Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

FreshStart: I kojicí móda umí ženě lichotit, říká zakladatelka značky Wo-mum

Marie Kolajová

Každá máma je především žena a na módu nechce rezignovat ani v těhotenství či při kojení, myslí si zakladatelka značky oblečení Wo-mum Jaroslava Šnejdarová. „Mám ráda módu. Na mateřské jsem ale narážela na to, že jsem si nemohla obléci to, co mi sluší, protože tyto kousky oblečení nebyly střihem uzpůsobené pro kojení,“ vzpomíná Jaroslava v pořadu FreshStart.

Reklama

A protože je pro Jaroslavu v životě důležitá udržitelnost, razí ji i v byznyse. Wo-mum je eko-friendly značka oblečení nejen pro maminky. Udržitelná je nejen díky užitým materiálům, ale také originálním konceptem pronájmu oblečení. 

Wo-mum vzniklo ze složení dvou slov. Woman jako žena a mum jako máma. Filozofií značky je, aby se žena dál cítila jako žena, i když je máma. „Mnohdy se na to zapomíná a role mámy strašně přehluší roli ženy,“ upozorňuje zakladatelka značky. Na základě letitých zkušeností s mateřstvím vznikly základní kousky první kolekce. Díky jednoduchým střihům, barvám a přírodním materiálům je oblečení vhodné, ať už byl váš šatník před těhotenstvím jakýkoliv.

Právě na přírodní materiály klade Jaroslava velký důraz. Dodavatele látek má v Německu i Česku. Značka je navíc udržitelná i tím, že těhotenské a kojicí oblečení jde „z ruky do ruky“. „Náš koncept je založený na tom, že si oblečení můžete buď koupit, nebo si jej na šest měsíců zapůjčit. Ve druhé případě na e-shopu zaplatíte nějakou část pronájmu a depozit, který se vám po návratu zboží vrátí na váš účet,“ vysvětluje Jaroslava. Pronájem navíc odpovídá čtvrtině ceny celé koupě, takže je tento způsob pro vaši peněženku výhodnější.

Všude, kde lze, jsme udržitelní

Ochrana životního prostředí a klimatická krize je tématem, které se u velkých firem často opomíjí. Ve Wo-mum apelují na zvolení ekologičtějšího způsobu všude, kde to jde. Například i u dopravy si vybírají takové společnosti, které nabízí kompenzaci CO2.

Reklama

Mateřství s sebou přináší mnoho, někdy však i pocit izolace. Ve Wo-mum bojují proti tomu, aby se život maminek smrskl na péči o dítě a manžela. Proto se Wo-mum snaží o vytvoření komunity maminek, které si vzájemně vypomáhají. Součástí Wo-mum webu je i blog, kde mohou ženy najít různé typy jak cestovat s dětmi, nebo jak si najít nějaký čas pro sebe.

Více se dočtete na freshstart.cz

Podívejte se i na další díly pořadu FreshStart

video

FreshStart: Z vlastní potřeby vyvinuli aplikaci Nekrachni. Generaci Z pomáhají finančně dospět

Nápad na aplikaci vzešel z běžného života. „Uvědomila jsem si, že se musím odstěhovat od rodičů, a platit si všechno sama, ale nevěděla jsem jak na to,“ říká spoluzakladatelka projektu Nekrachni Maria Šimůnková. Se spolužákem Jakubem Rychlým vytvořili výukové plány pro školy, ze kterých se později vyvinula mobilní aplikace. 

Přečíst článek

video

FreshStart: V Pura Vida dělají módu jinak. Zvesela

Za brněnskou značkou Pura Vida stojí majitelky Petra Buchtová Němečková a Petra Bartoňková alias Petruccya. Firma získala svůj název z kostarického pozdravu. „Jsme takoví ambasadoři dobré nálady v Česku. Vyrábíme oblečení, které dodává sebevědomí a dobrou náladu pro holky a nově i pro kluky,“ říká Petruccya. Jejich pestrobarevné vzory nepřehlédnete. Začaly sice jen s legínami na běhání, ale postupem času rozšířily sortiment o sportovní podprsenky, mikiny, trička nebo třeba kabáty.

Přečíst článek

Reklama

Související

video

FreshStart: Firma musí mít tah na bránu, říká investorka Ferancová Bartoňová

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme