Adriana Jahňáková: Jak se připravit na krizi? Chce to odolnost
Vše co děláte, o vás něco vypovídá. Osobní brand tvoříte i na základě toho, jestli přijdete brzy, pozdě nebo vůbec, míní Adriana Jahňáková, CEO společnosti Lego pro ČR a SR. „Čím silnější osobní značku člověk má, tím jistěji se může cítit i v případě krize na pracovním trhu," dodala. Adriana byla první hostkou nové videosérie Newstreamu. Pořad jsme nazvali Značka: Osobně. Katarína Krajčovičová si do něj zve vlivné osobnosti se zajímavou profesní cestou.
Adriana Jahňáková je generální ředitelka společnosti Lego pro Českou republiku a Slovensko. Dříve působila na pozici senior marketing directora pro LEGO REMEEA. Marketingu se věnovala i na předchozích pracovních pozicích. A to jako brand manager pro Coca-Colu, kde působila jistý čas i v Chorvatsku a Řecku, kde vedla mezinárodní týmy. Její pracovní portfolio ještě doplňují zkušenosti z pozice brand managera pro Plzeňský prazdroj, SAB Miller či Procter & Gamble.
Navzdory svým marketingovým znalostem Adriana v pořadu Kataríny Krajčovičové z Newstreamu nehýřila poučkami o tom, co je osobní značka. Její vnímání i popis vycházel čistě z osobní a kariérní zkušenosti: „Osobní značka je, když se zeptáte na názor druhé osoby a ta vás popíše do jedné minuty,“ říká Jahňáková a dodává: „Everything communicates – vše co děláte o vás něco vypovídá. Ať přijdete brzy, nebo pozdě, nebo vůbec. To všechno o vás něco říká. I když nic neřeknete, i to vás charakterizuje.”
Úspěšná podnikatelka, úřadující česká slavice i máma dvou dětí Ewa Farna září spokojeností a vyrovnaností. Na výsluní je již sedmnáct let a svých fanoušků si natolik váží, že autenticita je pro ni klíčová. I proto dobře zvažuje, k jaké spolupráci v rámci svých sociálních sítí přistoupí. Přitom zájem o spolupráci s ní je velký. Není divu, když se s písní Tělo dostala až na slavnou reklamní obrazovku na newyorské Times Square. Jak těžké je spojit roli hvězdy a mámy? Sledujte první díl videosérie Eva Talks, v níž Eva Čerešňáková zpovídá významné osobnosti českého byznysu a kultury.Ewa Farna: Každá žena je superwoman
Newstream TV
Sama Adriana se však dlouho strategickému budování osobní značky nevěnovala. „Detailně jsem nad tím nikdy nepřemýšlela. V posledních letech však působím na pozicích, v nichž reprezentuji nejen sebe, ale celou firmu. Více se tak už zamýšlím, na jakých fórech chci vystupovat, o čem chci mluvit.“
V rámci svého vystoupení na konferenci Equal Pay Day na jaře letošního roku Jahňáková předpovídala, že svět za 50 let postihne energetická krize. Ona však přišla už teď. A obavy z budoucnosti působí i na kariérní oblast. Čím silnější osobní značku člověk má, tím jistěji se může cítit i v případě krize na trhu práce. Jako odpověď na krizi vidí Adriana v osobním přístupu a zvyšování odolnosti na vnější tlak. Ten nakonec rozhodne.
V rozhovoru s šéfkou Lega se kromě jiného dozvíte, jaký drink pro Adrianu připravili v Monkey Bar Prague jako výraz její osobní značky.
Co chybí českým architektům, aby mohli svobodně tvořit? A co zase Praze a ostatním českým městům? Nejen tato témata probírali moderátoři Petra Jansová a Dalibor Martínek v dalším podcastu Realitní Club s Jiřím Řezákem a Davidem Wittasskem ze studia Qarta.PODCAST Realitní Club: Investoři překvapivě bývají ti nejflexibilnější, říkají architekti
Reality