Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Babiš se chce k vítězství ve volbách „prolízat“. Opozice mezitím spí

Stánek se zmrzlinou Andreje Babiše
Twitter.com/@AndrejBabis
Viliam Buchert

Sociální sítě vybouchly posměchem, když marketéři premiéra Babiše přišli se zmrzlinovou akcí „Lízejte, než to zakážou“. Ano, směšné to je, ale všichni to zaregistrovali. Zatímco opozice jako by pořád spí. A to je chyba.

Reklama

Bez dobrého marketingu, chytlavých hesel, a překvapivých akcí v dnešní skoro virtuální době volby nevyhrajete. Provází to i vypouštění nejrůznějších dezinformací či vyložených lží. A to všechno umí tým Andreje Babiše velmi dobře.

Naproti tomu nejvážnější konkurenti vládního hnutí ANO, tedy opoziční koalice Piráti+STAN a Spolu (ODS, TOP 09 a lidovci) někdy vypadají, jako by je zastihl v létě zimní spánek.

Nevýrazná opozice

Koalice Spolu se tváří v kampani často konzervativně, protože míří na specifické publikum. Na lidi středního věku, kteří jsou aktivní a na nejrůznější předvolební „vylomeniny“ možná ani nejsou zvědaví. Ovšem některé akce koalice působí tak nudně, že je otázka, proč vlastně vznikají. Není vyloučeno, že tato nepříliš výrazná marketingová taktika bude nakonec k dobrému výsledku povede. Jenže dívat se na to moc nedá.

Jahodový nanuk, ilustrační foto

Politický zápisník Jany Havligerové: Na Babiše s nanukem

Síly v předvolebním klání se podle nejnovějších průzkumů volebních preferencí vyrovnávají, a tak se Piráti a Starostové rozhodli osvěžit vlastní kampaň cucem na špejli.

Přečíst článek

Reklama

Daleko větší jízda se ale čekala od Pirátů a Starostů a nezávislých. Piráti ve volbách v roce 2017 přišli s chytlavým heslem „Pusťte nás na ně!“. Jenže teď se zdá, že Piráty v kampani brzdí usedlejší Starostové. To by mohlo být pro avizovaného kandidáta na premiéra Ivana Bartoše osudné. Míří totiž na mladší generace, ale pokud je kampaní nedotáhne k volbám ve velkém počtu, může to být až třetí místo. Největší otázkou je, proč jsou Piráti tak mdlí. Možná se to změní, ale zatím je to slabota.

Babiš jede

To všechno hraje do karet hnutí ANO a Andreji Babišovi, který jako vždy staví se svým týmem kampaň především na sobě. Chvíli se zdálo, že Babiš už nemá na to opět vyhrát a na co nachytat své voliče, kteří jsou starší a žijí v menších městech. Momentálně ale zase vévodí průzkumům.

O bizarnosti tedy budeme mít až do voleb postaráno, protože v tom je Babišův tým neskutečně dobrý.

V neděli například zorganizoval akci „Lízejte, než to zakážou“. Odkazoval tím na akci Pirátů a Starostů, kteří chtějí v rámci kampaně rozdávat nanuky. Mezi členy Pirátů a Starostů se ale strhla debata o tom, jaké - zda zohlednit ekologickou stopu výroby nanuků či preference lidí, jako je například veganské stravování. Premiér to „vychytal“ za ně a rozdává vanilkovou a čokoládovou točenou zmrzlinu. Tedy ty, které mají Češi nejraději. Jak jednoduché...

Zda se Babiš „prolíže“ k vítězství, to jen uvidíme, ale opozice by měla brzy vyvolat předvolební marketingovou bouři, jinak nevyhraje.

Předvolební kampaně připomínají politický bizár

Viliam Buchert: Česká předvolební kampaň se změnila v nestravitelný bizár

Do důležitých voleb do Poslanecké sněmovny zbývají už jen dva a půl měsíce. Kampani ale zatím dominují zcela bizarní zprávy.

Přečíst článek

Volební urna, ilustrační foto

Viliam Buchert: Pořád není líp. S politiky je spokojeno jen 13 procent lidí

Kolik lidí je spokojených s dálnicí D1? Asi zbytečná otázka, protože to bude jen minimum jejích uživatelů. Podobně tragicky nízká je i současná spokojenost s politickou situací v zemi.

Přečíst článek

Reklama

Související

Český premiér Petr Fiala na Národní třídě

Koalice Spolu má poslední šanci zbavit se Fialy, jinak míří k těžké volební prohře

Přečíst článek
Karel Havlíček

Havlíček: Až vyhrajeme volby, zruším ministerstvo pro místní rozvoj. Stavební zákon převedeme jinam

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme