Buduj značku
Lukáš Matějček je mladým podnikatelem z Ostravy, který stojí za značkou bagind.cz. Nápad na ni vznikl při jeho cestách po Indii, kde se seznámil s tamním zpracovatelem kůže. Po několika letech úspěšné spolupráce ještě s dalšími společníky vytvořil koncept kožených doplňků, který láká retro designem a zpracováním. Proč Lukáš považuje za důležité cestování? Jak vlastně dokázal oslovit a zaujmout mezi nekonečnou řadou módních značek?
Partnery této epizody podcastu jsou:
Podnikatelský prostor TIVO
Dodavatel kvalitních světových vín finewine.cz
66: Prodáváte? 3 problémy, které vás mohou potkat
Jste na trhu teprve prvních pár let nebo měsíců. Ještě se vám úplně nedaří zajistit toho, že o vás lidé vědí, znají vaši přidanou hodnotu a ozývají se vám sami od sebe. Musíte se svou službou nebo produktem vstoupit na trh a patrně se při tom setkáte s různými názory. Objeví se problémy, které budete muset řešit. Ale hlavně budete muset prodávat. Jak byste to měli dělat a jak reagovat na problémy, které z toho pramenní?
65: Lukáš Pytloun: Denně mi přijde 300 e-mailů. Všechny čtu
Lukáš Pytloun má víc než 1000 postelí. Jeho designové hotely jsou rozmístěné po celé České republice, on sám ale začínal v Liberci. Tam například rekonstruoval historický hotel Imperial. Ještě před čtyřicítkou patří mezi přední české podnikatele. Jak se vyrovnává se stresem? Čte negativní recenze? A jak tráví běžný den? Nejen na to přinese odpovědi tento rozhovor. Příjemný poslech!
Partnery epizody jsou:
E-shop s domácí atmosférou finewine.cz
Organizace USA Sport & Study, která pomáhá mladým vrcholovým sportovcům se stipendii na prestižních školách
64: Překonejte komfortní zónu: 4 zásady publikování obsahu
Nemilým údělem menších firem je, že přípravu kvalitního obsahu mnohdy podceňují nebo jí nevěnují dost pozornosti. A přitom svět se mění. A klasická reklama zdražuje. Proto je potřeba neustále hledat nové cesty, jak se dostat k očím zákazníků či klientů. Vlastně ani není nutné je hledat. Objeveny už byly. Stačí vzít odvahu a vydat se po nich. Jednou z nových cest je začít se definovat jako tvůrce kvalitního obsahu. A právě do této role by vás měl uvést tento díl podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Síla obsahu je v tom, že ho může kvalitně tvořit úplně každý
Objevujte neustále nové cesty, kterými se můžete vydat
Mějte jasno v tom, co jsou vaše silné stránky
63: Michal Rozehnal: Sbírání dat může proměnit celou strategii firmy
Už 8 let je jedním ze zakládajících členů projektu Reporting.cz. V portfoliu mají největší české společnosti a několik evropských velkých ryb. Michal Rozehnal je expert přes sbírání a vyhodnocování dat. V rozhovoru popisuje, jak k tomu přistupovat. Šetří to čas vašim zaměstnancům nebo rovnou celému týmu.
62: Hledání motivace. 5 tipů na zlepšení pracovní morálky
Můžete mít práci snů, a přece se cítíte na konci dne bez energie. Dosáhnout vysněných cílů v podnikání či práci je proces, který stojí spoustu úsilí a přemáhání a ne vždycky je spojen s pozitivními emocemi. Ztratíte směr, hledáte motivaci k práci. Nebo se vám do té - kdysi vysněné - práce nechce. Začnou se vám vkrádat myšlenky na to, jestli vůbec děláte to, co vás baví. V této epizodě podcastu zlepšujeme pracovní morálku. A hledáme způsoby, jak si ji udržet co nejdéle.
3 klíčové informace:
Dostat se do spirály stereotypu je vždycky dočasné
Strach a lenost jsou velmi blízcí příbuzní
Čas na dělání věcí, které máme rádi, si vždycky najdeme
61: Michal Holub: Dělejte si meetingy sami se sebou
Patří mezi velmi aktivní kouče, kteří řeší především tematiku osobního a firemního růstu. Kdysi byl člověkem, který se děsil mluvení na veřejnosti a měl strach z ukazování se. Dnes hravě zvládá obojí. Dá se to podle něj naučit stejně jako se dá například naučit přirozenost.
Přetížení manažeři a majitelé mají podle Michala především dva problémy: komunikaci s týmem a delegování úkolů. Jak jim pomáhá se z toho dostat? Rozhovor by vám v tomto všem měl podat správné odpovědi. Příjemný poslech!
60: Jak vybudujete komunitu, která prodává za vás
Budoucnost patří komunitám. Tedy skupinám, které věří vaší vizi a jsou vašimi následovníky. Už nepůjde o pouhé publikum, kterému servírujete obsah. Půjde o komunitu, která žije vlastním životem. Jak se budování komunit projeví v příštích letech? A jak na tento nový trend jakožto majitelé nebo manažeři budete muset zareagovat? První krok je nezaspat. V dnešní epizodě podcastu rozebereme byznysový přínos komunit pro firmy.
3 klíčové informace:
Nejdůležitější je čas, který do budování komunity investujete
Všechno musíte postavit na kvalitním obsahu
Vymyslete, čím se lišíte od ostatních a využijte to
Partnerem epizody je:
Podnikatelská komunita podnikejtelépe.cz
59: Karolína Šustrová: Obchod, který voní, má lepší výsledky
Češi mají rádi obchodní centra. Mají je rádi i provozovatelé značek, kteří se sem houfně stahují. Karolína Šustrová má na starosti obchodní centra ve firmě Unibail Rodamco Westfield. Patří sem například nově přejmenované Centrum Chodov v Praze a mnoho dalších. Co všechno musí v dnešní době obchodní domy dělat, aby byly lákavé jak pro zákazníky, tak pro firmy? V podcastu zmíníme například i to, proč je Karolina Šustrová hrdá na stav toalet na Chodově.
58: Jak dlouho trvá, než v podnikání zažijete úspěch?
Dívat se na statistiky úspěšnosti nových firem není příjemné. Vyplývá z nich totiž, že drtivá většina čerstvě založených společností velmi rychle končí. Důvody můžou být různé a jen potvrzují, že vstoupit do světa byznysu vyžaduje velké odhodlání. Jak dlouho byste měli vydržet, aby se z neúspěchu stal úspěch? Existují faktory, které můžete ovlivnit vy sami. A na ně se podíváme v této epizodě podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Ze začátku je potřeba snížit náklady na úplné minimum
Většinou trvá několik let, než se podnikatelům podaří uspět
Nejhorší pro firmu je nekompetentní lídr
Partnerem této epizody je:
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
57: Hynek Horák: Nomádství je fajn, ale lidský kontakt nenahradíte
Umí se orientovat v zajímavých nemovitostech, které taky aktivně vyhledává a podniká v nich. A to nejen u nás a na Slovensku, ale třeba i na Seychelech. Hynek Horák patří mezi spoluzakladatale platformy HledáSeHotel.cz. V rozhovoru jsme se bavili o pracovní morálce a taky o tom, jak se na realitním trhu vlastně vyznat a zorientovat. Nebo třeba jaké fígle existují a jak se dá vlastně na nemovitostech vydělat. V neposlední řadě řešíme i profláknutou "realitní bublinu" v Praze.
56: Končí zlatá éra sociálních sítí?
Facebook v poslední době přichází o uživatele i o reputaci, lidé veřejně deklarují odchody ze sociálních sítích. Někteří se uchylují k úplnému online celibátu. Jeden by si skoro myslel, že na internetu už na nikoho nečeká nic dobrého, je za zenitem a nemá co nabídnout. Pojďme společně prozkoumat, jestli to je pravda, nebo jen dočasná fáze. A případně jak těžit z toho, že spoustu lidí falešná nablýskanost sociálních sítí spíš odpuzuje? Dozívte se v dalším podcastu. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Lidé začínají být unavení dokonalostí sociálních sítí
Do budoucna nemají influenceři úplně na růžích ustláno
Čím víc budete spoléhat na vlastní autentičnost, tím lépe
Partnery této epizody jsou:
Nealkoholické drinky SamuraiShot.cz
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
55: David Zábrž: Žijeme v době, kdy se naše práce stává zbytečnou
Předseda asociace českých startupů David Zábrž toho o české startupové scéně ví mnoho. Zároveň je ale nadšeným futuristou, který neustále mapuje nejnovější technologie a má tedy představu, jakým směrem se může naše společnost posunout dál. Jak by mohl vypadat svět blízké budoucnosti? A jak budou žít naše vnoučata? I o tom se bavíme v aktuálním vydání podcastu. Příjemný poslech!
54: Jak lidem vyprávět příběhy, které chtějí slyšet
Příběhy spojují lidi od nepaměti. Slouží k navázání důvěry, k navázání vztahů a předávání informací. Na základě příběhů prodáváme službu nebo výrobek. Proto jakmile dokážete ovládnout vyprávění, dokážete se mnohem snadněji dostat k vašim potenciálním zákazníkům nebo klientům. Dokázat odvyprávět kvalitní příběh z vás udělá nejenom dobré obchodníky, ale taky vyhledávané společníky na různých akcích. I v tomto případě je ale nutné dosáhnout mistrovství nejprve tím, že porazíme vlastní trému a strach. Příjemný poslech!
Děkuji partnerům Buduj značku, kterými jsou:
Nealkoholické drinky Samuraishot.cz
LinkedIn storyteller Miki Plichta
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
53: Martin Tesárek: Rok a půl jsem se uživil cold callingem
Pokud někdo během let vybudoval silnou značku na poli realitních nemovitostí, je to Martin Tesárek. Kdysi úspěšný vrcholový sportovec se dnes vrcholově věnuje realitám. Především si ale dokázal vybudovat účinné obsahové kanály, díky kterým se přílši nemusí starat o aktivní hledání nových zakázek. Lidé se mu ozývají sami. A často. V rozhovoru se dozvíte, jak si můžete podobně zajímavou pozici vytvořit také.
52: Podnikání je o vztazích. Jak je vytvořit a udržet
Každý ví, že aby v podnikání uspěl, musí se obklopit řadou zajímavých kontaktů. Jenže to je úkol, který vám sebere velké množství času. A ten byste určitě měli investovat. Jak se nebát oslovovat lidi napřímo a jak ze sebe vytvořit příjemnější společníky, se kterými vaši potenciální klienti budou chtít uzavírat obchod. To byste si měli odnést z dnešního podcastu.
3 klíčové informace:
Pohlídejte si pro vás klíčové lidi
Hledejte potenciál tam, kde potenciál opravdu je
Přemýšlejte dlouhodobě. Speciálně, pokud jste B2B byznys
Partnerem podcastu je výrobce nealkoholických drinků a sektů Samurai Shot.
51: Dominik Hrodek: Sociální sítě kopírují principy ze středověku
Tento podcast bude trochu jiný. Naproti mně usedl Dominik Hrodek, který aktuálně řídí marketing právnické odnože společnosti Deloitte. Dominik také marketingovou komunikaci vyučuje na VOŠ Scholastika.
Rozhovor se tentokrát stočil k historii a ke společenským fenoménům. Dozvíte se, kolik toho má Facebook společného s hostinami středověkých velmožů. Nebo to, jak se marketingová komunikace už po tisíce let nemění a zůstává v jádru stále stejná. A jak toho využít. To je ale jen zlomek toho, co v tomto velmi inspirativním rozhovoru uslyšíte.
50: Jaké jsou klíčové vlastnosti lídra?
Každá firma vyžaduje kvalitní vedení. Zároveň se taky říká, že firemní lídři by měli vychovávat další lídry. A vůbec je to slovo “lídr” dnes docela hodně skloňované. A tak by bylo dobré vysvětlit, kdo vlastně lídrem je, kdo jím není a proč by o tento status měl usilovat každý majitel firmy nebo šéf týmu. Pokud se chcete posunout ve svých vůdcovských schopnostech nebo si ujasnit, jaké jsou základy leadershipu, je tento díl podcastu přesně pro vás.
49: Filip Mikschik: Stavte firmu tak, aby vás nepotřebovala
Původně podnikat nechtěl. Teď stojí za portálem StartUpJobs.cz a řídí jeho expanzi do okolních evropských zemí a do zbytku světa. V podcastu se dozvíte, jak probíhaly námluvy s investory. Dozvíte se, co by mělo být klíčem každé správné firmy, aby se její majitel nezbláznil a jak se pozná "falešný programátor". Zároveň vám Filip prozradí nové projekty, na kterých pracuje. Jedním z nich je třeba představení firmy dalším obchodním partnerům. I zavedená firma totiž může začínat znovu od nuly.
48: Jak získat pozornost vašich zákazníků
Internetové prostředí a propagace na internetu je dnes velkým bojem o pozornost vašich zákazníků. Jak byste to měli udělat, aby věnovali svou pozornost právě vám a vaší službě nebo produktu? Existuje mnoho různých způsobů. Ten nejdůležitější je ale jen jeden: tvorba kvalitního obsahu. V tomto dílu podcastu Buduj značku se dozvíte, jak obsah prezentovat tak, aby byl pro vaše zákazníky zajímavý a chtěli na něj reagovat.
3 klíčové informace:
Kde je pozornost, tam jsou peníze
Obsah, který tvoříte, musí lidi lákat k tomu, aby na něj reagovali
Všechno dělejte o lidech!
Reklama
News box
Účastníci konference OSN o změně klimatu COP29 se 🤝 dohodli na pravidlech globálního trhu pro nákup a prodej uhlíkových povolenek. Podle zastánců obchodu s povolenkami to přinese miliardy dolarů pro nové projekty na pomoc v boji proti globálnímu oteplování, uvedla agentura Reuters. Dohoda byla uzavřena zhruba deset let po zahájení mezinárodních rozhovorů o vytvoření globálního trhu.
Tisíce lidí se dnes sešly ve velkých francouzských městech, aby se zúčastnily ✊ demonstrací proti násilí páchanému na ženách. Účastníci usilovali o to, aby se země poučila z procesu, který se týká hromadného znásilnění a který šokoval veřejnost, uvedla agentura AFP.
Evropské vlády si ❌ nemohou vybírat, zda budou nebo nebudou respektovat zatykače vydané Mezinárodním trestním soudem (ICC). Podle agentury Reuters to dnes řekl šéf unijní diplomacie Josep Borrell. Ve čtvrtek vydal ICC zatykače na izraelského premiéra Benjamina Netanjahua a na bývalého ministra obrany Joava Galanta, a to kvůli obvinění z válečných zločinů spáchaných v Pásmu Gazy.
Ratingová agentura Moody's 📈 zvýšila hodnocení úvěrové spolehlivosti Kypru o dva stupně na známku A3 z předchozích Baa2. Odůvodnila to podstatným zlepšením fiskálních a dluhových ukazatelů, které by mělo být trvalé. Je to poprvé od roku 2011, kdy se rating Kypru dostal do kategorie začínající písmenem A, která značí vyšší střední kvalitu dluhu.
Při izraelských úderech v severní části Pásma Gazy byla zabita jedna z izraelských rukojmích; další zadržovaná žena byla ☝ vážně zraněna a její život je v ohrožení, uvedl podle agentury Reuters mluvčí vojenského křídla palestinského teroristického hnutí Hamás Abú Ubajdá. Izrael se bezprostředně nevyjádřil. Ze slov mluvčího Hamásu nebylo jasné, kdy přesně žena zemřela.
O zajištění bezpečnosti jednotek OSN v Libanonu, zoufalé humanitární situaci v Gaze a o propuštění rukojmích držených hnutím Hamás ☎️ hovořil americký ministr obrany Lloyd Austin se svým izraelským protějškem Jisraelem Kacem. Austin také potvrdil pevný závazek Spojených států vůči bezpečnosti Izraele.
Český ministr zahraničí Jan Lipavský dnes na okraj summitu k potravinové bezpečnosti v Kyjevě 🤝 jednal s ukrajinským prezidentem Volodymyrem Zelenským. Tématem byla česká muniční iniciativa i prohloubení dosavadní spolupráce, uvedl mluvčí českého ministerstva zahraničí Daniel Drake.
Část poslanců Evropského parlamentu ☝ vyzývá Evropskou komisi, aby prošetřila, zda si majitel sociální sítě X Elon Musk na této platformě uměle zvyšuje viditelnost a dosah vlastních příspěvků. Dnes o tom informovala agentura DPA. EK by podle poslanců měla zjistit, zda Musk jedná v souladu se zákonem o digitálních službách (DSA).
Rusko nasadilo proti ukrajinským silám v Kurské oblasti na západě Ruska 5️⃣9️⃣ tisíc vojáků včetně 11 tisíc severokorejských vojáků, kteří však ještě podstupují výcvik. Obsazené území v Kurské oblasti, kam Ukrajinci vpadli na počátku srpna, se po ruských protiútocích zmenšilo o přibližně dvě pětiny na současných 800 kilometrů čtverečních.
Polští farmáři zahájili ❌ blokádu velkého přechodu na hranici s Ukrajinou Medyka-Šehyni. Zatím úřady nehlásí žádné potíže, ale blokáda má trvat do konce roku, uvedla polská tisková agentura PAP. Rolníci zablokovali silnici nedaleko hraničního přechodu a nepouštějí do Polska kamiony přijíždějící z Ukrajiny.
Reklama
Reklama