až 13 bilionů dolarů, uvedl server CNBC.
Provozovatel Facebooku, společnost Meta, testuje nové nástroje, které tvůrcům umožní prodávat aktiva a zážitky ve virtuálních světech. Využije k tomu svou hru Horizon Worlds. „Možnost prodávat virtuální předměty a přístup k věcem uvnitř světů je nová část rovnice elektronického obchodování,” řekl šéf Mety Zuckerberg.
Budování virtuálního světa zvaného metaverse získalo další finanční stimul. Nadnárodní zábavní gigant Sony a majitel Lega, společnost Kirkbi koupili podíly, každý za miliardu dolarů (asi 22 miliard korun), v herní společností proslavené její Fortnite, firmě Epic Games, uvedla agentura Reuters.Sony a majitel Lega zbrojí na metaverse, za miliardy dolarů koupí podíly v Epic Games
Money
Během posledních několika měsíců společnosti a jednotlivci získávali vše od umění po nemovitosti ve virtuálních světech na platformách jako Decentraland a The SandBox. Nyní to vypadá, že Zuckerberg chce uživatelům umožnit dělat totéž na Horizon Worlds, podotkl server CNBC.
Horizon Worlds je nedílnou součástí plánu společnosti Meta na vytvoření takzvaného „metaverse“, uvedl mimo jiné Zuckerberg ve videu zveřejněném v pondělí večer jako součást blogpostu miliardáře:
„Začínáme to zavádět jen s hrstkou tvůrců a uvidíme, jak to půjde, ale myslím si, že postupem času to budeme zavádět víc a víc,“ podotkl Zuckerberg. Představa Mety je, že by například někdo mohl vyrábět a prodávat připojitelné příslušenství pro prostředí zaměřené na módu nebo například nabízet placený přístup do nové části nějakého speciálního virtuálního světa.
Horizon Worlds – dříve nazývaný Facebook Horizon – je bezplatná online videohra pro virtuální realitu, která lidem umožňuje vytvářet a prozkoumávat virtuální světy. Meta hru vydala pro svá herní zařízení Oculus VR v USA a Kanadě 9. prosince, ale celosvětově ještě nebyla uvedena na trh.
Ke 40 tisícům poboček po celém světě má fastfoodový řetězec McDonald's v plánu přidat i další - v metaversu, píše server Insider. McDonald's expanduje. Tentokrát do metaverse
Enjoy
Zuckerberg je zanícený příznivec myšlenky metaverse – ostatně i proto nedávno přejmenoval společnost Facebook provozující stejnojmennou sociální síť právě na Meta. V posledních měsících přitom stoupá zájem firem i jednotlivců nakupovat na virtuálních platformách téměř vše od umění po virtuální nemovitosti.
Například hip-hopová hvězda Snoop Dogg koupil virtuální pozemek – a poté jeden z jeho fanoušků zaplatil v prosinci 450 tisíc dolarů (asi 10 milionů korun) za koupi pozemku vedle něj přes The Sandbox, upozornil CNBC.
Metaverse nabízí bilionové příležitosti
Nákup a prodej digitálních aktiv nebyl dříve na Horizon Worlds možný, ale Meta si uvědomuje, že v metavesmíru lze vydělat peníze. Citi Bank skutečně odhaduje, že do roku 2030 by metaverse ekonomika mohla mít hodnotu mezi osmi biliony až 13 biliony dolarů.
„Metaverse – ze své podstaty není omezena fyzickým prostorem – přinese novou úroveň kreativity a otevře nové příležitosti pro další generaci tvůrců a podniků, aby se mohli věnovat svým vášním a vytvářet si živobytí,“ uvedla Meta na svém blogpostu. Kromě nákupů ve světě budou někteří tvůrci virtuálního světa v USA za své úsilí přímo placeni společností Meta, podotkla firma.
>>>>>> Zajímáte se o alternativní investice? Čtěte zde <<<<<<
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.