Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

Radek Petr: Digitální transformace bývá součástí nějaké větší transformace
podcast

Radek Petr: Digitální transformace bývá součástí nějaké větší transformace

Jak začít pracovat s digitální transformací? Co je Atlassian a v čem je jiný oproti jiným nástrojům trhu? V čem vnímá analogii s Applem? Jaké má zkušenosti se zaváděním nástrojů? Jak je Atlassian schopen propojit firmu propojit lidsky – je-li toho schopen?  Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný, a sám o sobě napsal velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v tom, jak věci komunikovat a organizovat a přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal ke své dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje a firmám pomáhá zavádět inovace, které je posouvají na další level.
Přečíst článek
Ondřej Zelenka: Snažíme se developerům dávat to, co doopravdy chtějí
podcast

Ondřej Zelenka: Snažíme se developerům dávat to, co doopravdy chtějí

Dá se vývojářská firma, jakou je SoftCake, vybudovat od základu komunitně? Proč je v začátcích důležitá otevřenost a silná firemní kultura? Jaké byly Ondřejovy začátky a jak ho přivedly na myšlenku založit SoftCake? Jak jejich start ovlivnil koronavirus? V čem je důležitá důvěra a v čem jsou důležité peníze? Ondřej Zelenka se na poli softwarového vývoje pohybuje od roku 2015. Jako programátor prošel hned několik firem. V roce 2019 spustil společně s kolegou Jiřím Pudilem platformu SoftCake, která sdružuje programátory a zabývá se vývojem na zakázku a kariérním poradenstvím.
Přečíst článek
Jan Skřička: Cena firmy je strašně subjektivní. Je potřeba se na každou podívat zvlášť a nezaujatě.
podcast

Jan Skřička: Cena firmy je strašně subjektivní. Je potřeba se na každou podívat zvlášť a nezaujatě.

Proč dal sbohem korporátu? Jaké chyby vidí u majitelů firem, které chtějí své společnosti prodávat? V jakých odvětvích vidí největší potenciál? Proč o sobě říká, že není až tak dobrý manažer? Jak hovoří o start-upech? Jan Skřička působil několik let na korporátních pozicích, následně se v roce 2015 dostal do společnosti Omega, kterou převzal a dodnes ji vede. Je také investorem a jedním z jeho investičních projektů je herní studio Boomer Games. Jana Skřičku můžete kontaktovat také na www.janskricka.cz nebo na jeho LinkedInu.
Přečíst článek
Pavel Kotýnek: U uchazečů o zaměstnání se vytratila základní slušnost
podcast

Pavel Kotýnek: U uchazečů o zaměstnání se vytratila základní slušnost

Jak se ke společnosti WLS dostal? Existuje ještě něco, co by jej v logistice překvapilo? Může logistická firma v současné době konkurovat něčím jiným než cenou? Jak se logistika proměnila v čase? Jak hovoří o elektromobilitě? Ocení zákazníci, pokud by k nim přijel elektrický kamion či náklaďák?  Pavel Kotýnek je nadšenec do logistiky. Měl ji na starosti ve velkých firmách jako je Nestlé, nebo Coca-Cola. Od března 2019 je výkonným ředitelem firmy WLS – Weindel Logistik Service.
Přečíst článek
David Fojtík: Pro lídry je klíčová schopnost sebereflexe
podcast

David Fojtík: Pro lídry je klíčová schopnost sebereflexe

David Fojtík dlouhá léta pracuje v oblasti firemního vzdělávání. teprve letos se ale společně se svým týmem osamostatnil a založil novou značku Humancraft. Pokud vás zajímají informace o leadershipu od dlouholetého odborníka na tuto tématiku, jste tu správně. David například prozradí, proč je pro lídry absolutně klíčová schopnost vlastní sebereflexe. Tato epizoda byla původně natočena v průběhu roku 2020.
Přečíst článek
James Riess: Česko je skvělé, ale je malé. Je tady malý market
podcast

James Riess: Česko je skvělé, ale je malé. Je tady malý market

Jak se dostal ke svému projektu? Proč opustil kavárenský byznys? Proč hovoří o své firmě jako logistické? Kde vydělal své největší peníze? Jakým způsobem se rozhoduje o tom, do čeho zainvestuje? Je výhodné koupit byt, jsou-li v něm nájemníci? Kdo byli jeho první akcionáři? James Riess pochází navzdory svému jménu z jižní Moravy. Svoje jméno podědil po německých předcích. S podnikáním začínal v roce 2012 ve Zlíně, ale hned o dva roky později se pustil do stavebních projektů v Německu. Právě tam se zrodil nápad na jeho aktuální projekt JRCC, která vyhledává a investuje do nemovitostí právě na německém trhu. 
Přečíst článek
Dalibor Houfek: Je tu spoustu startupů, u nichž absolutně nechápu, proč fungují
podcast

Dalibor Houfek: Je tu spoustu startupů, u nichž absolutně nechápu, proč fungují

Jak vnímá svůj vývoj? Co jej vedlo k posunu k manažerským rolím? Co jej baví na startupech? Co si lze představit před tzv. interní aplikací? Jak srovnává klienty ze zahraničí s těmi českými? Jsou české firmy inovativní?  Dalibor Houfek je skoro 25 let programátorem, postupně se ale posouval do manažerských rolí, a to spíše v korporátních firmách. Nicméně zhruba pět let nazpátek ho zlákal svět startupů, působil hned v několika z nich. V covidovém roce 2020 založil společně s kolegou svůj vlastní - jetveo. V něm mění způsob, jak firmy vyvíjejí aplikace a digitalizují.
Přečíst článek
Martin Tryzna: Nikdy jsem nezažil, abych měl dostatek lidí na množství práce. Nebo naopak
podcast

Martin Tryzna: Nikdy jsem nezažil, abych měl dostatek lidí na množství práce. Nebo naopak

Kdy jej napadlo pustit se do něčeho vlastního? Jaké výzvy musel na začátku překonávat? A jaké výzvy musí řešit aktuálně? Co si představit před tvorbou startupů na klíč? Co se bude s jeho firmou dít v následujících letech? Martin Tryzna budoval kariéru nejprve jako projektový manažer. V roce 2017 založil UX Fans. Ta se zaměřuje především na stavbu a optimalizaci digitálních produktů. Úzce například spolupracuje se startupy nebo firmami, které chtějí rozjet svůj vlastní digitální produkt.
Přečíst článek
Může v B2B fungovat výkonnostní marketing?
podcast

Může v B2B fungovat výkonnostní marketing?

Peníze na výkonnostní reklamu v B2B podnikání. Tvoříte kampaně na Facebooku? Instagramu? Nebo jinde? Pokud nabízíte službu s dlouhým prodejním cyklem, je dost možné, že právě tato taktika není ideální. V následujících minutách se pokusíme vysvětlit, proč to tak je. 3 nejdůležitější informace, které byste si měli odnést z poslechu tohoto dílu podcastu Buduj značku:  Výkonnostní marketing klesá na významu  Vyplatí se pro produkty s okamžitým, impulzivním nákupem B2B je o dlouhodobosti, což je v protikladu k výkonnosti
Přečíst článek
Jak a kde hledat nové nápady na obsah?
podcast

Jak a kde hledat nové nápady na obsah?

Múza nepřichází sama. A s tím, co všechno musíte jako podnikatelé a manažeři ve své práci vykonávat, bývá velmi těžké ji byť jen přivolat. Pojďme si ukázat triky, které by vám měly pomoci při psaní nového obsahu na vaše platformy.  3 body, které byste si měly odnést z poslechu tohoto dílu podcastu Buduj značku:  Nápady málokdy přijdou samy Vymýšlení bude bolet a nebude to příjemné Inspirujte se u klientů, konkurentů i v zahraničí (Kraď jako umělec)
Přečíst článek
Proč je v B2B marketingu důležitý mailing?
podcast

Proč je v B2B marketingu důležitý mailing?

Newslettery fungují. Nebo nefungují? Marketéři a podnikatelé jsou v tomto směru často rozpolcení. Přitom speciálně v prostoru B2B byznysu mohou být velmi účinné.  3 klíčové informace, které byste si měli odnést z poslechu podcastu Buduj značku:  Efektivní mailing list vám může generovat velké množství klientů V Česku se stále ještě s mailing listem trápíme a často je to jen plytké obchodní povídání s nulovou přidanou hodnotou Navázat na něj komunikaci s klientem
Přečíst článek
Josef Hajkr: Podcasty jsou jako drahokamy na náhrdelníku
podcast

Josef Hajkr: Podcasty jsou jako drahokamy na náhrdelníku

Co jej vedlo k tomu zapojit do marketingu podcasty? Co je to Marketing 5.0? Proč je dobré nečekat na myšlenku, ale dělat to naopak? Jak hovoří o fungování mozku? Jak jeho firmě pomohl digitální marketing? V čem je nutná dlouhodobost při natáčení podcastů? Jaké platformy jsou důležité při distribuci obsahu? Josef Hajkr je výkonným ředitelem společnosti SHINE Consulting. Ta se zabývá především poradenstvím v oblasti projektového řízení. V tomto díle se budeme věnovat b2b marketingu.
Přečíst článek
Jak se v podnikání buduje důvěra?
podcast

Jak se v podnikání buduje důvěra?

Je to téma, které je hodně spojeno s budováním značky. Důvěra se nerodí hned a její základy je dobré stavět ještě před tím, než vás zákazník pozná osobně. Online prostor je pak ideálním místem, kde se o takové aktivity můžete snažit. A co všechno konkrétně dělat? To si pusťte v nové epizodě podcastu Buduj značku. 
Přečíst článek
Josef Hajkr: S podnikáním je to stejné jako s chozením po horách
podcast

Josef Hajkr: S podnikáním je to stejné jako s chozením po horách

V čem vidí výhody online působení? Proč má rád citát Dav se vždy mýlí? Jaké schopnosti jsou důležité pro sebeřízení? Jakou knihu doporučuje? Jak sám sebe vytrénovat v růstovém myšlení? Co jsou dvouminutové inovace? Proč je důležitá zpětná vazba? Josef Hajkr je výkonným ředitelem společnosti SHINE Consulting. Ta se zabývá především poradenstvím v oblasti projektového řízení. V tomto díle se budeme věnovat samořízení a sebeřízení.
Přečíst článek
Marek Odehnal: Investování u freelancerů může být nestálé. Klíčový je plán a jeho dodržování
podcast

Marek Odehnal: Investování u freelancerů může být nestálé. Klíčový je plán a jeho dodržování

Jak vnímá situaci kolem akcií? Dojde k recesi? Co je emoční dividenda? Jaký cíl by si podle něj měli dávat freelanceři? A jak se svými penězi vlastně nakládají? Proč je práce s freelancery těžší než s manažery? Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Staffni.to: Ženský element v podnikání je strašně podceňovaný. U nás to funguje velmi dobře
podcast

Staffni.to: Ženský element v podnikání je strašně podceňovaný. U nás to funguje velmi dobře

Co Nikol s Dávidem vedlo k tomu, aby se pustili do vlastního projektu? Jakým způsobem je ovlivnil covid-19? V čem vidí výhody on-line prostoru, v čem nevýhody? Jak se spolu dokázali sladit? Sáhli si někdy na dno? Jak dlouho vymýšleli název firmy? Nikol Žárská se v IT recruitmentu pohybuje od roku 2013, kdy začínala v softwarové firmě, z ní pak přešla do agenturního světa, kde vedla jak pohovory s kandidáty, tak vedla svůj vlastní tým a odtamtud v roce 2020 odešla do vlastního. Společně s Dávidem Kubíkem založila IT recruitmentskou firmu Staffni.to. Dávid Kubík se v IT recruitmentu pohybuje posledních šest let. Celou dobu působil v různě velkých agenturách.
Přečíst článek
Martin Dočekal: Dnešní doba dluhopisům přeje. Jde jen o to, zda je daný byznysmodel udržitelný
podcast

Martin Dočekal: Dnešní doba dluhopisům přeje. Jde jen o to, zda je daný byznysmodel udržitelný

Jak se ke svému oboru dostal? Jak vůbec začínal? Proč jej nebavilo pojišťovnictví? Proč u něj zvítězily finance? Jak od hypoték dospěl k dluhopisům? Jak se vyvíjela znalost dluhopisů - ze strany firem? Jakou reputaci mají firemní dluhopisy u investorů? Martin Dočekal je posledních 14 let aktivní na finančním trhu, patří mezi přední investiční analytiky u nás. Zároveň provozuje web Dluhopisář.cz, kde nabízí podrobné články a rozbory pro všechny zájemce o firemní dluhopisy. Je také majitelem investičního fondu, který investuje do dluhopisů.
Přečíst článek
Petr Háka: Cesta doporučení je nejlepší cesta, jakou můžete dostat
podcast

Petr Háka: Cesta doporučení je nejlepší cesta, jakou můžete dostat

Proč je pro něj důležitá trpělivost? Kdy začala jeho manažerská kariéra? Plánuje se se svou společností ještě dále rozrůstat? Proč posiluje kapacity v marketingu? Jak pozná, že jde správným směrem? Jak bude trh vypadat za rok, za dva? Bude se dramaticky vyvíjet? Petr Háka začínal před 11 lety jako programátor ve firmě Inventi, odkud se postupně propracoval až do role CEO. V ní působí poslední dva roky. Inventi je technologicko-konzultační společnost, která vyvíjí softwarové nástroje na míru. 
Přečíst článek
Jak najít správného markeťáka pro vaši firmu?
podcast

Jak najít správného markeťáka pro vaši firmu?

Budete v roce 2023 rozšiřovat svůj tým o marketingového experta? V tom případě je tato epizoda podcastu přesně pro vás. Poslechněte si zkušenosti z trhu. Kde se lidé nejčastěji spálí? Kdy spolupráce funguje a kdy ne? To všechno přinese čerstvá epizoda podcastu Buduj značku. 3 klíčové informace z poslechu tohoto dílu podcastu Buduj značku: Vědět, jakou mám firemní kulturu Jaké schopnosti musí můj markeťák mít Vyzkoušet a rozjet věci pomalu --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o novele zákoníku práce, konkrétně pak o práci na dálku.
Přečíst článek
3 tipy na zvýšení dosahu bez placení reklam
podcast

3 tipy na zvýšení dosahu bez placení reklam

Dá se v dnešní době strhnout pozornost bez placené reklamy? Zatímco prodeje v B2C diktují především algoritmy PPC kampaní, v B2B je situace jiná. Produkt je náročnější, získat si zákazníka trvá déle. V nové epizodě si ukážeme, zda je dobrý nápad opustit placenou reklamu v B2B světě.  3 klíčové informace, které byste si měli odnést z poslechu dnešního dílu: Důležité je vědět přesně, pro jakou cílovou skupinu chcete tvořit Povzbuzovat k jasně definované aktivitě Nepřepálit začátek, mít jasný plán
Přečíst článek

News box

Nevládní organizace na Slovensku budou mít nové administrativní povinnosti, včetně vykazování svých dárců. Změnou příslušných zákonů o tom rozhodl parlament hlasy téměř všech vládních a nezařazených poslanců, kteří podporují kabinet premiéra Roberta Fica. Opozice označila novelu za hanebnou, jejím cílem je podle ní šikana mimo jiné neziskových organizací či nadací, které upozorňují na pochybení úřadů či vlády.
Koruna ve srovnání s úterním závěrem zpevnila 💪 vůči oběma hlavním světovým měnám. K euru si polepšila o pět haléřů na 25,02 kruny za euro. Během dne se ale dostala i pod hranici 25 korun za euro. Vůči dolaru pak koruna zpevnila o 15 haléřů na 21,98 koruny za dolar.  

Pražská burza poprvé v tomto týdnu oslabila. Index PX klesl 📉 o čtvrt procenta na 2042,41 bodu. Dolů ho táhly hlavně bankovní tituly v čele s Erste, které odepsaly 2,19 procenta a obchodování zakončily na 1540,50 koruny. Akcie Monety zlevnily o 1,73 procenta na 136 korun, v případě Komerční banky činil pokles 0,28 procenta na 1085 korun za kus.

Síť květinářství Kytky od Pepy 💐plánuje v Česku do konce letošního roku otevřít zhruba 30 nových poboček. Náklady na expanzi budou v desítkách milionů korun. Síť Kytky od Pepy působí pouze v Česku a aktuálně zahrnuje 28 poboček. Květinářství letos převzala skupina Twistcafe ☕, která provozuje kavárny Trdlokafe nebo stánky s kávou Kofi Kofi. Číst více
Společnost GZ Media, přední výrobce gramofonových desek, považuje přesun části své výroby do USA v dřívějších letech za dobrý krok. V současné situaci to minimalizuje dopady amerických cel. Konkrétní efekt na podnikání nyní společnost nedokáže s ohledem na neustálý vývoj situace určit. Uvedl to generální ředitel společnosti Michal Štěrba.
Oběd v restauraci 🍽 v Česku stál v březnu průměrně 194,20 koruny, oproti loňsku zdražil o 3,7 procenta. Z krajských měst cena oběda nejvíce vzrostla v Olomouci, a to o 5,2 procenta na 173,40 koruny. Vyplývá to z analýzy společnosti Edenred, která provozuje benefitní kartu pro zaměstnance Edenred Card. Nárůst cen byl podle ní v březnu nejmírnější od začátku roku. Oproti březnu 2020 byly ale ceny obědů vyšší o 60 procent. 
Světová obchodní organizace (WTO) kvůli zavádění cel výrazně zhoršila výhled mezinárodního obchodu. Nově očekává, že zahraniční obchod se zbožím letos globálně klesne o 0,2 procenta, zatímco ještě loni v říjnu předpovídala na letošek růst, který odhadovala na tři procenta. 
Lobbování zřejmě získá zákonná pravidla 👨‍⚖️. Zavede je vládní předloha, kterou dnes schválila s některými úpravami sněmovna. Například z výčtu lobbovaných vyškrtla asistenty poslanců a senátorů, stejně jako členy poradních orgánů vlády kromě Legislativní rady vlády. Návrh zákona, jenž zejména zavede registr lobbistů a lobbovaných, nyní zamíří k posouzení do Senátu.

Lidem ohroženým bytovou nouzí by mohl pomoci nový zákon o podpoře bydlení, který dnes přijala sněmovna. Zákon počítá například se zřízením sítě kontaktních míst, která budou poskytovat poradenství směřující k prevenci ztráty bydlení. Vzniknout má také dobrovolný systém garancí pro soukromé majitele bytů, takzvané bydlení s ručením, a finančních příspěvků pro obce, které pronajmou své byty lidem v bytové nouzi. 

Skupina Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Michala Strnada se k polovině dubna stala stoprocentním vlastníkem původně italské skupiny Fiocchi, vyrábějící malorážovou munici. K předchozímu většinovému podílu, který získala před třemi lety, dokoupila zbývajících 30 procent. Cenu skupina CSG neuvedla. Číst více
Doporučujeme