Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Puč na krále reklamy? Brusel navrhuje Googlu, aby přerušil výnosné podnikání

Google, ilustrační foto
Robert Scoble / Creative Commons / CC BY 2.0
 ČTK

Evropská komise (EK) míní, že americká internetová společnost Google porušuje v Evropské unii pravidla hospodářské soutěže na trhu s digitální reklamou. Navrhla proto, aby firma část tohoto lukrativního byznysu prodala. Komise to uvedla v tiskové zprávě. Google s názorem komise nesouhlasí.

Reklama

Evropská komise má jako exekutivní orgán Evropské unie rozsáhlé pravomoci. Mimo jiné plní roli unijního antimonopolního úřadu. Případ Googlu, který patří do skupiny Alphabet, začala sledovat před dvěma lety. 

„Společnost shromažďuje uživatelská data, prodává reklamní prostor a působí jako prostředník pro on-line reklamu,” uvedla eurokomisařka Margrethe Vestagerová, zodpovědná za spravedlivou hospodářskou soutěž. Google je tedy zastoupen téměř na všech úrovních odvětví adtech. „Obáváme se, že Google mohl využít svého postavení na trhu k upřednostnění vlastních zprostředkovatelských služeb,” řekla Vestagerová.

„Předběžný názor komise je tedy takový, že pouze povinný prodej části služeb společnosti Google by vyřešil obavy z narušení hospodářské soutěže,” uvedla komise.

Apple zanedlouho představí nový iPhone

Světu vládnou technologické značky Apple, Google a Microsoft

Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.

Přečíst článek

Reklama

Přijmy z reklamy ve stovkách miliard

Podle výzkumné společnosti Insider Intelligence je Google nejvíce dominantní digitální reklamní platformou na světě s 28procentním tržním podílem na globálních příjmech z reklamy. Příjmy z reklamy, které zahrnují příjmy z jeho vyhledávacích služeb, Gmailu, Google Play, Map Google, reklamy na YouTube, Google Ad Manager, AdMob a AdSense, loni dosáhly 224,5 miliardy dolarů, v přepočtu 4,9 bilionu korun. To představuje 79 procent jejích celkových příjmů.

Google se snažil případ urovnat tři měsíce poté, co Brusel zahájil vyšetřování. Evropské úřady ale posléze frustrovalo jeho pomalé tempo a málo zásadních ústupků, řekl agentuře Reuters zdroj obeznámený s jednáním.

Aplikace Google Play

Googlu hrozí další pokuta od EU. Tentokrát kvůli obchodu Play

Evropští antimonopolní regulátoři začali vyšetřovat obchod s aplikacemi Google Play. Oznámila to společnost Google s tím, že se zároveň odvolá proti rekordní pokutě 4,125 miliardy eur (přes 100 miliard ), kterou má v Evropské unii zaplatit za zneužití dominantního postavení na trhu u svého operačního systému Android. Google by tak kvůli praktikám obchodu Play mohl čelit další pokutě, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Amazon Prime

Netflix, Disney+ a teď už i Amazon Prime sází na levnější předplatné s reklamami

Americká společnost Amazon plánuje nabízet svou streamovací službu Prime Video také ve verzi s reklamami. Chce dále budovat reklamní podnikání a generovat více příjmů ze zábavy. Píše o tom s odkazem na své zdroje deník The Wall Street Journal (WSJ).

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme