Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
50: Jaké jsou klíčové vlastnosti lídra?
Každá firma vyžaduje kvalitní vedení. Zároveň se taky říká, že firemní lídři by měli vychovávat další lídry. A vůbec je to slovo “lídr” dnes docela hodně skloňované. A tak by bylo dobré vysvětlit, kdo vlastně lídrem je, kdo jím není a proč by o tento status měl usilovat každý majitel firmy nebo šéf týmu. Pokud se chcete posunout ve svých vůdcovských schopnostech nebo si ujasnit, jaké jsou základy leadershipu, je tento díl podcastu přesně pro vás.
49: Filip Mikschik: Stavte firmu tak, aby vás nepotřebovala
Původně podnikat nechtěl. Teď stojí za portálem StartUpJobs.cz a řídí jeho expanzi do okolních evropských zemí a do zbytku světa. V podcastu se dozvíte, jak probíhaly námluvy s investory. Dozvíte se, co by mělo být klíčem každé správné firmy, aby se její majitel nezbláznil a jak se pozná "falešný programátor". Zároveň vám Filip prozradí nové projekty, na kterých pracuje. Jedním z nich je třeba představení firmy dalším obchodním partnerům. I zavedená firma totiž může začínat znovu od nuly.
Internetové prostředí a propagace na internetu je dnes velkým bojem o pozornost vašich zákazníků. Jak byste to měli udělat, aby věnovali svou pozornost právě vám a vaší službě nebo produktu? Existuje mnoho různých způsobů. Ten nejdůležitější je ale jen jeden: tvorba kvalitního obsahu. V tomto dílu podcastu Buduj značku se dozvíte, jak obsah prezentovat tak, aby byl pro vaše zákazníky zajímavý a chtěli na něj reagovat.
3 klíčové informace:
Kde je pozornost, tam jsou peníze
Obsah, který tvoříte, musí lidi lákat k tomu, aby na něj reagovali
Všechno dělejte o lidech!
47: Miroslav Princ: Malé změny při jednáních můžou zásadně zvednout vaše prodeje
Chcete se zlepšit ve vašich obchodních dovednostech? Pak je jedním z expertů na toto téma Miroslav Princ. Píše knihy o obchodování, školí a pracuje přímo v terénu. Jeho specialitou je telefonování. V nebývalé otevřeném rozhovoru vám prozradí, jaké konkrétní praktiky vám stačí změnit, abyste dosáhli mnohem lepších výsledků při vaší obchodní činnosti.
Je úplně normální obávat se, že to nevyjde. Ne vždycky se totiž ukáže, že má smysl v podnikání pokračovat. Pakliže zjistíte, že pro vaši službu není poptávka, prostě to zavřete. Není to nic, za co byste se měli stydět. V Americe se dokonce říká, že kdo v podnikání aspoň třikrát nezkrachoval, nemá smysl ho považovat za dobrého podnikatele. U nás je stále tak nějak přirozené očekávat, že kdo neuspěje, je hoden posměchu. Pojďme to změnit. V tomto díle podcastu se dozvíte, jak se přestat obávat dalších kroků a jak být odolnější vůči strachu z neúspěchu.
3 klíčové informace:
Buďte za všech okolností optimisté.
Mějte jasný a konkrétně specifikovaný plán, o který se můžete opřít
Nepočítejte s plánem B
45: Jiří Rostecký: Nechoďte podnikat, pokud nechcete tvrdě dřít
Jirka Rostecký patří mezi přední podnikatelské osobnosti na sociálních sítích. Ještě na škole založil portál MladýPodnikatel.cz, skrze který sdružuje firmy a e-shopy a pořádá pravidelná setkání podnikatelů. Nedílnou součástí jsou také rozhovory, kterých už Jirka natočil stovky. Nyní je ovšem v roli hosta. Dozvíte se, v čem nejvíc tlačí české firmy bota, jak náročné byly jeho začátky a co všechno může poradit začínajícím podnikatelům.
44: Vilém Terich: Když tvoříte kvalitní obsah, nepotřebujete reklamu
Kdybyste se ve své propagaci věnovali jenom vytváření různých forem obsahu, stačilo by to? Vilém Terich naznačuje, že ano. Stará se o kompletní digitální marketing ve společnosti Cool People, která je na špičce v oblasti náboru IT pracovníků. Musí tedy neustále přinášet kvalitní a hodnotný obsah pro programátory. Jak těžké to je?
43: Tomáš Vala: Ve firmě jsem trávil všechen svůj čas
Dalším hostem podcastu Buduj značku byl Tomáš Vala, generální ředitel firmy SIKO koupelny, která patří mezi největší prodejce koupelnového vybavení u nás. I přes svou velikost si společnost stále drží pověst rodinné firmy, kterou je. Tomáš Vala ale mluvil o něčem trochu jiném. O tom, jak musel v 17 letech zvládat pozici obchodního zástupce ve firmě. Nebo o tom, jak kvůli práci odložil rande se svou budoucí ženou.
Nebo o víkendech a volném času, který obětoval firmě. To ale není všechno. Zazní velmi užitečné informace o tom, jak byste měli jako majitelé byznysu zacházet s lidmi, aby pro vás pracovali rádi.
Máte firmu, ve které pracujete sami nebo jen v malém týmu? Pak se vás týká spousta problémů, které ti větší řešit nemusí. Pro vás jsou ale existenčně důležité. Může to být všechno od financí, přes akvizici nových zakázek nebo marketingu. A jak vlastně založit nový projekt? Toho všeho se dotkneme v nejnovějším dílu podcastu Buduj značku. Příjemný poslech.
Tři klíčové informace:
Neustále poslouchejte feedback ostatních
Ne vždycky vysoký obrat rovná se vysoký zisk
Pokud si práci užíváte i po několika letech od startu firmy stále stejně, je to na dobré cestě
Mojmír Urbánek v roce 2012 založil poradenskou a servisní společnost SAB Servis, která se dnes stará především o poradenské společnosti v oblasti financí. Zajišťuje jim servisní podporu v podobě aplikací a nástrojů, které mohou využít ve své vlastní práci. Firma od svého založení
spolupracovala s tisícovkami poradců napříč republikou.
Čím dál víc lidí tráví svůj veškerý volný čas prací. Nejsem výjimka. Pokud to máte podobně, patříte do druhu ohroženého vyhořením. To je stav, který každý, kdo si jím prošel, definuje trochu jinak. Ve stručnosti ale znamená úplnou brzdu a nutnost celkově přehodnotit priority a nakládání s volným časem. Dnešní díl by vám měl přinést praktické tipy, jak se do tohoto bodu (pokud možno) nikdy nedostat.
3 klíčové informace:
Každý pátý člověk má sklony k syndromu vyhoření
Vyhoření nepřichází hned, je to postupný proces s různými příznaky
Pokud cítíte, že je toho na vás příliš, musíte nutně zvolnit
39: Radim Pařík: Největším zabijákem všech prezentací je PowerPoint
Radim Pařík je zakladatelem Fascinating academy, v rámci které učí lidi správně vystupovat. Nezbaví vás trémy, ale dokáže vás přimět lépe gestikulovat, mluvit, pohybovat se. Vzbudit emoci. Pokud vás toto téma zajímá, pak si rozhovor určitě užijete. Pokud ne, tak vám Radim prozradí i své strastiplné předchozí pracovní činnost, během které nalétal stovky hodin a přišel o vlasy.
38: Vaše značka nejsou jen sociální sítě. Co ještě do ní lidé počítají
Sociální sítě jsou nedílnou součástí tvorby osobní značky. Ale nevěnujte veškerou energii jen jim. Jsou tu další aspekty, kterých si lidé všímají, když vás hodnotí a dělají si o vás obrázek. Na některé z nich se podíváme v novém díle podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
Tři klíčové informace:
Lidé nevnímají jen to, co si vy myslíte, že vnímají
Nesnažte se hrát roli někoho, kým nejste
Nejdůležitější ze všeho je naslouchat tomu, co vám lidé říkají
37: Petr Hudec: Mějte velkou trpělivost se zákazníky. Má to smysl
Petr Hudec založil e-shop HuráMobil.cz a dodnes ho vede. Vybudoval ho od základů a dodnes jej vede. Zároveň postavil celý marketing na youtubovém kanálu, kde sám vystupuje a hodnotí nové telefony. Pokud vás zajímá zákulisí prodeje elektroniky, máte se na co těšit. Dozvíte se ale také důležité a praktické tipy z tvorby kvalitního obsahu, který zákazníci cíleně vyhledávají a rádi konzumují.
36: Metody propagace, které jsou mrtvé, ale vy si to ještě nemusíte myslet
To, jakým způsobem se prezentvoat na sociálních sítích, se neustále mění. Dokonce tak rychle, že je velmi obtížné sledovat aktuální dění i pro profesionály v oboru. To, co vám fungovalo před třemi lety, už dnes působí obstarožně. A právě na metody, do kterých se určitě nepouštět, se podíváme v dnešní epizodě podcastu Buduj značku. Pokud se po prázdninách chystáte spustit novou kampaň, ukážu vám, čeho se určitě vyvarovat.
Tři klíčové informace:
Propagace vašeho produktu nebo vaší služby je stále nutná, bez ní se neobejdete a dělejte jí
Lidé jsou vzdělanější než kdy jindy, nesnažte se je oblafnout
Pokud chcete získat, nejprve něco dejte
35: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek
Jan Kyselý je expertem na B2B prodej na sociálních sítích. Je propagátorem myšlenky, že kvalitní obchodní vazby si dnes už můžete vytvořit online prostřednictvím social sellingu. Co to je za koncept a proč byste o něm měli uvažovat ve chvíli, kdy podnikáte nebo se pohybujete v B2B sektoru? A má smysl budovat si povědomí o vaší značce i jinde než na LinkedInu?
Jan Kyselý napsal o B2B prodeji i knihu společně s kolegou Jiřím Jamborem. Jmenuje se Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí.
Začínali jste s vlastním byznysem od nuly? Nebo teprve začínáte a hledáte, jak poznat, že byste se podnikáním mohli živit naplno? Existují určitá vodítka, která vám za každé situace pomohou rozhodnout se, jestli nenastal vhodný čas osamostatnit se. Tato epizoda se určitě bude hodit všem, kteří o podnikání teprve přemýšlí. Pokud už ale svůj byznys máte, pak můžete nostalgicky zavzpomínat, jaké to bylo, když jste opouštěli své pracovní místo a šli s kůží na trh. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Nespěchejte. Salámová metoda je obvykle účinnější než snaha urvat vše co nejrychleji
Počkejte si, až budete mít první pozitivní zpětnou vazbu
Mějte víc práce, než dokážete stihnout
Epizoda bez hosta. Jako podnikatelé nebo OSVČ jste na to sami. Je to váš nápad, vaše myšlenka a vaše vize, kterou musíte prosadit nejdřív před známými a rodinou, pak před celým trhem. A jak to ustát? Na to odpověď nemám, ale dozvíte se, s jakými strachy jsem se musel potýkat při svých začátcích. Třeba se v nich poznáte.
Vaše příběhy, kdy vás strach, úzkosti nebo panika paralyzovaly, mi napište na Facebook, Instagram nebo LinkedIn.
32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019
Společně probereme nejdůležitější statistiky chování lidí na internetu v roce 2019. Pokud vás zajímá, jak lidé konzumují obsah online, toto je epizoda pro vás. Každý majitel firmy nebo manažer oddělení by měl vědět, co cílová skupina chce. Zároveň ale musí mít jasno i o tom, jak jim ukáže, že umí řešit jejich aktuální problém. Bez aktualizovaných dat toho ale nedocílí. I proto je nutné neustále držet krok s nejnovějšími ukazateli. Ty nabízí pro letošní rok studie Infinite Deal výzkumné společnosti Edison Research. V této epizodě podcastu Buduj značku čísla interpertujeme pro vaši potřebu.
3 klíčové informace:
Největší nárůst ze všech měřených statistik zaznamenaly podcasty, a to průměrně o 50%
Facebook jako sociální síť zažívá čím dál větší odliv uživatelů
70% mladých lidí do 34 let využívá Youtube primárně kvůli streamování hudby
Odkaz na studii Infinite Deal 2018.
31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned
Možná byste to do ní neřekli, ale Kateřině Vackové ještě není 30 a už má za sebou opravdu silný příběh. A zařazení do žebříčku Forbes 30 pod 30 i díky tomu, jak se dlouhodobě angažuje v neziskové organizaci Loono. S ní pořádá workshopy posilující téma prevence proti rakovině, onemocněních srdce a teď nově i proti sexuálně přenosným chorobám. V podcastu se dozvíte, jaké to je řídit v mladém věku tým 150 lidí a jak se liší podnikání v neziskovém sektoru.
Pokud byste chtěli přispět do končící kampaně na serveru HitHit.cz, můžete kliknutím na tento odkaz.
Další možnosti podpory projektu hledejte na stránkách www.loono.cz.
Česká 👮👮👮policie prověřuje překročení povolené rychlosti na dálnici, kterého se údajně dopustil europoslanec a čestný prezident Motoristů sobě Filip Turek. Fotografii, kde tachometr jeho vozu ukazuje více než 200 km/h, sám zveřejnil na instagramu. Upozornil na to server iDNES.cz. Policie se případem zabývá od soboty. Uvedů to její mluvčí Ondřej Moravčík.
Vláda v konsolidaci veřejných financí podle předsedy Národní rozpočtové rady Mojmíra Hampla udělala méně, 🤑🤑🤑než slibovala. Bude ale končit s nižším deficitem veřejných financí, než jaký zdědila, a dostala schodek hospodaření pod tři procenta HDP, požadovanými EU. Hampl to uvedl v pořadu Partie televize Prima.
Tisíce odpůrců vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa v sobotu napříč Spojenými státy vyšly do ulic, aby vyjádřily nespokojenost s vedením země. To podle nich ohrožuje demokracii, napsala agentura AP. Různorodé akce zahrnovaly pochod centrálním Manhattanem, shromáždění před Bílým domem či demonstraci v Massachusetts.
Číst více
Ostravské společnosti Vítkovice Cylinders, která je největším evropským výrobcem bezešvých ocelových lahví, klesly v roce 2023💰💰💰 tržby o 620,7 milionu, tedy skoro o čtvrtinu, na 2,05 miliardy korun. Hospodaření firmy skončilo ztrátou 37,8 milionu korun, v roce 2022 měla čistý zisk 65,6 milionu korun. Vyplývá to z údajů ve výroční zprávě firmy.
Ceny pojištění odpovědnosti z provozu 🚗🚗🚗vozidla v Česku v březnuklesly meziměsíčně v průměru o 86 korun. Průměrná cena povinného ručení činila ročně 7653 korun. Za tuto částku bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, což je typický automobil v českých domácnostech.
Ruská armáda opakovaně porušila velikonoční 🕊️🕊️🕊️příměří, které v sobotu odpoledne oznámil ruský prezident Vladimir Putin. Na telegramu to v neděli ráno uvedl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Dále podle něj trvá nabídka Kyjeva o prodloužení příměří na 30 dní. Ruská armáda žádné porušení klidu zbraní v noci neohlásila, napsal ruskojazyčný server BBC.
Nákup 🔐🔐🔐kryptoměn plánuje 45 procent Čechů a Češek. Více než čtvrtina, konkrétně 27 procent, je už vlastní nebo někdy vlastnila. Vedle složitosti a finanční rizikovosti se bojí také kybernetických rizik, třetina však netuší, jaká rizika by to měla být. Vyplývá to z březnového průzkumu bezpečnostní společnosti Eset mezi více než 1000 respondenty.
Číst více
Izrael nemá jinou možnost než pokračovat v 💣💣💣bojích v Gaze a neukončí válku, dokud nezničí palestinské teroristické hnutí Hamás, neosvobodí zbývající izraelské rukojmí a nezajistí, že palestinské území už nikdy nebude pro Izrael představovat hrozbu, prohlásil to v sobotu večer izraelský premiér Benjamin Netanjahu. Dodal, že nařídil armádě, aby zvýšila tlak na Hamás. Premiérův projev vzápětí odsoudilo fórum rodin rukojmích, které vyzvalo k uzavření dohody o propuštění rukojmích.