Autenticita. To je nejlepší strategie při budování osobní značky, shodují se hosté pořadu Značka: Osobně
Hosté pořadu newstream.cz s názvem Značka: Osobně hledají s moderátorkou Katarínou Krajčovičovou odpovědi na otázky, jak se buduje osobní značka a co téma vlastně znamená. V digitálním světě sociálních sítí, kde vládne sebeprezentace, je nezbytné umět se odlišit a být zapamatovatelný.
Úspěšný videoseriál a podcast Značka:Osobně běží na newstream.cz už druhým rokem. „Není to tak dávno, co jsme prožívali koronavirovou pandemii, která poukázala na to, že investovat do sebe, své kariéry a udržitelnosti našeho byznysu je to nejlepší, co můžeme udělat pro náhlé životní situace, které se objeví,“ říká autorka a moderátorka pořadu Katarína Krajčovičová. Hosty pořadu byla celá řada osobností ze širokého spektra profesí.
Budování osobního brandu je podle ní obdoba marketingu. Ve středoevropských končinách ale stále čeká na její docenění širší veřejností. „Představuje kombinaci znalosti sebe sama, tedy osobního rozvoje a komunikace navenek, což je doménou marketingu. Hosté pořadu se shodli, že základem je znát sebe sama. I ve firemním prostředí se bez dostatečné znalosti produktu a služby kvalitní marketing neobejde. Osobní značka má za cíl vyjasnit a sjednotit osobní komunikaci navenek," dodává moderátorka.
Na rohu Lublaňské ulice a náměstí I.P. Pavlova, které představuje jednu z nejrušnějších lokalit hlavního města, má houslařský ateliér Tomáš Vávra. Z ruchu velkoměsta se zde rázem přenesete do jiného století. Tomáš je totiž již čtvrtou generací houslařského rodu, který zde svůj ateliér provozuje od roku 1967 a od té doby se zde příliš nezměnilo, protože výroba a opravy houslí nepodléhá módním trendům a je velice konzervativní. Co se nástrojů i vybavení dílny týká, je stejné jako před stovkami let. Obyčejný byznys: Housle z Číny nejsou nástroj, ale spíš nábytek, říká mistr houslař
Zprávy z firem
Robert Vlach, zakladatel platformy pro živnostníky Na volné noze a stejnojmenné první knihy pro nezávislé profesionály v češtině říká, že osobní brand je promyšlená strategie předem, nikoli jen „dobré jméno.“ „Dobré jméno neznamená, že ten konkrétní člověk neudělal nikdy chybu. Hlavní ale je, že o jeho práci mezi lidmi převažuje pozitivní konsensus, že práci dělá poctivě a profesionálně. Osobní branding je pak věc marketingu, který vylepšuje image, ale stále musí zůstat pravdivý. Na první pohled může být značka stylizována, ale nesmí se nic kamuflovat a měnit osobnost,“ popisuje budování dobrého jména Robert Vlach.
Stále zlatokopka
Ne vždy se s naším jménem pojí úplně pozitivní ohlas. S tím má zkušenosti i Vendula Pizingerová, zakladatelka nadace Kapka naděje: „Nezáleží na tom, co všechno jsem pro nadaci udělala, pro některé budu stále první česká zlatokopka. A s tím nic nezmůžu. Jsem životaschopná. Navzdory všemu, co mě v životě postihlo. V někom to možná vyvolávala vztek, ale to je už každého věc.“
Rok 2024 bude ve znamení řady daňových změn, které přináší vládní konsolidační balíček a na něj navazující legislativní změny. Mění se sazby daní z příjmů pro právnické osoby, mizí daňové výhody pro rodiny a zaměstnance, zjednodušuje se DPH, které se dotkne prakticky každého, a narovnává se mimo jiné i systém zaměstnaneckých benefitů a upravují se daňová pravidla kolem pracovníků na dohody a u OSVČ. Ve spolupráci s daňovými experty společnosti Moore Acounting CZ a BDO zde přinášíme stručný přehled nejzásadnějších změn, které nás čekají v roce 2024.Změny přichází. Projděte si základní přehled legislativních změn v daních v roce 2024
Money
Nevšímat si negativních komentářů na svou osobnost doporučuje i bývalá primátorka Prahy, Adriana Krnáčová: „Co si o mně druhý myslí, mě nikdy moc nezajímalo. To, co si o vás myslí ostatní, je primárně znakem toho, co si myslí sami o sobě. Nevidím důvod se tím zabývat.“
Sestřih toho nejzajímavějšího co zaznělo od hostů Značky:Osobně si můžete prohlédnout v úvodu článku. V novém roce se můžete těšit na další epizody, kde se podíváme na téma osobní značky ještě detailněji.
Velkou část života Veronika Souralová věnovala fotografování hmyzu a psaní knížek pro děti. Proto ráda chodí sama do lesa a na louky, kde jí příběhy napadají. Před sedmi lety k umění přidala i funkci ředitelky společnosti Czech Photo, která pořádá prestižní soutěž Czech Press Photo. „Osobně jsem velmi introvertní, mám ráda přírodu a samotu. Naopak pracovně se pohybuji mezi velkým počtem lidí. Například na vernisážích, výstavách, kde před lidmi hovořím. Musela jsem se tuto extrovertnější polohu naučit,“ říká. Z vystudované stavební inženýrky se stala fotografka díky zálibě v makrofotografování sociálního hmyzu (mravenců), který je dle jejích slov dokonalým odrazem lidské společnosti, s tím rozdílem, že toto hmyzí společenství funguje.K soutěži Czech Press Photo mě přivedli mravenci, říká její ředitelka Veronika Souralová
Newstream TV
„Dostávám otázky, jak dělám networking. Já ho ale nedělám, přirozeně se o lidi zajímám a snažím se být užitečný.“ Prozradil na sebe v pořadu Newstreamu Značka: Osobně Jan Bubeník, zakladatel a majitel jedné z prestižních headhunterských společností v České republice Bubeník Partners. „Když budujete vztahy transakčně, je to z toho cítit,“ dodal.Jan Bubeník: Každý něco sbírá. Já sbírám vztahy
Newstream TV