Moje gastro cesta začala klinickou smrtí, říká gurmet Pavel Maurer
„Nejvíce, ze všeho co jsem kdy udělal, mě těší naše občanská iniciativa 3DUBY. Tu jsme s manželkou založili ještě s Martinou Navrátilovou v době, kdy se celý gastro nápad jen rozjížděl,” říká jedna z nejvýraznějších tváří české gastronomické scény Pavel Maurer. „Chtěl jsem, aby tady po mně něco zbylo. Zasazení stromů předcházela nehoda v Alpách, při níž jsem prožil klinickou smrt,“ uvedl v pořadu Značka: Osobně zakladatel nezávislého průvodce po tuzemských restauracích Maurerův výběr Grand restaurant a oblíbené gastro události Prague Food Festival.
„Jsem ‚pure‘. Snažím se přistupovat otevřeně ke všemu, co dělám. Tak jsme postavili i Maurerův výběr,” říká. Pavel záměrně mluví v množném čísle, protože od počátku stál za žebříčkem restaurací celý tým lidí, kteří se na projektu podíleli, ač mu Pavel Maurer dal svou tvář i jméno. „S nápadem spojit projekt s mým jménem přišel právník. Argumentoval, že by to znamenalo vyšší ochranu před kopírováním. Zprvu jsem to vůbec nechtěl, bránil jsem se tomu. Měl jsem strach jít s kůží na trh,” vysvětluje Maurer v pořadu Kataríny Krajčovičové o budování a síle osobní značky.
Jít s kůží na trh je riziko
Pokud projekt nese vlastní jméno zakladatele a je úspěšný, osobní značka zvyšuje svoji kredibilitu. Síla dobrého jména narůstá. Má to ovšem ale i svá rizika. Ani slavnému českému průvodci gastro světem se nevyhnuly stížnosti na transparentnost hodnocení a umístění v žebříčku. Některé skončily až u soudu. „Zakládali jsme si na transparentnosti. Všechno jsme dokumentovali, nemohli jsme si dovolit pochybit. K soudu jsem přijel na kole s taškou plnou spisů,“ vzpomíná. Soudy sice vyhrál, přesto kauzy z části pošpinily jeho dobré jméno.
Nedávno jsme s přáteli v jednom novém pražském hotelu zaplatili 14 tisíc korun za večeři ve čtyřech. Degustační menu připravil hostující londýnský šéfkuchař, jež má jednu hvězdu od slavného průvodce Michelin. Ještě teď mě pálí kapsa a na jazyku cítím pachuť celkem nic moc jídla, o trapné obsluze nemluvě. Ale pěkně popořádku.Nejezte blbě s Pavlem Maurerem: I michelinští kuchaři umějí zklamat
Enjoy
V minulosti tento vystudovaný novinář působil jako copywritter a později se vypracoval až na kreativního ředitele. Kromě toho učil skoro 18 let na FAMU v Praze kreativní marketing. Část jeho přednášek se věnovala i osobní značce.
Čtěte seriál Nejezte blbě s Pavlem Maurerem zde:
„V současnosti žijeme v době tak obrovského informačního šumu, že se v tom vůbec nedá vyznat. Proto jediná moje rada směrem k posluchačům je: Buďte jiní. Dělejte něco, co nikdo jiný nedělá,“ obrací se na diváky pořadu Newstream TV Maurer a přiznává, že se tímto doporučením sám řídí. Právě proto stále odkládá spuštění Prague Food Festivalu, jehož je tvůrcem. „Pokud nevymyslím něco, co bude úplně jiné než všechny ročníky předtím, tak ho neudělám,“ vysvětluje.
Po tříleté pauze, vyvolané pandemií covidu, vyhlásil časopis Gastro & Hotel anketu Zlatý kuchař 2022, ve které odborníci a veřejnost vybrali nové krále české gastronomie. V hlavní kategorii Zlatý kuchař roku 2022 zvítězil šéfkuchař Marek Fichtner z pražské restaurace Červený jelen. Krom nejlepšího kuchaře se volilo také v dalších kategoriích, a to Zlatý zahraniční kuchař, Objev roku, Síň gastronomické slávy, Zlatý cukrář a Hvězda street foodu. GALERIE: Kdo jsou nejlepší čeští kuchaři. Anketu Zlatý kuchař 2022 ovládl Fichtner z restaurace Červený jelen
Enjoy
Kdy bychom se mohli dočkat dalšího ročníku oblíbeného gurmánského festivalu? A proč přirovnával studentům osobní značky Ivety Bartošové a J. D. Salingera (americký romanopisec, autor díla Kdo chytá v žitě - pozn. red.) se dozvíte v další části pořadu Značka: Osobně s Pavlem Maurerem. Aktuální epizodu sledujte v úvodu článku, nebo si ji poslechněte na vaší oblíbené podcastové platformě.
V úvodu pořadu se můžete podívat, jaký drink pro Pavla Maurera připravil barman v The Monkey Bar Prague jako výraz jeho osobní značky.
Sledujte i další díly pořadu Značka: Osobně:
„Dostávám otázky, jak dělám networking. Já ho ale nedělám, přirozeně se o lidi zajímám a snažím se být užitečný.“ Prozradil na sebe v pořadu Newstreamu Značka: Osobně Jan Bubeník, zakladatel a majitel jedné z prestižních headhunterských společností v České republice Bubeník Partners. „Když budujete vztahy transakčně, je to z toho cítit,“ dodal.Jan Bubeník: Každý něco sbírá. Já sbírám vztahy
Newstream TV
„Vím, že moje osobní značka polarizuje. Část lidí mě nesnáší, druhá část uznává,“ uvedl v rozhovoru pro Newstream Lukáš Kovanda, český ekonomický komentátor a hlavní ekonom Trinity Bank. „Lidé kritizují, že se vyjadřuji k širokému záběru věcí,“ uvedl v pořadu Značka: Osobně Kataríny Krajčovičové.Lukáš Kovanda: Lidé říkají, že je mě hodně. Chci ale jen popularizovat ekonomii
Newstream TV
„Nemám trpělivost vědce, ale nadšení badatele. Spojuje nás zájem řešit problém.“ Tak vidí charakteristický rys své osobní značky Ondřej Krátký, spoluzakladatel a CEO společnosti Liftago. „Problémy mě baví, jinak bych nemohl zkoumat tisíce možností, jak vylepšit naši službu,“ vysvětluje Ondřej v pořadu Značka: Osobně na Newstream TV. Nadšení pro vylepšování uplatňuje i sám na sobě, a své poznatky z cesty k vlastnímu sebezlepšování nově sdílí i na platformě HeroHero jako „Krátký videa“.Ondřej Krátký: Jsem badatel s nadšením pro problémy
Newstream TV
„Už tři roky se snažím vymanit z toho, aby mě lidé vnímali jako novináře,“ prozradil v rozhovoru pro Newstream TV Filip Horký, bývalý novinář a současný CEO technologické společnosti Flashnews. „Užívám si, že poprvé v životě nemusím mít neustálý přehled o tom, co se děje. Můžu se více soustředit na sebe a svůj život, než na životy jiných,“ dodal v pořadu Značka:Osobně, který moderuje Katarína Krajčovičová.Jsem rychlý. U nových věcí chci být první, říká bývalý novinář Filip Horký
Newstream TV