Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
110: Martin Lukeš: Nezávazná "kafíčka" u klientů končí
Martin Lukeš pomáhá firemnímu managementu, jak zlepšit a zefektivnit řízení. Zaměřuje se na obchodníky a sales. Zajímá vás, jakým způsobem se proměňuje uvažování lidí v nastávající krizi? Co bude jinak a jaké cesty se navždycky zavřou?
3 klíčové otázky, na které najdete v rozhovoru odpověď:
Proč obchodníci nepracují dobře s vlastním časem?
Proč nevadí rostoucí počet internetových webinářů?
Co musíte udělat, aby vás změna paradigmatu byznysově neodrovnala?
109: Jakub Málek: Toto ještě není krize. Ale dostáváme se do ní
Advokát Jakub Málek se zaměřuje na pracovní právo. Což je v době, kdy se probírá budoucnost zaměstnanců, docela důležitá práce. Jakým způsobem se vyznat ve vládních nařízeních? A jak pracovat se zaměstnanci, kteří se u vás ve firmě stanou nepotřební? Jak nás lidsky promění krize?
108: SPECIÁL | Tomáš Baránek: Velcí knihkupci možná ztratí svou pozici
Nakladatel, autor, bloger. Tomáš Baránek stojí za známou knižní značkou Jan Melvil Publishing, pod kterou vydává knihy o podnikání a osobním rozvoji.
V rozhovoru se dotkneme témat jako je panická ataka, úzkost a samozřejmě postavení knižního trhu v současné krizi. Tomáš totiž pravděpodobně objevil recept, jak mohou i menší nakladatelství přežít v době aktuální krize. A poptávka lidí tomu napomáhá.
107: SPECIÁL | Kamila Lhotáková: Udělejte si jednoduchý krizový plán
Spoluzakladatelka projektu I love Hummus o krizových plánech malé firmy. Jak se zachováte, když vám onemocní zaměstnanec a vy zaměstnáváte i celou jeho rodinu? Co všechno musíte zohlednit, když jej připravujete a je ještě vůbec čas na nějaký krizový plán myslet? Jak musí přemýšlet vedení výrobní firmy? To všechno jsou aktuální otázky, na které se dozvíte v rozhovoru odpovědi.
106: SPECIÁL | Daniel Šmíd: Na videomeetingu platí stejná pravidla jako na osobní schůzce
Ctít dobré vychování a etiketu by měla být při komunikaci s dalšími lidmi samozřejmost. Ale všichni víme, že se to neděje úplně vždy. I proto je zde Daniel Šmíd, který o etiketě a chování přednáší a píše knihy.
Zavedené principy chování se ale stále mění. A v dnešní době, kdy se vše přesouvá do onlinového prostoru, o to víc. Jak se tedy vlastně zachovat, když máte meeting na Zoomu? Nebo na co si dát obecně pozor při pánském oblékání?
105: SPECIÁL | Šárka Pelikánová: Využijte všech výhod, které vám stát poskytne
Šárka je spolumajitelkou rodinné účetní a daňové firmy Connect Economic Group. A protože se snaží přibližovat svět účetnictví a daní běžným podnikatelům a manažerům, tak má teď mnoho práce. Především s tím, že odpovídá na dotazy všech lidí, kteří nějak ve své firmě řeší aktuální situaci.
Zajímá vás, jakým způsobem si poradit z hlediska účetnictví ve firmě? Jak a kde řešit podporu, kterou stát nabízí? Jak si ulevit od platby daně z příjmů, pokud jste freelancer?
104: SPECIÁL | David Krajíček: Firmy se začnou zbavovat seniorních manažerů
David Krajíček je člověk, který má čuch na lidi. Nejprve vybudoval headhunterskou firmu a dnes pracuje s manažery a majiteli z rodinných firem.
Sám očekává, že se v řádu měsíců firmy začnou zbavovat svých top manažerů. A v rozhovoru vám poradí, jak se na to připravit, ať už stojíte na jakékoliv straně barikády.
Rozhovor je vhodný i pro majitele firem, kteří se nemohou rozhodnout, zda propustit své nejlepší lidi či nikoliv. Faktorů totiž hraje roli spousta.
103: SPECIÁL | Petr Kovařík: Teď se ukážou pravé vlastnosti lidí
Někdy stačí k překlenutí krize správný mindset. O tom je tento rozhovor především. Petr Kovařík je spoluzakladatelem Pražské čokolády, čokoládovny, která je zaměřená především na turisty. Všechny obchody v centru Prahy má teď v existenčním ohrožení. Přesto však neklesá na mysli. A jeho pohled na svět může v mnohém inspirovat i vás.
102: SPECIÁL | Iveta Clarke: Staré jistoty se boří a nové si musíme vytvořit
30 let se věnuje komunikaci, facilitaci, mentoringu a supervizím. Iveta Clarke patří k odborníkům na vnitřní pocity. Často se na ni obrací vysocí manažeři.
V tomto rozhovoru se dozvíte, jakým způsobem se nezbláznit doma. Jak bojovat s nejistotou, která se nám chtě nechtě uhnízdila v hlavě. A jak ze současné situace vyjít jako vítězové. Když už ne finančně, tak alespoň mindsetem.
101: SPECIÁL | Petr Beneš: Tahle krize v nás probudí pozitivitu
Jeden z nejotevřenějších rozhovorů celého podcastu. Petr Beneš je úspěšný podnikatel a startupový nadšenec. I na jeho firmy dopadají důsledky koronaviru. Pokud tedy hledáte informace, jak se s ekonomickým útlumem vypořádat a ještě z něj vzejít vítězně, poslechněte si tento rozhovor.
3 otázky, na které v rozhovoru dostanete odpověď:
Potřebujeme stát k tomu, abychom si ekonomicky poradili?
Co by měl v této chvíli dělat majitel firmy, který chce firmu vyvést z útlumu?
Které firmy budou mít po skončení omezujících nařízení výhodu a proč?
100: SPECIÁL | Vlastimil Hrabal: Nastartujme znovu ekonomiku jako v Hongongu
Vlastimil Hrabal patří k významným českým podnikatelům. 8 let žije a podniká v Asii, kde například stál u zrodu významného fintechového startupu Oriente.
Jakým způsobem se vypořádávají s koronavirem v jihovýchodní Asii? Jak se podniká v takto zasažených a pro nás exotických trzích? Co jsou specifika, která by si měl člověk pohlídat?
Omluvte prosím nižší kvalitu záznamu, která je daná vedením rozhovoru přes Skype.
99: David Procházka: Kdybych si vydělal na Ferrari, tak bych ho někomu věnoval
Mladý podnikatel David Procházka už se stihl dostat třeba do Forbesu nebo do televize. A má to svůj důvod. Je totiž zakladatelem platformy Donio.cz, kde každý může přispět na projekt, který se mu líbí. A k tomu může i něco vyhrát.
David podniká už od střední školy. Jak se dokázal prosadit?
3 otázky, na které se v rozhovoru dozvíte odpověď:
Jsou Češi dobří dárci?
Jakým způsobem zamávala koronavirová krize s naší touhou dávat druhým?
Co je klíčové k sestavení dobrého a spolehlivého týmu?
98: SPECIÁL: Podnikatelé a právnička o současné situaci
Tento díl je jiný. Hosté nesedí naproti mně ve studiu. Jsou v karanténě a bavíme se online. A host není jeden. Jsou celkem 3. Každý z jiných pater byznysu.
Téma je jasné: COVID-19. Ekonomika zastavuje a nachází se v nouzovém stavu. Jak byste se na to jako podnikatelé měli připravit? Jaká opatření udělat? Čeho se naopak vyvarovat? A proč není dobré nechat Vaše lidi koukat v těchto dnech na televizi?
3 hosté, kteří vám předají zkušenosti:
1) Jana Sedláková, advokátka
2) Martin Hurych, B2B podnikatel
3) Michal Pazdera, zakladatel realitní společnosti Justo
Česko se pomalu ocitá v kleštích koronaviru. Dopady na podnikatelské prostředí pocítí pravděpodobně všichni, od velkých firem po malé podnikatele či freelancery. Vyvstává tedy otázka, jak se s tím poprat. Nikdo nezná správnou odpověď. Jsou ale faktory, o které se můžeme opřít například z minulých propadů trhu. A na základě nich se tentokrát poučit.
3 klíčové informace:
Čeká nás několik perných týdnů
Ekonomika pravděpodobně spadne do recese
Volnější čas následujících dní je příležitost
Bojíme se toho všichni. Hlasitého a jasného NE. V obchodním i soukromém životě. V tom obchodním to většinou znamená konec jednání a přesun k dalšímu klientovi. Což ale nemusí být vždycky ta nejlepší cesta, jak se s odmítnutím vyrovnat. Dá se z něj vytěžit víc?
3 klíčové informace:
Odmítnutí není namířeno vůči vám
Klíčová je práce s vašimi vlastními emocemi
Ovládněte, co se bude dít po odmítnutí
95: Jan Kalianko: Uspět s e-shopem je jako vyhrát v loterii
Je předním konzultantem v oblasti e-commerce. Jan Kalianko rozumí e-shopům a jejich majitelé si ho zvou, aby jim našel chyby. Většinou jsou v komunikaci mezi vedením a zaměstnanci. Jen tím se dá podle Janových slov ušetřit spoustu peněz.
To ale není všechno. Jan Kalianko je také zakladatelem veletrhu Czech Online Expo, který se koná 2.-3. dubna v Praze na Výstavišti Holešovice. Na této akci se sejdou profesionálové z oblasti českého onlinu, aby vám předali své know how v 15 různých sekcích.
3 klíčové otázky, na které se v rozhovoru dozvíte odpověď:
1) Má dnes vůbec smysl zakládat e-shop?
2) Vydrží menší e-shopaři v bitvě s velkými internetovými obchody?
3) Ovlivní aktuální epidemie koronaviru akci Czech Online Expo?
94: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek (REPRÍZA)
O LinkedInu, B2B social selling a zvyšování důvěry u klientů.
Jan Kyselý je expertem na B2B prodej na sociálních sítích. Je propagátorem myšlenky, že kvalitní obchodní vazby si dnes už můžete vytvořit online prostřednictvím social sellingu. Co to je za koncept a proč byste o něm měli uvažovat ve chvíli, kdy podnikáte nebo se pohybujete v B2B sektoru? A má smysl budovat si povědomí o vaší značce i jinde než na LinkedInu?
Jan Kyselý napsal o B2B prodeji i knihu společně s kolegou Jiřím Jamborem. Jmenuje se Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí.
93: Pavel Milan Černý: Trvalo 2 roky, než jsme si vyplatili první peníze (REPRÍZA)
Rozhovor se spoluzakladatelem eco a bio e-shopu Econea.cz Pavlem Černým
Spolumajitel a spoluzakladatel e-shopu Econea.cz Pavel Černý původně neměl za cíl budování e-shopu. Ale prošel si lehkým burnoutem ve finančním světě a to byla jedna z věcí, která přispěla ke vzniku portálu Econea.cz. Jde o jeden z největších e-shopů s ekologickými výrobky u nás . Pavel se rozpovídal nejen o klasických nástrahách, se kterými musí každý podnikatel počítat, ale taky o tom, jak využívají netradiční komunikaci k upevnění značky na trhu.
92: Vojtěch Pres: Vychovejte si nové zákazníky prostřednictvím videoher
Vojta Pres je mladý markeťák, který aktuálně působí u Welcome to the Jungle. Zároveň je ale člověkem, který působí jako esport konzultant a učí firmy i jednotlivce rozumět světu profesionálního hraní her. Ten totiž patří mezi nejdynamičtěji se vyvíjející trhy u nás i ve světě. V této epizodě se dozvíte nejpodstatnější informace, které byste jakožto manažeři nebo majitelé byznysů měli vědět. A kdoví, třeba vaše marketingová investice zamíří třeba právě tímto směrem.
3 klíčové otázky, na které v rozhovoru najdete odpověď:
1. Je esport zajímavou investicí pro malé firmy?
2. Patří čeští gameři mezi světovou špičku?
3. Jak mohou firmy oslovit mladou cílovou skupinu?
91: Jak odblokovat kreativitu, aby fungovala na váš povel?
Znáte ten pocit, kdy si naplánujete kreativní práci a ono to prostě nejde? Trápí se s tím mnoho lidí ve firmách i na vrcholku firem. Kreativní činnost je jednou z nejkomplexnějších, kterou může váš mozek vykonávat. A tak je otázkou, zda se vůbec dá “přechytračit”. Jak na kreativitu vyzrát a podmanit si ji? To se dozvíte v novém dílu podcastu Buduj značku.
3 klíčové informace:
Vyspěte se
Pijte.
Neplánujte. Kreativita nemá pracovní dobu
Partner epizody:
POKEAT - vezměte si s sebou zdravou svačinu kamkoliv. Do práce, do tramvaje, na kolo nebo do hor.
Tisíce odpůrců vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa v sobotu napříč Spojenými státy vyšly do ulic, aby vyjádřily nespokojenost s vedením země. To podle nich ohrožuje demokracii, napsala agentura AP. Různorodé akce zahrnovaly pochod centrálním Manhattanem, shromáždění před Bílým domem či demonstraci v Massachusetts.
Číst více
Ostravské společnosti Vítkovice Cylinders, která je největším evropským výrobcem bezešvých ocelových lahví, klesly v roce 2023💰💰💰 tržby o 620,7 milionu, tedy skoro o čtvrtinu, na 2,05 miliardy korun. Hospodaření firmy skončilo ztrátou 37,8 milionu korun, v roce 2022 měla čistý zisk 65,6 milionu korun. Vyplývá to z údajů ve výroční zprávě firmy.
Ceny pojištění odpovědnosti z provozu 🚗🚗🚗vozidla v Česku v březnuklesly meziměsíčně v průměru o 86 korun. Průměrná cena povinného ručení činila ročně 7653 korun. Za tuto částku bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, což je typický automobil v českých domácnostech.
Ruská armáda opakovaně porušila velikonoční 🕊️🕊️🕊️příměří, které v sobotu odpoledne oznámil ruský prezident Vladimir Putin. Na telegramu to v neděli ráno uvedl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Dále podle něj trvá nabídka Kyjeva o prodloužení příměří na 30 dní. Ruská armáda žádné porušení klidu zbraní v noci neohlásila, napsal ruskojazyčný server BBC.
Nákup 🔐🔐🔐kryptoměn plánuje 45 procent Čechů a Češek. Více než čtvrtina, konkrétně 27 procent, je už vlastní nebo někdy vlastnila. Vedle složitosti a finanční rizikovosti se bojí také kybernetických rizik, třetina však netuší, jaká rizika by to měla být. Vyplývá to z březnového průzkumu bezpečnostní společnosti Eset mezi více než 1000 respondenty.
Číst více
Izrael nemá jinou možnost než pokračovat v 💣💣💣bojích v Gaze a neukončí válku, dokud nezničí palestinské teroristické hnutí Hamás, neosvobodí zbývající izraelské rukojmí a nezajistí, že palestinské území už nikdy nebude pro Izrael představovat hrozbu, prohlásil to v sobotu večer izraelský premiér Benjamin Netanjahu. Dodal, že nařídil armádě, aby zvýšila tlak na Hamás. Premiérův projev vzápětí odsoudilo fórum rodin rukojmích, které vyzvalo k uzavření dohody o propuštění rukojmích.