MEDIÁLKA
Tento díl není tak o médiích, jako o projektu, který můžete vídat plout v Praze na Vltavě. Je to malý tip pro vás, jak udělat teambuilding, tip na to, kam vzít svou drahou polovičku na jedinečný brunch. A věřte, to že plujete po Vltavě, je až ten druhý zážitek, který zažijete.
Adam Dolejš - Tendr nemusí být vždy jen o penězích
Jak se z IT firmy dostal až k pozici ředitele asociace vyjednavačů? Na co si při vyjednávání dát a pozor a co vše si vyjednat při tendru? To nabízí další díl Mediálky s Adamem Dolejšem.
Petr Princ - Reklamní kampaň s Mírou Peltou
Petr Princ měl marketing jako plán B. Nyní ho plán B živí a Petr vede celý marketing v KLIK.CZ. Sám říká, že u služeb, které nabízejí, je těžké pracovat jen s Brand marketingem. Kolik lidí tvoří marketing KLIK.CZ, a jak vznikla kampaň s Mírou Peltou? To vše v dalším díle :-)
Adam Eliáš - Vracíme BOCUSE D'OR do České republiky
Michelinských hvězd je mnoho. BOCUSE D'OR je jen jeden. Chceme udělat soutěž, která bude světových rozměrů! Příprava největší kuchařské soutěže trvala 2 roky a nyní se jde do finále. Co BOCUSE D'OR je, na co se v květnu můžete těšit? Na všechny dotazy ke kuchařské soutěži odpovídal Adam Eliáš.
Radim Pařík - Lidi v práci nezajímá, že jsi unavený. Uvědom si, že reprezentuješ firmu!
Moje kariéra vyjednavače začala tak, že jsem po skončení v korporátu nevěděl co budu dělat. Nakonec jsem dostal nabídku od bývalého obchodního partnera, ať pro něj něco udělám a tam to všechno začalo.
Iva Welker - Jak probíhala fúze mezi VMLY&R, Young & Rubicam a Geometry
Iva Welker jako Managing director agentury VMLY&R spolupracuje s více jak 60 kreativci. Jak těžké je uřídit tak velký tým? Které kampaně si pro vás letos připraví VMLY&R? Nebo jak těžké je vyslovit název této agentury? Vše v tomto díle :-)
Ondřej Obluk - Od T-Mobile se můžeme tento rok těšit na zajímavé věci
Ondřej se v marketingu pohybuje už přes 20 let, za tu dobu prošel v OGILVY několika pozicemi. Za tu dobu mu pod rukama prošlo nespočet kampaní. Jak hodnotí kampaň na sčítání lidu, která obdržela EFFIE nebo jak se mu pracuje s T-Mobilem? To vše v dalším díle podcastu Mediálka.
Dan Tržil - Napsat knížku nebylo vůbec jednoduché
Kolik úsilí stojí za napsáním knihy? Kolik lidí musel vyškrtnout, než vydal knížku? Jaké jsou trendy v podcastech? To vše jsem probral s Danem v dalším díle podcastu.
Aleš Brichta a Ivo Půr - Projekt 13 minut
S projektem 13 minut vyhráli co se dalo na české i zahraniční úrovni. Na poli PR a reklamní tvorby získávali cenu za cenou. Přes Zlatý středník, Louskáček a EFFIE se dostali až na Cannes Lions.
Co stálo za přípravou nejúspěšnější kampaně za poslední roky? Kdo všechno se na projektu podílel? Co jim tato kampaň dala ale i vzala? Mají s projektem ještě něco v plánu? Co byl v rámci přípravy a spuštění kampaně největší boj?….. to a mnoho dalšího jsme zvládli probrat v tomto rozhovoru s Alešem Brychtou s agentury McCann Prague a Ivo Půrem za agenturu Hero & Outlaw.
Poslechněte si tuto epizodu podcastu, sdílejte a dejte nám vědět, jak se Vám rozhovor líbil.
Eliška Jana Auer - Chcete, aby vaše sociální sítě byly úspěšné? Najděte vyváženost mezi brandem a výkonem
Influencerka, podnikatelka a především maminka Eliška Jana odtajňuje svou práci. Na co je dobré dbát na sociálních sítích, kolik toho musí zvládat. A především, jak to má s manželem Honzou Auerem nastavené vůči svému synovi, kterého zapojují na sociálních sítích do svých kampaní.
Zhodnocení prvního roku s Mediálkou. Jak se dělá podcast – rady zvukového inženýra Jakuba Patkaně
Podcast Mediálka slaví jeden rok. Moderátor Tomáš Šusta si k poslednímu letošnímu dílu připravil malé shrnutí. Kolik dílů vydal, na jakou poslechovost se podcast vyšplhal, jaké byly celkové náklady na jeho tvorbu a které rozhovory se staly nejposlouchanější. Do studia dorazil také zvukový inženýr z EP Events & Production >> Jakub Patkaň, kterému pod rukama prošlo už přes 3 000 zvukových stop včetně podcastu Mediálka.
Hovořil o tom, jaké nejčastější chyby dělají podcasteři při natáčení, co vše v kvalitě zvuku zvládne zvukař upravit postprodukcí, které rušivé elementy se naopak spravit nedají. Jaké podcasty z naší produkce se zvukařovi dobře upravují a kde má naopak více práce vzhledem k hlasovému projevu moderátora? A jak si vytvořit domácí studio pro natáčení podcastů? Těšte se na tipy k natáčení i správné práci s hlasivkami.
Monitora a Imper: Spousta obchodníků tráví nejvíce času na nerelevantních schůzkách – pomůže chytrá práce s daty
Data, čísla, analytika. Je tu druhý díl minisérie, do které jsme si pozvali zástupce ze společností Imper a Monitora. Hosty jsou Martin Hošek a Tomáš Vitásek. Povídáme si o tom, jak správně měřit úspěšnost komunikace, proč jsou pro firmy důležité mediální analýzy a jaká data z nich lze vyčíst. Jak správně analyzovat trh a vybírat pomocí chytrých dat k obchodním akvizicím pouze relevantní firmy a neztrácet čas na zbytečných schůzkách? Věnujeme se tomu, jak může efektivní práce s daty pomáhat obchodnímu oddělení k rozvoji byznysu a růstu firmy. A také co vše dokáže nástroj pro monitoring médií Monitora. Těšte se na konkrétní tipy a návody.
Monitora a Imper: Chytrá data aneb revoluce v B2B obchodu
Doba datová. Speciální dvoudílná minisérie Mediálky, do které jsme si pozvali zástupce ze společností Imper – Martina Hoška a Monitora –Tomáše Vitáska. Povídáme si o tom, jak lze využít chytrá data pro rozvoj B2B byznysu. Společnost Imper pomáhá firmám digitalizovat obchodní procesy a dodává jim data pomocí sofistikovaných nástrojů. Databáze firem Merk obsahuje podrobná a strukturovaná data o firmách, která z 90 % nejsou na internetu dohledatelná. Nástroj Leady zase dokáže identifikovat firemní návštěvníky na webu a monitorovat zde jejich aktivitu. Tyto nástroje pak doplňuje monitoring médií od Monitory, kde jsou mediální výstupy obohaceny o další analytická data. V dnešním díle se dozvíte, jak může komplexní práce s daty zefektivnit obchodní procesy i zvýšit zisky.
Jakub Kantor: Majitel firmy musí umět přemýšlet o značce v celku. V Česku nám stále chybí „brand mindset“
Jak se dělá brand? Jaké činnosti se ukrývají pod vznikem nové značky? Proč je rebranding náročný proces a kolik času je třeba si na něj vyhradit? Hostem Mediálky je Jakub Kantor, Brand stratég & konzultant, spoluautor podcastu BrandHunters. Prozradil nám nejen zajímavosti a úskalí své praxe, věnovali jsme se také úspěšným značkám a sportovním klubům.
Povedl se dle Jakuba rebranding fotbalového klubu Juventus Turín? A co loga české Sparty a Slavie? Posvítili jsme si také na NHL, automobilky, které v poslední době prošly proměnou včetně značky Škoda, i globálním hráčům. Jak pracují se svým logem v průběhu času? Co se povedlo a co méně? Kde Jakub čerpá inspiraci ke své kreativní tvorbě a proč by měl designér vidět do budoucnosti? Čím ho irituje pojem „love brand“? Poslechněte si další díl podcastu o marketingu a komunikaci.
Varvara Fetisová: Každá třetí žena na světě se setká s partnerským násilím. ČR spadá do průměru
Jak rozpoznat násilnický partnerský vztah? Jaké druhy násilí se mohou ve vztahu vyskytovat? A které z devíti varovných signálů napoví, že bychom měli být na pozoru? Každá třetí žena na světě se setká s partnerským násilím, podobně jsme na tom i v České republice. Problematika násilí ve vztazích se ale netýká pouze žen. A násilí nemusí mít formu pouze fyzického charakteru. Jak se chovat a pomoci, pokud oběť domácího násilí objevíme ve svém blízkém okolí?
O tom všem jsme si povídali s Varvarou Fetisovou, produktovou manažerkou Yves Saint Laurent Beauty, spadající pod skupinu L‘oréal. Značka YSL Beauty se postavila do boje proti domácímu násilí už v 17 zemích světa. Se svou kampaní Abuse is not Love a ve spolupráci s lokálními neziskovými organizacemi se stará o osvětu tolik důležitého tématu. V České republice navázala spolupráci s centrem pro oběti domácího násilí proFem. Jaké aktivity v rámci osvěty plánují a co vše komunikují?
David Duc: TikTok stárne. Podle našich dat má v ČR už dva miliony uživatelů
Vše o sociální síti TikTok. Hostem Mediálky je David Duc – specialista na TikTok a spoluzakladatel agentury TikTokuj.cz. V rozhovoru se dozvíte, jak dnes TikTok funguje, kdo je jeho typickým uživatelem i jak se publikum postupem času proměňuje. Jaký potenciál má TikTok pro firemní komunikaci? Které firmy jsou na TikToku a kolik investují do reklamy? Jak vůbec vytvářet poutavý obsah a oslovit uživatele? Probírali jsme aktuální trendy, tajemné algoritmy, fenomén livestreams, spolupráce s influencery, placené kampaně a reklamní formáty. Nevyhnuli jsme se ani kontroverznímu tématu čínského původu platformy a možným únikům dat. David nám také prozradil, s jakými firmami jeho agentura spolupracuje a proč se nyní aktivně věnuje náboru nových lidí. Jaké schopnosti by měl mít „creator“ neboli správce firemního účtu? To a mnohem více se dozvíte v dnešním díle.
Jirka Hofreitr: Movember je kampaň šitá na míru mužům
Ikonický knír, který se zapsal do myslí jako symbol boje proti rakovině prostaty a varlat. Je tu listopad a s ním i každoroční kampaň Movember, nad níž má záštitu nadační fond Muži proti rakovině. Jak a kde osvětová kampaň vznikla a jaké byly začátky komunikace v České republice? Které známé osobnosti se do kampaně zapojily a pomohly celou problematiku vynést na světlo? Hovořili jsme o generační výměně, o psychologii i o tom, jak citlivé téma správně komunikovat. Jak se tvoří kampaň, která je šitá na míru mužům? Jaké reakce vyvolala letošní letáková kampaň? Které společnosti a skupiny se do projektu zapojují? A jakými způsoby můžete akci podpořit vy sami? Hostem dnešního dílu Mediálky je koordinátor projektu Jirka Hofreitr.
Jan Binar: Vztah se značkou je emocionální. Správná komunikace dokáže společnost provést i složitým obdobím
Jan Binar je CEO reklamní agentury McCANN Prague a bývalý dlouholetý prezident Asociace komunikačních agentur (AKA). Jaké je poslání této asociace, kolik má aktuálně členů, co přináší členství agenturám za výhody a na jakých zajímavých projektech v AKA pracují? Hovořili jsme o kultivaci komunikačního prostředí, boji s dezinformacemi a EFFIE Awards Czech Republic – soutěži o nejefektivnější reklamě, jejíž 26. ročník s galavečerem proběhne 23.11.2022. Mluvili jsme rovněž o nástrahách komunikace značek v období krize nebo o tom, jak v ČR probíhají tendry. Jak správně nastavit podmínky, aby byli spokojení klienti i agentury a výběrová řízení měla smysl? Poslechněte si dnešní díl Mediálky.
Štěpán Dlouhý: Cílovou skupinu čtenářů máme dobře zmapovanou, prémiové časopisy distribuujeme přímo do ruky
Štěpán Dlouhý je CEO mediální skupiny Premium Media Group, která se zaměřuje na komunikaci se společenskou elitou. Mezi tituly vydavatelství najdete luxusní tištěné magazíny Estate, Architect+, Art of Living, Premium Golf, Premium Ski a mnoho dalších. Novým přírůstkem do portfolia je již etablované online médium investicniweb.cz. Povídali jsme si o tom, jakým způsobem probíhá komunikace vůči malé uzavřené a vyprofilované skupině čtenářů a jaké hodnoty dokáže na rozdíl od online médií zprostředkovat zážitek v podobě kvalitně zpracovaného tištěného časopisu. Jak ve vydavatelství pracují s novými médii, jak vyhodnocují úspěšnost kampaní pro své inzerenty, který typ inzerce funguje nejlépe a jaký je poměr mezi redakční a inzertní částí? Štěpán se rozpovídal také o jejich novém podcastu Bydlení zítřka a o úspěšném prvním ročníku Prague Art Week – největší přehlídce výtvarného umění v ČR.
Lukáš Dejl: Jak se organizují hudební festivaly a je Lucie nejnáročnější českou kapelou?
Lukáš Dejl je road manažer českých kapel Lucie, TroubleGang a Marpo. Organizuje také kulturní akce, eventy a festivaly – například Hrady, Přehrady, dříve také Utubering nebo Majáles. Jak se žije produkčnímu v Čechách? Jak celý byznys ovlivnilo covidové období, kdy se mnohé akce rušily či přesouvaly na neurčito, seškrtávaly se rozpočty i celá eventová oddělení ve firmách? Lukáš se rozhovořil o tom, jak probíhá organizace hudebních festivalů a co ho jako produkčního dokáže nejvíce vytočit, jak náročná je festivalová sezóna a co vše musí řešit. Kdy vůbec odpočívá? A co přesně má v popisu práce jako road manažer známých českých skupin? Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Těšte se na mnoho historek ze zákulisí koncertů a festivalových příprav.
Reklama
News box
Český ministr zahraničí 👨 Jan Lipavský přijel do Kyjeva, kde zahájil svou v pořadí čtvrtou pracovní návštěvu Ukrajiny od začátku rozsáhlé ruské invaze před bezmála třemi lety. Setká se mimo jiné se svým ukrajinským protějškem Andrijem Sybihou.
Zvolený americký prezident Donald Trump v noci na dnešek nominoval do čela ministerstva spravedlnosti Spojených států 👩 Pam Bondiovou, někdejší floridskou ministryni spravedlnosti a svou blízkou spojenkyni a poradkyni v jeho četných právních kauzách.
Švédský výrobce 🔋 baterií pro elektromobily Northvolt požádal ve Spojených státech o bankrotovou ochranu před věřiteli. Firma uvedla, že tento krok jí umožní restrukturalizovat dluh a vytvořit udržitelné základy pro další činnost. Dodala, že během reorganizace bude pokračovat v běžném provozu.
Reklama
Reklama