Buduj značku
Chcete se zlepšit ve vašich obchodních dovednostech? Pak je jedním z expertů na toto téma Miroslav Princ. Píše knihy o obchodování, školí a pracuje přímo v terénu. Jeho specialitou je telefonování. V nebývalé otevřeném rozhovoru vám prozradí, jaké konkrétní praktiky vám stačí změnit, abyste dosáhli mnohem lepších výsledků při vaší obchodní činnosti.
46: Proč se bojíme prohrávat
Je úplně normální obávat se, že to nevyjde. Ne vždycky se totiž ukáže, že má smysl v podnikání pokračovat. Pakliže zjistíte, že pro vaši službu není poptávka, prostě to zavřete. Není to nic, za co byste se měli stydět. V Americe se dokonce říká, že kdo v podnikání aspoň třikrát nezkrachoval, nemá smysl ho považovat za dobrého podnikatele. U nás je stále tak nějak přirozené očekávat, že kdo neuspěje, je hoden posměchu. Pojďme to změnit. V tomto díle podcastu se dozvíte, jak se přestat obávat dalších kroků a jak být odolnější vůči strachu z neúspěchu.
3 klíčové informace:
Buďte za všech okolností optimisté.
Mějte jasný a konkrétně specifikovaný plán, o který se můžete opřít
Nepočítejte s plánem B
45: Jiří Rostecký: Nechoďte podnikat, pokud nechcete tvrdě dřít
Jirka Rostecký patří mezi přední podnikatelské osobnosti na sociálních sítích. Ještě na škole založil portál MladýPodnikatel.cz, skrze který sdružuje firmy a e-shopy a pořádá pravidelná setkání podnikatelů. Nedílnou součástí jsou také rozhovory, kterých už Jirka natočil stovky. Nyní je ovšem v roli hosta. Dozvíte se, v čem nejvíc tlačí české firmy bota, jak náročné byly jeho začátky a co všechno může poradit začínajícím podnikatelům.
44: Vilém Terich: Když tvoříte kvalitní obsah, nepotřebujete reklamu
Kdybyste se ve své propagaci věnovali jenom vytváření různých forem obsahu, stačilo by to? Vilém Terich naznačuje, že ano. Stará se o kompletní digitální marketing ve společnosti Cool People, která je na špičce v oblasti náboru IT pracovníků. Musí tedy neustále přinášet kvalitní a hodnotný obsah pro programátory. Jak těžké to je?
43: Tomáš Vala: Ve firmě jsem trávil všechen svůj čas
Dalším hostem podcastu Buduj značku byl Tomáš Vala, generální ředitel firmy SIKO koupelny, která patří mezi největší prodejce koupelnového vybavení u nás. I přes svou velikost si společnost stále drží pověst rodinné firmy, kterou je. Tomáš Vala ale mluvil o něčem trochu jiném. O tom, jak musel v 17 letech zvládat pozici obchodního zástupce ve firmě. Nebo o tom, jak kvůli práci odložil rande se svou budoucí ženou.
Nebo o víkendech a volném času, který obětoval firmě. To ale není všechno. Zazní velmi užitečné informace o tom, jak byste měli jako majitelé byznysu zacházet s lidmi, aby pro vás pracovali rádi.
42: Největší výzvy pro malé firmy
Máte firmu, ve které pracujete sami nebo jen v malém týmu? Pak se vás týká spousta problémů, které ti větší řešit nemusí. Pro vás jsou ale existenčně důležité. Může to být všechno od financí, přes akvizici nových zakázek nebo marketingu. A jak vlastně založit nový projekt? Toho všeho se dotkneme v nejnovějším dílu podcastu Buduj značku. Příjemný poslech.
Tři klíčové informace:
Neustále poslouchejte feedback ostatních
Ne vždycky vysoký obrat rovná se vysoký zisk
Pokud si práci užíváte i po několika letech od startu firmy stále stejně, je to na dobré cestě
41: Mojmír Urbánek: Ukažte vašim lidem, kolik vyděláváte
Mojmír Urbánek v roce 2012 založil poradenskou a servisní společnost SAB Servis, která se dnes stará především o poradenské společnosti v oblasti financí. Zajišťuje jim servisní podporu v podobě aplikací a nástrojů, které mohou využít ve své vlastní práci. Firma od svého založení
spolupracovala s tisícovkami poradců napříč republikou.
40: Jak se vyhnout pracovnímu vyhoření
Čím dál víc lidí tráví svůj veškerý volný čas prací. Nejsem výjimka. Pokud to máte podobně, patříte do druhu ohroženého vyhořením. To je stav, který každý, kdo si jím prošel, definuje trochu jinak. Ve stručnosti ale znamená úplnou brzdu a nutnost celkově přehodnotit priority a nakládání s volným časem. Dnešní díl by vám měl přinést praktické tipy, jak se do tohoto bodu (pokud možno) nikdy nedostat.
3 klíčové informace:
Každý pátý člověk má sklony k syndromu vyhoření
Vyhoření nepřichází hned, je to postupný proces s různými příznaky
Pokud cítíte, že je toho na vás příliš, musíte nutně zvolnit
39: Radim Pařík: Největším zabijákem všech prezentací je PowerPoint
Radim Pařík je zakladatelem Fascinating academy, v rámci které učí lidi správně vystupovat. Nezbaví vás trémy, ale dokáže vás přimět lépe gestikulovat, mluvit, pohybovat se. Vzbudit emoci. Pokud vás toto téma zajímá, pak si rozhovor určitě užijete. Pokud ne, tak vám Radim prozradí i své strastiplné předchozí pracovní činnost, během které nalétal stovky hodin a přišel o vlasy.
38: Vaše značka nejsou jen sociální sítě. Co ještě do ní lidé počítají
Sociální sítě jsou nedílnou součástí tvorby osobní značky. Ale nevěnujte veškerou energii jen jim. Jsou tu další aspekty, kterých si lidé všímají, když vás hodnotí a dělají si o vás obrázek. Na některé z nich se podíváme v novém díle podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
Tři klíčové informace:
Lidé nevnímají jen to, co si vy myslíte, že vnímají
Nesnažte se hrát roli někoho, kým nejste
Nejdůležitější ze všeho je naslouchat tomu, co vám lidé říkají
37: Petr Hudec: Mějte velkou trpělivost se zákazníky. Má to smysl
Petr Hudec založil e-shop HuráMobil.cz a dodnes ho vede. Vybudoval ho od základů a dodnes jej vede. Zároveň postavil celý marketing na youtubovém kanálu, kde sám vystupuje a hodnotí nové telefony. Pokud vás zajímá zákulisí prodeje elektroniky, máte se na co těšit. Dozvíte se ale také důležité a praktické tipy z tvorby kvalitního obsahu, který zákazníci cíleně vyhledávají a rádi konzumují.
36: Metody propagace, které jsou mrtvé, ale vy si to ještě nemusíte myslet
To, jakým způsobem se prezentvoat na sociálních sítích, se neustále mění. Dokonce tak rychle, že je velmi obtížné sledovat aktuální dění i pro profesionály v oboru. To, co vám fungovalo před třemi lety, už dnes působí obstarožně. A právě na metody, do kterých se určitě nepouštět, se podíváme v dnešní epizodě podcastu Buduj značku. Pokud se po prázdninách chystáte spustit novou kampaň, ukážu vám, čeho se určitě vyvarovat.
Tři klíčové informace:
Propagace vašeho produktu nebo vaší služby je stále nutná, bez ní se neobejdete a dělejte jí
Lidé jsou vzdělanější než kdy jindy, nesnažte se je oblafnout
Pokud chcete získat, nejprve něco dejte
35: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek
Jan Kyselý je expertem na B2B prodej na sociálních sítích. Je propagátorem myšlenky, že kvalitní obchodní vazby si dnes už můžete vytvořit online prostřednictvím social sellingu. Co to je za koncept a proč byste o něm měli uvažovat ve chvíli, kdy podnikáte nebo se pohybujete v B2B sektoru? A má smysl budovat si povědomí o vaší značce i jinde než na LinkedInu?
Jan Kyselý napsal o B2B prodeji i knihu společně s kolegou Jiřím Jamborem. Jmenuje se Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí.
34: Jak poznat, že je čas podnikat na full-time
Začínali jste s vlastním byznysem od nuly? Nebo teprve začínáte a hledáte, jak poznat, že byste se podnikáním mohli živit naplno? Existují určitá vodítka, která vám za každé situace pomohou rozhodnout se, jestli nenastal vhodný čas osamostatnit se. Tato epizoda se určitě bude hodit všem, kteří o podnikání teprve přemýšlí. Pokud už ale svůj byznys máte, pak můžete nostalgicky zavzpomínat, jaké to bylo, když jste opouštěli své pracovní místo a šli s kůží na trh. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Nespěchejte. Salámová metoda je obvykle účinnější než snaha urvat vše co nejrychleji
Počkejte si, až budete mít první pozitivní zpětnou vazbu
Mějte víc práce, než dokážete stihnout
33: Stavy úzkosti, paniky a jak nad nimi zvítězit
Epizoda bez hosta. Jako podnikatelé nebo OSVČ jste na to sami. Je to váš nápad, vaše myšlenka a vaše vize, kterou musíte prosadit nejdřív před známými a rodinou, pak před celým trhem. A jak to ustát? Na to odpověď nemám, ale dozvíte se, s jakými strachy jsem se musel potýkat při svých začátcích. Třeba se v nich poznáte.
Vaše příběhy, kdy vás strach, úzkosti nebo panika paralyzovaly, mi napište na Facebook, Instagram nebo LinkedIn.
32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019
Společně probereme nejdůležitější statistiky chování lidí na internetu v roce 2019. Pokud vás zajímá, jak lidé konzumují obsah online, toto je epizoda pro vás. Každý majitel firmy nebo manažer oddělení by měl vědět, co cílová skupina chce. Zároveň ale musí mít jasno i o tom, jak jim ukáže, že umí řešit jejich aktuální problém. Bez aktualizovaných dat toho ale nedocílí. I proto je nutné neustále držet krok s nejnovějšími ukazateli. Ty nabízí pro letošní rok studie Infinite Deal výzkumné společnosti Edison Research. V této epizodě podcastu Buduj značku čísla interpertujeme pro vaši potřebu.
3 klíčové informace:
Největší nárůst ze všech měřených statistik zaznamenaly podcasty, a to průměrně o 50%
Facebook jako sociální síť zažívá čím dál větší odliv uživatelů
70% mladých lidí do 34 let využívá Youtube primárně kvůli streamování hudby
Odkaz na studii Infinite Deal 2018.
31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned
Možná byste to do ní neřekli, ale Kateřině Vackové ještě není 30 a už má za sebou opravdu silný příběh. A zařazení do žebříčku Forbes 30 pod 30 i díky tomu, jak se dlouhodobě angažuje v neziskové organizaci Loono. S ní pořádá workshopy posilující téma prevence proti rakovině, onemocněních srdce a teď nově i proti sexuálně přenosným chorobám. V podcastu se dozvíte, jaké to je řídit v mladém věku tým 150 lidí a jak se liší podnikání v neziskovém sektoru.
Pokud byste chtěli přispět do končící kampaně na serveru HitHit.cz, můžete kliknutím na tento odkaz.
Další možnosti podpory projektu hledejte na stránkách www.loono.cz.
30: Strach z mluvení na veřejnosti a před kamerou. Jak ho překonat?
Říká se, že strach z veřejného mluvení je větší než strach ze smrti. Pro každého podnikatele je důležité, aby uměl vyslovit svou vizi jednak před kamerou, jednak při jakémkoliv vystoupení před lidmi. Stejně tak manažeři musí umět prezentovat na poradách tak, aby svůj tým zaujali a udrželi jejich pozornost. Tato disciplína patří k čím dál hodnotnějším vlastnostem dobře placeného člověka 21. století. V dnešním díle podcastu se podíváme prakticky na to, jak byste se mohli zbavit sžírající trémy a prezentovat bez velkých problémů.
3 klíčové informace:
Když se naučíte pojmenovat svůj strach, máte nad ním z poloviny vyhráno
Autenticita je absolutním základem veřejného vystupování
Vystresovaný mozek můžete efektivně obelhat
Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:
XMind
Že jsem jablíčkář, to o mně už možná z předchozích podcastů víte. Takže i tahle aplikace, o který vám chci říct, je samozřejmě aplikace určená primárně pro Mac OS a iOS. Jmenuje se XMind a umožňuje vám vytváře myšlenkové mapy. Pokud je to pro vás důležitá pomůcka při plánování nových projektů a tak nějak čehokoliv, určitě vás mrzí, že si svoje nakreslené mapy nemůžete prakticky uložit a pak je editovat. Takže se objevilo několik různých virtuálních forem myšlenkových map. XMind mi vyhovuje v tom, že má krásně intiutiviní ovládání a hlavně skvělý design. Můžete si vybírat z různých šablon a všechno to potom uložit nejenom do PDF nebo PNG, ale i do Wordu nebo Excelu. Tady ale nastává háček. Jde to jenom v placené verzi. Ta zhruba dva tisíce korun ročně. XMind vám ale bude velmi dobře fungovat i v bezplatné verzi. Ke stažení je na App storu.
Více informací na http://petrschwank.cz.
29: Martin Kubisa: 99% českých startupů selže, protože je nezajímá tok peněz
Tento podcast je především pro majitele startupů nebo pro ty, kteří o startupu uvažují. Martin Kubisa v nich působí a několik dalších mentoruje z pozice zkušeného podnikatele. S podnikáním začínal, když mu bylo lehce přes 20 a místo Česka tehdy zkoušel štěstí ve velké Británii. A úspěšně. Povedlo se mu dokončit několik významných projektů pro velké nadnárodní společnosti. Nabyté zkušenosti dnes uplatňuje hlavně na poli IT scény a startupů. Mimo jiné tvrdí, že spousta z nich nemůže na globálním thru obstát a vy se v podcastu dozvíte, proč tento názor vlastně zastává.
28: Má ještě smysl psát blog?
Anotace:
V dnešní době minutových videí je klasický psaný blog přežitek. Nebo není? Platforma psaného textu sice nzažívá renesanci, ale stále nemizí. Text funguje dál jako jeden z důležitých faktorů jakéhokoliv budování značky. V této epizodě se dozvíte, jestli byste měli na blog definitivně zanevřít, nebo si k němu začít opět hledat cestu.
3 klíčové informace:
O tom, jestli má smysl psát blog, se mluví minimálně pět let. Odpověď je pořád stejná: Má.
Blogování se zásadně proměňuje a vy do něj musíte jít s úplně jiným očekáváním
Poptávka po psaném obsahu nikdy nevyprchá
Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:
LifeLapse
Tohle je aplikace, která vám umožní být zase o něco originálnější než vaše konkurence. LifeLapse vám umožňuje jednoduše na mobilu tvořit stop-motion animaci. Pokud jste o tomhle druhu animování nikdy neslyšeli, určitě jste ho ale viděli. Stačí se podívat na jakýkoliv animák od Wese Andersona anebo pokud byste chtěli zůstat v naší kotlině, tak touhle metodou vznikl třeba Pat a Mat. Je to zkrátka animace, při které je reálný objekt posouván mezi jednotlivými snímky tak, aby následná sekvence působila jako animace. Dnes už na něco podobného není nutná přítomnost štábu a výtvarníků, ale můžete podobného efektu docílit i pomocí chytrého telefonu. LifeLapse je appka, která vám sama bude naznačovat, jak byste měli objekt posunout, aby byl efekt animace přirozený. Dá se z toho dostat docela hodně a na sociálních sítích to vůbec nevypadá špatně. LifeLapse je zdarma jen prvních 7 dní, pak budete muset zaplatit roční předplatné, které je v přepočtu za zhruba tisíc korun. Pokud to ale se sociálními sítěmi myslíte vážně a vaše cílovka to ocení, rozhodně byste ji měli vyzkoušet.
Reklama
News box
Kovostroji Bohemia⚙️⚙️⚙️, který v Týně nad Vltavou na Českobudějovicku vyrábí ocelové profily pro vyztužení plastových oken, loni opět klesly tržby o 47,5 procenta na 363,95 milionu. Zisk se snížil o 76,4 procenta na 26,04 milionu. V roce 2023 firma prodala téměř 12 300 tun materiálu, což je meziroční pokles zhruba o 37 procent. Příčinou podle firmy je snížení stavební činnosti na domácím trhu, méně výrobků firma také vyvezla. Vyplývá to z výroční zprávy.
Škody za 50 milionů korun zůstaly podle předběžných odhadů po 🔥🔥🔥nočním požáru v areálu chemičky Orlen Unipetrol v Litvínově na Mostecku. Na místo vyjíždělo devět jednotek, událost se obešla bez zranění. Příčiny požáru zatím hasiči neznají. Dopoledne se na místo vrátí vyšetřovatelé, aby požářiště ohledali a zahájili vyšetřování příčiny vzniku požáru, uvedli hasiči.
Reklama
Reklama