MEDIÁLKA
V čem je specifická komunikace softwarové firmy, která se specializuje na kybernetickou bezpečnost. Jak se řídí krizová komunikace. Proč je v rámci PR dobré přiznat i pochybení. Jak je to v dnešní době s úniky dat. O tom, že hackerské aktivity útočného charakteru stále rostou. O rozdílech mezi globálním a lokálním Instagramem firmy. Nebo proč má ESET v logu pilulku? Hostem dalšího dílu Mediálky je Ondřej Šafář, manažer komunikace a PR pro ESET Česká republika.
McDonalds: Spolupráce s šéfkuchařem Přemkem Forejtem přináší výsledky
Jeden z největších lovebrandů světa a společnost McDonalds. Jak se dělá marketing pro český trh? Jak si vede tolik diskutovaná kampaň s šéfkuchařem Přemkem Forejtem a z čeho že ty hranolky vlastně jsou. O virtuální realitě, prvním vydraženém NFT digitálním burgeru od umělce TMBK anebo kde se rodí nápady na kreativní kampaně. O úspěchu českých ochutnávacích YouTube videí a aktivitách nadačního fondu Domu Ronalda McDonalda. To je jen malá ochutnávka témat, která vám naservírují hosté Jitka Pajurová a Martin Troup.
Petr Pravda: Ladylab je něco, co na českém trhu chybělo
Proč právě růžová. Jak se dělá fitness marketing zaměřený na ženy. Kde se vyrábí fitness doplňky stravy a jak se ti správní dodavatelé vybírají. V čem tkví úspěch růžového Instagramu. A jaké jsou trendy v online cvičení? Poslechněte si rozhovor s majitelem (nejen) e-shopu Ladylab, který pomáhá ženám být fit a ve formě.
Ondřej Cikán: Rádia se musí adaptovat a nabízet alternativu
Co je nevětší výzvou při vedení rádia pro mladší posluchače. Jaké jsou současné trendy. Kde brát inspiraci a hledat stále nové nápady. Jak uspět v konkurenci podcastů i mnoha dalších formátů na sociálních sítích. Které alternativy pomáhají ke zvyšování poslechovosti. Anebo jak se v rádiu dávají zpětné vazby. Nejen to vám v dnešním díle prozradí programový ředitel Fajn rádia Ondřej Cikán.
Jan Rezek: Naše fitness kluby směřujeme k digitalizaci
Jaká je letošní návštěvnost fitek ve srovnání s předchozími roky. Které komunikační platformy jsou pro fitko nejzajímavější. Co má společného fitness klub s wellness. Jak se daří podcastu FITCAST. A co je smyslem projektu Health Factory. To vše a ještě mnohem víc vám prozradí Jan Rezek, marketingový ředitel společnosti Form Factory.
Pavel Králíček: Oblékáme moderní gentlemany
Jaká byla prvotní myšlenka za vznikem obchodu Gentleman Store. Kolik značek je v současné době zahrnuto do nabídky obchodu a podle čeho se nové značky a sortiment vybírají. Jak se dělá výkonnostní marketing pro obchod s ryze pánským zbožím a proč jsou ženy lepší influencerky. Čím se odlišuje Gentleman Store Barbershop od ostatních barbershopů. To vše a mnohem víc vám prozradí Pavel Králíček.
Michal Holotík: Ve Starbucks vnímáme každého zákazníka jako ambasadora značky
Jak společnost Starbucks testuje a zařazuje nové nápoje do nabídky. V čem se od sebe liší čeští a slovenští zákazníci a které nápoje jsou nejprodávanější. Co dělá Starbucks pro udržitelnost a jak vnímá svůj dopad na životní prostředí. O čem je Starbucks podcast, který se vysílá jen u nás a v Kanadě. A na jaké novinky v nabídce se můžeme letos těšit. To vše a ještě mnohem víc vám prozradí Michal Holotík ze společnosti AmRest, která má v Česku a na Slovensku provozování řetězce Starbucks na starosti.
Alena Barnová: Jsem stavbyvedoucí vašeho projektu
Má široký záběr a spoustu zkušeností z různých odvětví marketingu. Od projektového managementu přes komunikaci až po organizování eventů. Spoluzaložila a organizuje konferenci Ženy v byznysu. A nechybí jí ani selský rozum. Alena Barnová vám mimo jiné prozradí, co všechno musí zvládat projekťák, jak si udržuje přehled a kde bere inspiraci, které podcasty ráda poslouchá a co je cílem konference Ženy v byznysu.
Adam Klavík & Tomáš Doležal: Výběr platební karty je součást životního stylu
Co má společného Mastercard a League of Legends. V čem je marketing platebních karet specifický. Jak se na používání platebních karet podepsal covid. Jaké to je sponzorovat Ligu mistrů. Jak se staví v Mastercard ke kryptoměnám. A co chystají v letošním roce. To je jen malá ochutnávka témat, která probírají hosté Mediálky Adam Klavík a Tomáš Doležal.
Kateřina Pavlíková: Zvládat dobře krizovou komunikaci je práce na celý život
Jak se komunikují různé krizové situace na letišti, jak školení na takovou komunikaci probíhá, v čem je specifická PR komunikaci cestovní kanceláře, co je to PR klub a soutěž Zlatý středník nebo to, jak se vzdělávat v PR a koho se vyplatí v oboru sledovat, vám prozradí členka Výkonného výboru PR klubu, tisková mluvčí cestovní kanceláře Čedok a bývalá tisková mluvčí skupiny Letiště Praha Kateřina Pavlíková.
Petr Freimann: Suchej únor není jen o tom, že měsíc nebudete pít
Suchej únor se u nás drží už deset let. Na začátku bylo jen pár jednotlivců, teď už se do akce zapojují tisíce lidí. Kde se myšlenka na Suchej únor vzala, kolik práce za celou kampaní je a jaká pozitiva vám dodržování Suchého února přinese, vám prozradí šéf kampaně Petr Freimann.
Olda Kostorek & Jakub Matoušek: Ve srovnání s Evropou je u nás nejvíce e-shopů na počet obyvatel
Ve 13. díle Mediálky vám hosté Olda Kostorek a Jakub Matoušek prozradí něco málo ze zákulisí agentury Future Digital. Dozvíte se, jaké jsou trendy ve výkonnostním marketingu, co je klíčem k úspěšné brandové kampani, jaké změny přineslo nové nastavení cookies, jak se Olda a Jakub dívají na Instagram a TikTok, co si myslí o podcastech a kam se podle nich bude ubírat marketingový trh dál.
Martin Pavlíček: Komunikace čerpacích stanic v Česku je strašně uniformní
Hostem 12. dílu Mediálky je Martin Pavlíček, komunikační manažer sítě čerpacích stanic MOL Česká republika. Martin vám prozradí, v čem by se podle něj měla komunikace čerpacích stanic zlepšit, jak udělat reklamu na čerpací stanici tak, aby zaujala i ženy, proč MOL sponzoruje sportovní kluby a nebo třeba to, proč natáčí podcast Evolucionáři.
David Suda: Ze všech kreativních technik je brainstorming nejhorší
Hostem 11. dílu Mediálky je kreativní ředitel agentury WMC/GREY a předseda Art Directors Clubu David Suda. Dozvíte se, podle čeho se pozná dobrý kreativec, jak vznikají ty nejlepší nápady, proč David nemá rád brainstorming, co si myslí o TikToku, proč jsou podle něj české značky zbytečně opatrné nebo třeba to, na kterou ze svých reklam je nejvíce pyšný.
Martin Smejkal: Propagace alkoholu u nás není regulovaná tak přísně jako v jiných zemích světa
Značku Brown-Forman zná v Česku málokdo. Přitom se jedná o jednoho z hlavních světových výrobců a distributorů prémiového alkoholu, do jehož portfolia patří více než 25 značek destilátů a vín. A právě o společnosti Brown-Forman si v tomto díle povídáme s jejím marketingovým manažerem Martinem Smejkalem. Dozvíte se, jak se dělá marketing pro Jack Daniel´s Tennessee Whiskey a Finlandia Vodku, proč mají Češi rádi ochucenou whisky nebo jak odvětví, které je závislé na odbytu v restauracích a barech, poznamenal covid.
Jana Pokorná & Vladimír Komjati: Televizní reklama není mrtvá. Je to nejlepší cesta, jak dát o sobě vědět
Jana Pokorná a Vladimír Komjati mají na starost PR a externí komunikaci společností Air Bank a Zonky. V 9. díle Mediálky se dozvíte, jak vznikal koncept televizní reklamy pro Air Bank, jak banka využívá ke komunikaci sociální média, proč má Zonky jako součást brandu žirafu nebo proč vznikla kampaň Nepůjčujte si na Vánoce a jaké jsou na ni reakce.
Daniela Kántorová: Být idea maker je psychicky hodně náročné, ale miluju to
Od blogerky přes správu sociálních sítí, vlastní stand up comedy show Otevřená zpověď rodiny Prudilů až po idea makera v digitální agentuře Effectix. Daniela Kántorová vám prozradí, kde čerpá inspiraci, jak moc náročné je pracovat pro několik velkých klientů najednou, co si myslí o Facebooku a TikToku nebo marketing které značky obdivuje a kdo by jej naopak mohl podle ní dělat lépe.
Jiří Peroutka: Jak se dělá marketing pro dm drogerii
Jak se stane bývalý fotbalista manažerem komunikace značky, která je pro mnoho lidí lovebrandem? Jak těžké je překládat headline z němčiny? Na které sociální síti funguje komunikace dm nejlíp? V čem je přidaná hodnota věrnostního programu active beauty? Proč se v dm rozhodli natáčet vlastní podcast? To a mnohem víc vám prozradí host 7. dílu Mediálky Jiří Peroutka.
Tereza Knířová & Jan Michelfeit: Sodexo Benefity není jen o stravenkách. Naše přidaná hodnota je ve znalosti HR prostředí
Papírové stravenky jsou evergreen mezi zaměstnaneckými benefity. Proč jsou mezi lidmi pořád tolik oblíbené? Nejen o tom mluví v dalším díle Mediálky Tereza Knířová a Jan Michelfeit ze společnosti Sodexo Benefity. Dále se v pořadu dozvíte, proč Sodexo Benefity používá pro správu každého marketingového segmentu jinou externí agenturu, který kanál nejlépe funguje pro B2B, jak se české pobočce Sodexo Benefity spolupracuje s těmi zahraničními nebo proč začali vydávat podcast Po HRstech.
Jan Řehák & Petr Jelínek: To, že nejste na sociálních sítích, ještě neznamená, že tam není vaše značka
Dvě agentury a dva ředitelé. V pátém díle Mediálky s Janem Řehákem a Petrem Jelínkem řešíme, jaký je ideální rozpočet na marketingovou kampaň a jak kampaně vyhodnocovat, jak ve velkých agenturách probíhá nastavování spolupráce s klienty nebo třeba také to, na jaké počiny z dílen Magnas a AdHackers se můžete těšit v roce 2022.
Reklama
News box
Střední třída v Česku chudne. I při nízké nezaměstnanosti a růstu mezd 📈 přibývá lidí, kteří pobírají dávky na děti a na bydlení. Nástroje na ochranu nejchudších selhávají. Podle expertky Agentury pro sociální začleňování Lucie Trlifajové to ukázala analýza Indexu sociálního vyloučení. Agentura ho sestavuje od roku 2016.
Výnosy z prodeje emisních povolenek bude možné využít pouze na opatření, která budou snižovat nebo kompenzovat důsledky změny klimatu. Počítá s tím novela zákona, kterou dnes schválila sněmovna. Dosud musela být takto použita polovina těchto výnosů, v případě zbylých peněz šlo jen o doporučení.
Nevýhodnost investic do rezidenčních nemovitostí se v listopadu zvýšila. Vyplývá to z dat UniCredit Bank. Její ukazatel, který představuje čistou roční výnosnost nájemného, od které se odečte průměr úrokových sazeb hypoték a vládních dluhopisů, klesl o deset procentních bodů na minus 2,76 procenta.
Jihokorejská automobilka Hyundai Motor v USA svolává 145 235 elektromobilů 🔌🚗 kvůli možné ztrátě hnací síly, píše agentura Reuters, která se odvolává na americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Firma svolává především část vozů IONIQ 5 a IONIQ 6 EV, ale i některé elektrické verze luxusní modelů Genesis GV60, Genesis GV70 a Genesis G80.
Dostupnost bydlení podle Národní ekonomické rady vlády (NERV) mohou zlepšit: levnější výstavba, zjednodušení povolování staveb, navýšení investiční podpor i úprava dávek. NERV zveřejnila strategický dokument, v němž představila 12 opatření ke zlepšení dostupnosti bydlení v ČR.
Evropa musí kvůli hrozícím obchodním konfliktům urychleně vytvořit jednotný kapitálový trh. Dnes to na finančním a bankovním kongresu Frankfurt European Banking Congress uvedla prezidentka Evropské centrální banky (ECB) Christine Lagardeová. Sbližování evropských kapitálových trhů je podle ní klíčem k větší odolnosti v roztříštěné globální ekonomice.
Rusko zřejmě od března do současnosti dodalo Severní Koreji více než milion barelů ropy 🛢, čímž porušilo sankce OSN. Ukazuje to analýza satelitních snímků, kterou ve spolupráci s BBC publikovala nezisková výzkumná organizace Open Source Centre se sídlem v Británii. Rusko a Severní Korea se v poslední době sbližují i vojensky a západní zpravodajské služby odhadují, že KLDR poslala do Ruska více než 10 tisíc vojáků.
ČEZ dnes v Mělníku spustil provoz 1️⃣0️⃣0️⃣. ultrarychlé dobíjecí stanice, do roka přidá dalších 100. Nyní těchto stanic v ČR funguje u všech provozovatelů včetně ČEZ celkem 165. Stanice umožňuje dobití na 150 kilometrů jízdy za zhruba deset minut. Novinářům to dnes v Mělníku řekli ředitel divize obchod a strategie ČEZ Pavel Cyrani a ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna.
Americká technologická firma Google rozdělí v Česku 3️⃣2️⃣ milionů korun na výuku kyberbezpečnosti a zvyšování kvalifikace v umělé inteligence (AI). Dostanou je Masarykova univerzita v Brně, prg.ai a Czechitas.
Počet 💻 datových schránek, které si dobrovolně zřídily nepodnikající osoby, přesáhl jeden milion. Dalších 3,46 milionu schránek mají povinně ze zákona podnikatelé, firmy nebo státní úřady. Uvedla to Digitální a informační agentura v tiskové zprávě, která má službu na starosti.
Reklama
Reklama