Marketing je jako sval, musí se neustále cvičit, říká šéfka reklamky
Iva Welker působí v reklamním světě přes dvacet let. A pořád ji její práce baví. „Reklama spojuje osobní invenci a kreativitu, to se mi na tom líbí. Každý den je díky tomu jiný. Správný marketér se za běhu učí stále něčemu novému,“ prozrazuje v dalším díle pořadu Eva Talks na Newstream TV Iva Welker, ředitelka české pobočky mezinárodní kreativní agentury VMLY&R.
„Každý den se objeví nový nástroj či platforma,“ dodala Iva s tím, že pokud se chce marketér dlouhodobě udržet na špici v tak dynamicky rozvíjejícím se oboru, jakým reklama je, musí mít chuť držet krok s těmito novinkami a v oboru se vzdělávat.
A jaký je její recept na úspěch? „Má tři ingredience,“ říká Iva a dodává: „Tou první je rozmanitý tým, druhou jsou zdroje a třetí je odvážný mindset.“
Ve VMLY&R pracuje asi 160 lidí rozličných talentů, z toho 60 procent jsou ženy. V týmu je zastoupeno asi 10 národností. „Čím pestřejší je tým, tím pestřejší je práce, kterou můžeme vytvořit,“ dodává Iva.
Být na vrcholu si podle Ivy žádá zkoušet nové věci, mít odvahu, experimentovat. Být schopen rychle vstřebat a odzkoušet nové věci a tuto zkušenost umět zhodnotit.
Reklama a public relations v devadesátkách v Česku teprve začínaly. A Dita Stejskalová, nynější ředitelka Ogilvy Public Relations pro Českou republiku, byla u toho. Mezi prvními dostala důvěru zahraničních klientů a velkých značek, kterým pomáhala budovat jejich obraz v Česku. „Byl tady hlad po nových věcech, neznalí Češi objevovali nové značky, v prostředí, kde neexistovaly sociální sítě,“ popisuje rané devadesátky v reklamce guru českého PR. „Naše generace měla ohromné štěstí, skončili jsme školu a měli moře možností. Mohli jsme se učit každý den,“ vzpomíná pro Newstream v pořadu Eva Talks Dita Stejskalová.Dita Stejskalová: Žena si musí umět o manažerskou pozici říct
Newstream TV
Iva často vnímá, že se na lidi v reklamním světě kladou obrovské nároky, aby byli odborníky úplně na všechno. „Je ok říct, teď to nevím, teď na to nemám odpověď. Vzít si čas, udělat si rešerši nebo se i zeptat mladší generace. Naučila jsem se nebát říct ne, protože marketing není něco, co bychom se jednou naučili, ale je to takový sval, co je potřeba neustále cvičit a rozvíjet,“ uzavírá Iva Welker.
V rozhovoru pro newstream.cz šéfka kreativní agentury vzpomíná nejen na náročnou kapitolu svého osobního života, ale také otevírá otázky, které často slyší od žen v rámci její role mentorky. Třeba to, jak zkombinovat kariéru a mateřství. Každý podle ní má své limity, je dobré je poznat a nebát se říkat si o pomoc. To je stejně důležité, jako umět říci „ne“.
Eva Talks s Ivou Welker si už nyní můžete poslechnout na Newstream TV nebo na všech podcastových platformách.
Za poskytnutí natáčecích prostor děkujeme hotelu Falkensteiner.
Podívejte se i na další díly pořadu Eva Talks:
Úspěšná podnikatelka, úřadující česká slavice i máma dvou dětí Ewa Farna září spokojeností a vyrovnaností. Na výsluní je již sedmnáct let a svých fanoušků si natolik váží, že autenticita je pro ni klíčová. I proto dobře zvažuje, k jaké spolupráci v rámci svých sociálních sítí přistoupí. Přitom zájem o spolupráci s ní je velký. Není divu, když se s písní Tělo dostala až na slavnou reklamní obrazovku na newyorské Times Square. Jak těžké je spojit roli hvězdy a mámy? Sledujte první díl videosérie Eva Talks, v níž Eva Čerešňáková zpovídá významné osobnosti českého byznysu a kultury.Ewa Farna: Každá žena je superwoman
Newstream TV
Podnikatelka Eva Čejková patří mezi úspěšné ženy, které se nebojí realizovat své nápady. Mezi její úspěšné projekty se řadí projekt Ženy s.r.o. nebo Testuj.to, do kterého před dvěma lety vstoupila Heureka Group. Sama se považuje se za testerku všech rolí života. V pořadu Evy Čerešňákové Eva Talks pro Newstream přiznala, že ne všechny její projekty zazářily. Bez neúspěchů by ale nemohly přijít úspěchy, dodala.Nápady už si zakazuji, říká propagátorka žen podnikatelek Eva Čejková
Newstream TV
První dáma české advokacie Vladimíra Glatzová třicet let vede jednu z nejprestižnějších českých právních kanceláří. Na rané devadesátky vzpomíná jako na dobu nekonečných možností. „Práce bylo hodně a nebylo třeba dělat žádný marketing. Prvních deset let to ale byla pořádná jízda!” zavzpomínala Glatzová pro Newstream v pořadu Eva Talks. Houževnatost, nebojácnost a odhodlání jsou jí vlastní, i díky tomu se dostala na výsluní. „Mám štěstí. Životním nastavením jsem spíš hrdina než skeptik,” dodala.Vladimíra Glatzová: Mám štěstí. Povahou jsem spíš hrdina než skeptik
Newstream TV