Antivaxerský Český slavík rozhodil Novu i Babiše
Od několikahodinové reklamy na Karla Janečka se distancoval téměř každý. Končícího premiéra Andreje Babiše pak návrat pěvecké ankety vybudil k faktickému ohlášení prezidentské kandidatury.
Všichni očekávali, že vrcholem skandálu spojeného s návratem ankety Český slavík bude vítězství kapely Ortel, případně vystoupení rapera Řezníka. Nikdo si však neuměl představit, že skutečnost bude ještě daleko barvitější a že v exkluzivním čase pátečního primetimu na největší stanici v zemi dojde k největší antivaxerské agitce.
Vše pod kuratelou matematika a miliardáře Karla Janečka, který se netají prezidentskými ambicemi.
Český slavík, edice 2021, nebo chcete-li „Antivax Version”, tak má potenciál skutečně vstoupit do dějin. A to nejen politiky, ale také byznysu.
Jindřichu, vypni si televizi sám
Reakce na sociálních sítích nečekaly ani na závěrečné titulky. Již během pořadu se rozjel pořádný kolotoč, který naznačil, že tahle estráda nebude bez následků. „Tohle by se za Železného nestalo,“ uvedl populární komentátor a jedna z největších hvězd českého Twitteru Jindřich Šídlo. A pokračoval: „Prosím tě, @mlyvla, nemůžete to nějak jako majitelé vypnout?“
[[Twitter status: https://twitter.com/jindrichsidlo/status/1461815590025408512?s=20]]
Oslovoval tím Vladimíra Mlynáře, jednoho z klíčových mužů skupiny PPF, která TV Nova vlastní. A ten mu skutečně po chvíli odpověděl. „Jindřichu sorry já se na blbosti typu Zlatý slavík nedívám, ale televizi si určitě můžeš vypnout sám. Je to ten čudlík nahoře na ovladači 😉. A zda to budou na TV Nova nějak řešit fakt nevím - i když co zde čtu různé reakce, tak to bylo asi vážně hodně mimo. Já ale Novu neřídím.“
„Money, money, money, always sunny, in the rich man´s world“ můžou si zpívat členové legendární popové skupiny ABBA podle svého dávného hitu. Jejich nového alba Voyage, které vyšlo po čtyřicetileté pauze jedné z komerčně nejúspěšnějších kapel světa, se v prvním týdnu po vydání prodalo podle vydavatelské firmy Universal Music přes milion kusů. Zájem album vystřelil do čela hitparád dvou desítek zemí včetně Česka, Británie či Německa a na druhé místo prestižního amerického žebříčku Billboard.Stroj na peníze ABBA se opět rozjel, prodala milion kusů nové desky
Money
Nova s máslem na hlavě
Ti, kdo Novu skutečně řídí, však se slavíkem také měli problém. Oficiální twitterový profil TV Nova vydal stanovisko, ve kterém se od estrády a jejího vyznění de facto distancuje.
„Pořad Český Slavík je připravován externí firmou, která odpovídá za obsah a jeho kvalitu. TV Nova nezasahuje do složení hostů či do obsahu jejich projevů. Zároveň se tímto pořadem potvrdil trend, který nabývá na intenzitě - kdy jedinec nebo společnost produkuje nebo vyrábí pořad, v jehož rámci prezentuje svoje politické či společenské názory. Budeme muset s právníky hledat cestu, zda lze při dnešní mediální legislativě v budoucnu podobným excesům zabránit.“
[[Twitter status: https://twitter.com/tvnovaofficial/status/1462016818835509253?s=20]]
Nova tím poměrně otevřeně přiznala hned několik skandálních věcí. Tou nejvíc problematickou je fakt, že si u ní Janeček (či jím najmutá produkční společnost) objednal část vysílacího prostoru a Nova do obsahu nijak nezasahovala. To je však přímo v protikladu všech tuzemských mediálních zákonů, které hovoří jasně: za obsah, a to i reklamní, zodpovídá provozovatel, vydavatel, případně držitel licence. Zda to Nova neví, nebo to ignoruje, je opravdu závažné. Spíše úsměvné (tedy ne pro vlastníka Novy) pak je, že si tak Janeček nejspíš koupil reklamní prostor mnohem levněji, než by platil v klasických reklamních cenách.
Tento víkend víkend ovládnou pražský hotel Olympik sběratelé nejrůznějšího ražení. Bude tu možnost nakoupit unikátní bankovky, známky, ale také šperky. Akce budou provázet hygienická opatření vycházející z vládních nařízení.Sběratelé se sjíždějí do Prahy. Pro šperky či známky s Lennonem
Enjoy
TMBK se od Slavíka distancoval
Aby kontroverzí nebylo málo, na konto pořadu se ozval ještě umělec a humorista Tomáš Břínek alias TMBK, který spoluvlastní produkční společnost stojící za reklamním spotem oslavujícím Karla Janečka. Druhým vlastníkem je totiž marketér Jakub Horák, který se podílel i na letošním Slavíkovi a mimo jiné v publiku seděl velmi blízko Janečkovi.
„Nejsem spoluautorem spotu Karla Janečka, nedostal jsem za něj žádný honorář a ani jsem nevěděl, že podobný spot vzniká,“ prohlásil Břínek na Twitteru. „Ano s Jakubem Horákem jsme přátelé a máme spolu založené s.r.o., přes které řešíme své projekty - původně mě k nové podobě Českého slavíka přizval, ale nakonec je to jeho sólová akce. Rozhodně nechci, aby bylo mé jméno spojované s včerejším self-promotion večerem Karla Janečka a jeho závěrečnou řečí,“ dodal.
Vystoupení Janečka má dohru také na poli vědy. Nadační fond Neuron, který v roce 2010 Janeček zakládal, s matematikem ukončil spolupráci. Podle představitelů Neuronu totiž popírá vědecké důkazy a zejména zlehčuje průběh nemoci covid-19 u dětí.
„Naše poslání je podporovat vědu založenou na faktech, která vede ke zlepšení života a ve které není místo pro nepodložené názory, ideologie nebo domněnky. Jsme nezávislí na jednání nebo názorech jakékoli konkrétní osoby,” uvedl fond v prohlášení, pod kterým je podepsáno několik vědců, včetně předsedy Vědecké rady nadačního fondu Jana Konvalinky.
Kdo tu bude prezident?
Podivná estráda pak nebude mít dopady jen na tuzemský byznys, ale možná i politiku. A to rovnou tu nejvyšší. Karel Janeček se netají ambicí usilovat o prezidentský post a Český Slavík je jen jedním ze střípků jeho již otevřeně běžící kampaně (billboardy ohlašující hlasy ve Slavíkovi byly toho součástí).
Budou strany, které ovládly volby a nejspíš budou vládnout České republice, postupovat společně i v dalších volbách? Slavný Kalouskův projekt stran spojených proti Andreji Babišovi dostává stále jasnější podobu.Kalouskův volební projekt nekončí. Fiala vyzval k další spolupráci Spolu
Politika
Není tak bez zajímavosti, že jen krátce po odvysílání Slavíka se ozval další, doposud „nenápadný“ kandidát na nejvyšší funkci v zemi Andrej Babiš. Když sežene dost podpisů, tak by do toho boje prý šel, prohlásil. Zábavné na tom celém je, že zpravodajský portál iDnes patřící Mafře ze svěřenských fondů končícího premiéra dělal Janečkovu Slavíkovi i miliardářskému matematikovi ohromné promo.
Další lockdown se vznáší ve vzduchu. I díky proočkování většiny populace by měl být, dojde-li na něj, mnohem více zacílený než předchozí plošné uzávěry. Ekonomice způsobí šrám, snad zvládnutelný, největší ztráty však způsobuje dětem – těm už musíme zabránit, tvrdí ve svém komentáři ekonom Lukáš Kovanda z Trinity Bank.Lukáš Kovanda: Největší ztráty dalšího lockdownu plynou z uzavření škol
Názory
Cena kávy letí nahoru. Může za to malá úroda v Brazílii i problémy s její lodní přepravou z Vietnamu. Tíži zdražování ponesou zákazníci v kavárnách i obchodech. Milovníci kávy se musí připravit na razantní zdražování
Money