Zuckerberg a Meta otestují prodej virtuálního zboží v metaverse. Lidé jsou ochotni zaplatit miliony

Provozovatel Facebooku společnost Meta a její šéf Mark Zuckerberg otestují prodej virtuálního zboží a zážitků v budovaném světě metaverse. Využijí k tomu hru z virtuálního prostředí Horizon Worlds, kterou ve Spojených státech spustili v prosinci. Důvodem je i to, že podle odhadu Citi Bank může činit hodnota ekonomiky metaverza do roku 2030 až 13 bilionů dolarů, uvedl server CNBC.
Provozovatel Facebooku, společnost Meta, testuje nové nástroje, které tvůrcům umožní prodávat aktiva a zážitky ve virtuálních světech. Využije k tomu svou hru Horizon Worlds. „Možnost prodávat virtuální předměty a přístup k věcem uvnitř světů je nová část rovnice elektronického obchodování,” řekl šéf Mety Zuckerberg.
Budování virtuálního světa zvaného metaverse získalo další finanční stimul. Nadnárodní zábavní gigant Sony a majitel Lega, společnost Kirkbi koupili podíly, každý za miliardu dolarů (asi 22 miliard korun), v herní společností proslavené její Fortnite, firmě Epic Games, uvedla agentura Reuters.
Sony a majitel Lega zbrojí na metaverse, za miliardy dolarů koupí podíly v Epic Games
Money
Během posledních několika měsíců společnosti a jednotlivci získávali vše od umění po nemovitosti ve virtuálních světech na platformách jako Decentraland a The SandBox. Nyní to vypadá, že Zuckerberg chce uživatelům umožnit dělat totéž na Horizon Worlds, podotkl server CNBC.
Horizon Worlds je nedílnou součástí plánu společnosti Meta na vytvoření takzvaného „metaverse“, uvedl mimo jiné Zuckerberg ve videu zveřejněném v pondělí večer jako součást blogpostu miliardáře:
Mark Zuckerberg vysvětluje plány na prodej virtuálního zboží a zážitků v Horizon Worlds.
„Začínáme to zavádět jen s hrstkou tvůrců a uvidíme, jak to půjde, ale myslím si, že postupem času to budeme zavádět víc a víc,“ podotkl Zuckerberg. Představa Mety je, že by například někdo mohl vyrábět a prodávat připojitelné příslušenství pro prostředí zaměřené na módu nebo například nabízet placený přístup do nové části nějakého speciálního virtuálního světa.
Horizon Worlds – dříve nazývaný Facebook Horizon – je bezplatná online videohra pro virtuální realitu, která lidem umožňuje vytvářet a prozkoumávat virtuální světy. Meta hru vydala pro svá herní zařízení Oculus VR v USA a Kanadě 9. prosince, ale celosvětově ještě nebyla uvedena na trh.
Ke 40 tisícům poboček po celém světě má fastfoodový řetězec McDonald's v plánu přidat i další - v metaversu, píše server Insider.
McDonald's expanduje. Tentokrát do metaverse
Enjoy
Zuckerberg je zanícený příznivec myšlenky metaverse – ostatně i proto nedávno přejmenoval společnost Facebook provozující stejnojmennou sociální síť právě na Meta. V posledních měsících přitom stoupá zájem firem i jednotlivců nakupovat na virtuálních platformách téměř vše od umění po virtuální nemovitosti.
Například hip-hopová hvězda Snoop Dogg koupil virtuální pozemek – a poté jeden z jeho fanoušků zaplatil v prosinci 450 tisíc dolarů (asi 10 milionů korun) za koupi pozemku vedle něj přes The Sandbox, upozornil CNBC.
Metaverse nabízí bilionové příležitosti
Nákup a prodej digitálních aktiv nebyl dříve na Horizon Worlds možný, ale Meta si uvědomuje, že v metavesmíru lze vydělat peníze. Citi Bank skutečně odhaduje, že do roku 2030 by metaverse ekonomika mohla mít hodnotu mezi osmi biliony až 13 biliony dolarů.
„Metaverse – ze své podstaty není omezena fyzickým prostorem – přinese novou úroveň kreativity a otevře nové příležitosti pro další generaci tvůrců a podniků, aby se mohli věnovat svým vášním a vytvářet si živobytí,“ uvedla Meta na svém blogpostu. Kromě nákupů ve světě budou někteří tvůrci virtuálního světa v USA za své úsilí přímo placeni společností Meta, podotkla firma.
>>>>>> Zajímáte se o alternativní investice? Čtěte zde <<<<<<
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.