Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

47: Miroslav Princ: Malé změny při jednáních můžou zásadně zvednout vaše prodeje
podcast

47: Miroslav Princ: Malé změny při jednáních můžou zásadně zvednout vaše prodeje

Chcete se zlepšit ve vašich obchodních dovednostech? Pak je jedním z expertů na toto téma Miroslav Princ. Píše knihy o obchodování, školí a pracuje přímo v terénu. Jeho specialitou je telefonování. V nebývalé otevřeném rozhovoru vám prozradí, jaké konkrétní praktiky vám stačí změnit, abyste dosáhli mnohem lepších výsledků při vaší obchodní činnosti.
Přečíst článek
46: Proč se bojíme prohrávat
podcast

46: Proč se bojíme prohrávat

Je úplně normální obávat se, že to nevyjde. Ne vždycky se totiž ukáže, že má smysl v podnikání pokračovat. Pakliže zjistíte, že pro vaši službu není poptávka, prostě to zavřete. Není to nic, za co byste se měli stydět. V Americe se dokonce říká, že kdo v podnikání aspoň třikrát nezkrachoval, nemá smysl ho považovat za dobrého podnikatele. U nás je stále tak nějak přirozené očekávat, že kdo neuspěje, je hoden posměchu. Pojďme to změnit. V tomto díle podcastu se dozvíte, jak se přestat obávat dalších kroků a jak být odolnější vůči strachu z neúspěchu.   3 klíčové informace:  Buďte za všech okolností optimisté.  Mějte jasný a konkrétně specifikovaný plán, o který se můžete opřít  Nepočítejte s plánem B 
Přečíst článek
45: Jiří Rostecký: Nechoďte podnikat, pokud nechcete tvrdě dřít
podcast

45: Jiří Rostecký: Nechoďte podnikat, pokud nechcete tvrdě dřít

Jirka Rostecký patří mezi přední podnikatelské osobnosti na sociálních sítích. Ještě na škole založil portál MladýPodnikatel.cz, skrze který sdružuje firmy a e-shopy a pořádá pravidelná setkání podnikatelů. Nedílnou součástí jsou také rozhovory, kterých už Jirka natočil stovky. Nyní je ovšem v roli hosta. Dozvíte se, v čem nejvíc tlačí české firmy bota, jak náročné byly jeho začátky a co všechno může poradit začínajícím podnikatelům. 
Přečíst článek
44: Vilém Terich: Když tvoříte kvalitní obsah, nepotřebujete reklamu
podcast

44: Vilém Terich: Když tvoříte kvalitní obsah, nepotřebujete reklamu

Kdybyste se ve své propagaci věnovali jenom vytváření různých forem obsahu, stačilo by to? Vilém Terich naznačuje, že ano. Stará se o kompletní digitální marketing ve společnosti Cool People, která je na špičce v oblasti náboru IT pracovníků. Musí tedy neustále přinášet kvalitní a hodnotný obsah pro programátory. Jak těžké to je? 
Přečíst článek
43: Tomáš Vala: Ve firmě jsem trávil všechen svůj čas
podcast

43: Tomáš Vala: Ve firmě jsem trávil všechen svůj čas

Dalším hostem podcastu Buduj značku byl Tomáš Vala, generální ředitel firmy SIKO koupelny, která patří mezi největší prodejce koupelnového vybavení u nás. I přes svou velikost si společnost stále drží pověst rodinné firmy, kterou je. Tomáš Vala ale mluvil o něčem trochu jiném. O tom, jak musel v 17 letech zvládat pozici obchodního zástupce ve firmě. Nebo o tom, jak kvůli práci odložil rande se svou budoucí ženou.  Nebo o víkendech a volném času, který obětoval firmě. To ale není všechno. Zazní velmi užitečné informace o tom, jak byste měli jako majitelé byznysu zacházet s lidmi, aby pro vás pracovali rádi. 
Přečíst článek
42: Největší výzvy pro malé firmy
podcast

42: Největší výzvy pro malé firmy

Máte firmu, ve které pracujete sami nebo jen v malém týmu? Pak se vás týká spousta problémů, které ti větší řešit nemusí. Pro vás jsou ale existenčně důležité. Může to být všechno od financí, přes akvizici nových zakázek nebo marketingu. A jak vlastně založit nový projekt? Toho všeho se dotkneme v nejnovějším dílu podcastu Buduj značku. Příjemný poslech.   Tři klíčové informace:  Neustále poslouchejte feedback ostatních  Ne vždycky vysoký obrat rovná se vysoký zisk  Pokud si práci užíváte i po několika letech od startu firmy stále stejně, je to na dobré cestě
Přečíst článek
41: Mojmír Urbánek: Ukažte vašim lidem, kolik vyděláváte
podcast

41: Mojmír Urbánek: Ukažte vašim lidem, kolik vyděláváte

Mojmír Urbánek v roce 2012 založil poradenskou a servisní společnost SAB Servis, která se dnes stará především o poradenské společnosti v oblasti financí. Zajišťuje jim servisní podporu v podobě aplikací a nástrojů, které mohou využít ve své vlastní práci. Firma od svého založení spolupracovala s tisícovkami poradců napříč republikou.
Přečíst článek
40: Jak se vyhnout pracovnímu vyhoření
podcast

40: Jak se vyhnout pracovnímu vyhoření

Čím dál víc lidí tráví svůj veškerý volný čas prací. Nejsem výjimka. Pokud to máte podobně, patříte do druhu ohroženého vyhořením. To je stav, který každý, kdo si jím prošel, definuje trochu jinak. Ve stručnosti ale znamená úplnou brzdu a nutnost celkově přehodnotit priority a nakládání s volným časem. Dnešní díl by vám měl přinést praktické tipy, jak se do tohoto bodu (pokud možno) nikdy nedostat.  3 klíčové informace:  Každý pátý člověk má sklony k syndromu vyhoření  Vyhoření nepřichází hned, je to postupný proces s různými příznaky Pokud cítíte, že je toho na vás příliš, musíte nutně zvolnit 
Přečíst článek
39: Radim Pařík: Největším zabijákem všech prezentací je PowerPoint
podcast

39: Radim Pařík: Největším zabijákem všech prezentací je PowerPoint

Radim Pařík je zakladatelem Fascinating academy, v rámci které učí lidi správně vystupovat. Nezbaví vás trémy, ale dokáže vás přimět lépe gestikulovat, mluvit, pohybovat se. Vzbudit emoci. Pokud vás toto téma zajímá, pak si rozhovor určitě užijete. Pokud ne, tak vám Radim prozradí i své strastiplné předchozí pracovní činnost, během které nalétal stovky hodin a přišel o vlasy. 
Přečíst článek
38: Vaše značka nejsou jen sociální sítě. Co ještě do ní lidé počítají
podcast

38: Vaše značka nejsou jen sociální sítě. Co ještě do ní lidé počítají

Sociální sítě jsou nedílnou součástí tvorby osobní značky. Ale nevěnujte veškerou energii jen jim. Jsou tu další aspekty, kterých si lidé všímají, když vás hodnotí a dělají si o vás obrázek. Na některé z nich se podíváme v novém díle podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!  Tři klíčové informace:  Lidé nevnímají jen to, co si vy myslíte, že vnímají  Nesnažte se hrát roli někoho, kým nejste  Nejdůležitější ze všeho je naslouchat tomu, co vám lidé říkají 
Přečíst článek
37: Petr Hudec: Mějte velkou trpělivost se zákazníky. Má to smysl
podcast

37: Petr Hudec: Mějte velkou trpělivost se zákazníky. Má to smysl

Petr Hudec založil e-shop HuráMobil.cz a dodnes ho vede. Vybudoval ho od základů a dodnes jej vede. Zároveň postavil celý marketing na youtubovém kanálu, kde sám vystupuje a hodnotí nové telefony. Pokud vás zajímá zákulisí prodeje elektroniky, máte se na co těšit. Dozvíte se ale také důležité a praktické tipy z tvorby kvalitního obsahu, který zákazníci cíleně vyhledávají a rádi konzumují. 
Přečíst článek
36: Metody propagace, které jsou mrtvé, ale vy si to ještě nemusíte myslet
podcast

36: Metody propagace, které jsou mrtvé, ale vy si to ještě nemusíte myslet

To, jakým způsobem se prezentvoat na sociálních sítích, se neustále mění. Dokonce tak rychle, že je velmi obtížné sledovat aktuální dění i pro profesionály v oboru. To, co vám fungovalo před třemi lety, už dnes působí obstarožně. A právě na metody, do kterých se určitě nepouštět, se podíváme v dnešní epizodě podcastu Buduj značku. Pokud se po prázdninách chystáte spustit novou kampaň, ukážu vám, čeho se určitě vyvarovat.  Tři klíčové informace:  Propagace vašeho produktu nebo vaší služby je stále nutná, bez ní se neobejdete a dělejte jí  Lidé jsou vzdělanější než kdy jindy, nesnažte se je oblafnout  Pokud chcete získat, nejprve něco dejte 
Přečíst článek
35: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek
podcast

35: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek

Jan Kyselý je expertem na B2B prodej na sociálních sítích. Je propagátorem myšlenky, že kvalitní obchodní vazby si dnes už můžete vytvořit online prostřednictvím social sellingu. Co to je za koncept a proč byste o něm měli uvažovat ve chvíli, kdy podnikáte nebo se pohybujete v B2B sektoru? A má smysl budovat si povědomí o vaší značce i jinde než na LinkedInu? Jan Kyselý napsal o B2B prodeji i knihu společně s kolegou Jiřím Jamborem. Jmenuje se Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí. 
Přečíst článek
34: Jak poznat, že je čas podnikat na full-time
podcast

34: Jak poznat, že je čas podnikat na full-time

Začínali jste s vlastním byznysem od nuly? Nebo teprve začínáte a hledáte, jak poznat, že byste se podnikáním mohli živit naplno? Existují určitá vodítka, která vám za každé situace pomohou rozhodnout se, jestli nenastal vhodný čas osamostatnit se. Tato epizoda se určitě bude hodit všem, kteří o podnikání teprve přemýšlí. Pokud už ale svůj byznys máte, pak můžete nostalgicky zavzpomínat, jaké to bylo, když jste opouštěli své pracovní místo a šli s kůží na trh. Příjemný poslech!  3 klíčové informace:  Nespěchejte. Salámová metoda je obvykle účinnější než snaha urvat vše co nejrychleji  Počkejte si, až budete mít první pozitivní zpětnou vazbu  Mějte víc práce, než dokážete stihnout 
Přečíst článek
33: Stavy úzkosti, paniky a jak nad nimi zvítězit
podcast

33: Stavy úzkosti, paniky a jak nad nimi zvítězit

Epizoda bez hosta. Jako podnikatelé nebo OSVČ jste na to sami. Je to váš nápad, vaše myšlenka a vaše vize, kterou musíte prosadit nejdřív před známými a rodinou, pak před celým trhem. A jak to ustát? Na to odpověď nemám, ale dozvíte se, s jakými strachy jsem se musel potýkat při svých začátcích. Třeba se v nich poznáte. Vaše příběhy, kdy vás strach, úzkosti nebo panika paralyzovaly, mi napište na Facebook, Instagram nebo LinkedIn. 
Přečíst článek
32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019
podcast

32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019

Společně probereme nejdůležitější statistiky chování lidí na internetu v roce 2019. Pokud vás zajímá, jak lidé konzumují obsah online, toto je epizoda pro vás. Každý majitel firmy nebo manažer oddělení by měl vědět, co cílová skupina chce. Zároveň ale musí mít jasno i o tom, jak jim ukáže, že umí řešit jejich aktuální problém. Bez aktualizovaných dat toho ale nedocílí. I proto je nutné neustále držet krok s nejnovějšími ukazateli. Ty nabízí pro letošní rok studie Infinite Deal výzkumné společnosti Edison Research. V této epizodě podcastu Buduj značku čísla interpertujeme pro vaši potřebu.   3 klíčové informace:  Největší nárůst ze všech měřených statistik zaznamenaly podcasty, a to průměrně o 50%  Facebook jako sociální síť zažívá čím dál větší odliv uživatelů 70% mladých lidí do 34 let využívá Youtube primárně kvůli streamování hudby    Odkaz na studii Infinite Deal 2018.
Přečíst článek
31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned
podcast

31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned

Možná byste to do ní neřekli, ale Kateřině Vackové ještě není 30 a už má za sebou opravdu silný příběh. A zařazení do žebříčku Forbes 30 pod 30 i díky tomu, jak se dlouhodobě angažuje v neziskové organizaci Loono. S ní pořádá workshopy posilující téma prevence proti rakovině, onemocněních srdce a teď nově i proti sexuálně přenosným chorobám. V podcastu se dozvíte, jaké to je řídit v mladém věku tým 150 lidí a jak se liší podnikání v neziskovém sektoru. Pokud byste chtěli přispět do končící kampaně na serveru HitHit.cz, můžete kliknutím na tento odkaz. Další možnosti podpory projektu hledejte na stránkách www.loono.cz. 
Přečíst článek
30: Strach z mluvení na veřejnosti a před kamerou. Jak ho překonat?
podcast

30: Strach z mluvení na veřejnosti a před kamerou. Jak ho překonat?

Říká se, že strach z veřejného mluvení je větší než strach ze smrti. Pro každého podnikatele je důležité, aby uměl vyslovit svou vizi jednak před kamerou, jednak při jakémkoliv vystoupení před lidmi. Stejně tak manažeři musí umět prezentovat na poradách tak, aby svůj tým zaujali a udrželi jejich pozornost. Tato disciplína patří k čím dál hodnotnějším vlastnostem dobře placeného člověka 21. století. V dnešním díle podcastu se podíváme prakticky na to, jak byste se mohli zbavit sžírající trémy a prezentovat bez velkých problémů.  3 klíčové informace:  Když se naučíte pojmenovat svůj strach, máte nad ním z poloviny vyhráno  Autenticita je absolutním základem veřejného vystupování  Vystresovaný mozek můžete efektivně obelhat  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  XMind Že jsem jablíčkář, to o mně už možná z předchozích podcastů víte. Takže i tahle aplikace, o který vám chci říct, je samozřejmě aplikace určená primárně pro Mac OS a iOS. Jmenuje se XMind a umožňuje vám vytváře myšlenkové mapy. Pokud je to pro vás důležitá pomůcka při plánování nových projektů a tak nějak čehokoliv, určitě vás mrzí, že si svoje nakreslené mapy nemůžete prakticky uložit a pak je editovat. Takže se objevilo několik různých virtuálních forem myšlenkových map. XMind mi vyhovuje v tom, že má krásně intiutiviní ovládání a hlavně skvělý design. Můžete si vybírat z různých šablon a všechno to potom uložit nejenom do PDF nebo PNG, ale i do Wordu nebo Excelu. Tady ale nastává háček. Jde to jenom v placené verzi. Ta zhruba dva tisíce korun ročně. XMind vám ale bude velmi dobře fungovat i v bezplatné verzi. Ke stažení je na App storu.  Více informací na http://petrschwank.cz. 
Přečíst článek
29: Martin Kubisa: 99% českých startupů selže, protože je nezajímá tok peněz
podcast

29: Martin Kubisa: 99% českých startupů selže, protože je nezajímá tok peněz

Tento podcast je především pro majitele startupů nebo pro ty, kteří o startupu uvažují. Martin Kubisa v nich působí a několik dalších mentoruje z pozice zkušeného podnikatele. S podnikáním začínal, když mu bylo lehce přes 20 a místo Česka tehdy zkoušel štěstí ve velké Británii. A úspěšně. Povedlo se mu dokončit několik významných projektů pro velké nadnárodní společnosti. Nabyté zkušenosti dnes uplatňuje hlavně na poli IT scény a startupů. Mimo jiné tvrdí, že spousta z nich nemůže na globálním thru obstát a vy se v podcastu dozvíte, proč tento názor vlastně zastává. 
Přečíst článek
28: Má ještě smysl psát blog?
podcast

28: Má ještě smysl psát blog?

Anotace:  V dnešní době minutových videí je klasický psaný blog přežitek. Nebo není? Platforma psaného textu sice nzažívá renesanci, ale stále nemizí. Text funguje dál jako jeden z důležitých faktorů jakéhokoliv budování značky. V této epizodě se dozvíte, jestli byste měli na blog definitivně zanevřít, nebo si k němu začít opět hledat cestu.  3 klíčové informace:  O tom, jestli má smysl psát blog, se mluví minimálně pět let. Odpověď je pořád stejná: Má.  Blogování se zásadně proměňuje a vy do něj musíte jít s úplně jiným očekáváním  Poptávka po psaném obsahu nikdy nevyprchá  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  LifeLapse  Tohle je aplikace, která vám umožní být zase o něco originálnější než vaše konkurence. LifeLapse vám umožňuje jednoduše na mobilu tvořit stop-motion animaci. Pokud jste o tomhle druhu animování nikdy neslyšeli, určitě jste ho ale viděli. Stačí se podívat na jakýkoliv animák od Wese Andersona anebo pokud byste chtěli zůstat v naší kotlině, tak touhle metodou vznikl třeba Pat a Mat. Je to zkrátka animace, při které je reálný objekt posouván mezi jednotlivými snímky tak, aby následná sekvence působila jako animace. Dnes už na něco podobného není nutná přítomnost štábu a výtvarníků, ale můžete podobného efektu docílit i pomocí chytrého telefonu. LifeLapse je appka, která vám sama bude naznačovat, jak byste měli objekt posunout, aby byl efekt animace přirozený. Dá se z toho dostat docela hodně a na sociálních sítích to vůbec nevypadá špatně. LifeLapse je zdarma jen prvních 7 dní, pak budete muset zaplatit roční předplatné, které je v přepočtu za zhruba tisíc korun. Pokud to ale se sociálními sítěmi myslíte vážně a vaše cílovka to ocení, rozhodně byste ji měli vyzkoušet.  
Přečíst článek
Reklama

News box

Kovostroji Bohemia⚙️⚙️⚙️, který v Týně nad Vltavou na Českobudějovicku vyrábí ocelové profily pro vyztužení plastových oken, loni opět klesly tržby o 47,5 procenta na 363,95 milionu. Zisk se snížil o 76,4 procenta na 26,04 milionu. V roce 2023 firma prodala téměř 12 300 tun materiálu, což je meziroční pokles zhruba o 37 procent. Příčinou podle firmy je snížení stavební činnosti na domácím trhu, méně výrobků firma také vyvezla. Vyplývá to z výroční zprávy.
Škody za 50 milionů korun zůstaly podle předběžných odhadů po 🔥🔥🔥nočním požáru v areálu chemičky Orlen Unipetrol v Litvínově na Mostecku. Na místo vyjíždělo devět jednotek, událost se obešla bez zranění. Příčiny požáru zatím hasiči neznají. Dopoledne se na místo vrátí vyšetřovatelé, aby požářiště ohledali a zahájili vyšetřování příčiny vzniku požáru, uvedli hasiči.
Reklama

Naši autoři

Jiří Frydlewicz

Jiří Frydlewicz

Arnaultovi míří do boje se šejky. Investují do týmu Paris FC

Veronika Kudrnová

Veronika Kudrnová

Když robot maluje. A sběratelé umění se předbíhají, kdo dá víc

Dalibor Martínek

Dalibor Martínek

Dalibor Martínek: Před 35 lety jsme svrhli komunisty. Byty ale stavět uměli

Petra Nehasilová

Petra Nehasilová

REPORTÁŽ: Balkán není jenom Chorvatsko. Bosna láká na skvělé jídlo i krásnou přírodu

Michal Nosek

Michal Nosek

VIP Eva Talks: O počasí jsem se začala zajímat díky létání na větroních, říká meteoroložka Alena Zárybnická

Stanislav Šulc

Stanislav Šulc

Stanislav Šulc: Platy politiků jsou zástupný problém. Poslanci můžou klidně brát milion a bude to jedno

Věra Tůmová

Věra Tůmová

OBRAZEM: Vila v Bratislavě prošla úpravou. Místo bazénu je obývák

Tereza Zavadilová

Tereza Zavadilová

Efekt Trump funguje. Bitcoin sahá na 100 tisíc dolarů

Jana Havligerová

Jana Havligerová

Politický diář Jany Havligerové: Máslová aféra podle premiéra Fialy

Lukáš Kovanda

Lukáš Kovanda

Musk je nyní tak bohatý, že by mohl dvanáct let platit Čechům důchody

David Ondráčka

David Ondráčka

Koalice Spolu má poslední šanci zbavit se Fialy, jinak míří k těžké volební prohře

Zdeněk Pečený

Zdeněk Pečený

Od nuly k miliardám, v tichosti. To je příběh české FTMO

Karel Pučelík

Karel Pučelík

Německé strany se přeskupují před volbami. Nahradí SPD nepopulárního kancléře Scholze?

Alžběta Shejbalová

Alžběta Shejbalová

Biohacking: Čaj aneb mnohými zapomenutá antioxidační mana

Petr Svoboda

Petr Svoboda

Klára Sýkora (Sudová)

Klára Sýkora (Sudová)

Zájem o životní pojištění roste, stejně jako pojistné částky

Josef Tuček

Josef Tuček

Mimozemšťané? Ne, to jsou záblesky družicové války mezi Muskem a zbytkem světa

Lenka Hrochová

Lenka Hrochová

Katarína Krajčovičová

Katarína Krajčovičová

Michaela Jirsová ze Života 90: Neziskovky musejí umět prodat svoji misi

Adam Martiška

Adam Martiška

Natálie Mužíková

Natálie Mužíková

Monika Panochová

Monika Panochová

Markéta Podhrazská

Markéta Podhrazská

©2023 Harvard Business Review. Distributed by The New York Times Licensing Group

©2023 Harvard Business Review. Distributed by The New York Times Licensing Group

Těžká hlava škodí. Jak skoncovat s přílišným přemýšlením

 Zlaťák

Zlaťák

PŘEHLEDNĚ: Kolik peněz si živnostníci připlatí na daních

 nst

nst

Za maso ze zkumavky dostali českou Nobelovku. Teď chtějí vědu přetavit ve výdělečný byznys

Reklama
Doporučujeme