Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Omezení aut v centru trvalo jen noc. Primátor Svoboda nechá zneplatnit značky zákazu vjezdu

Pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) nechá zneplatnit značky zakazující vjezd do části Starého Města
ČTK
 ČTK

Pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) nechá zneplatnit značky zakazující vjezd do části Starého Města. Zákaz chce nechat prozkoumat magistrátním odborem dopravy.

Reklama

Značky budou zneplatněny přeškrtnutím, řekl Svoboda po zasedání sněmu starostů městských částí. Magistrát si už podle zastupitele a předsedy dopravního výboru Martina Sedekeho (ODS) nechal poslat z Prahy 1 spis týkající se opatření. Podle Sedekeho radnice účelově využila silniční zákon.

Praha 1 nechala v noci na čtvrtek nainstalovat značky zakazující vjezd mezi 22:00 a 06:00 do fakticky celé oblasti mezi Dvořákovým nábřežím, Pařížskou, Staroměstským náměstím a Revoluční ulicí. Cílem je omezit hluk, který v noci ruší místní obyvatele. Svoboda řekl, že magistrát o kroku Prahy 1 nevěděl.

„Já nechám ty zřízené značky zneplatnit, jako takové, a tento problém se předá dopravnímu odboru hlavního města. A dokud nebudu mít stanovisko jejich uzavřené, prodiskutované i na úrovni hlavního města i městské části, tak toto rozhodnutí bude platit,“ řekl Svoboda.

Nezákonný postup

Podle Sedekeho dnes ráno město učinilo první kroky. „Byl stažen spis ze silničního správního úřadu Prahy 1, protože hlavní město má přezkumovou pravomoc nad tímto rozhodnutím. V tuto chvíli je tak zahájen přezkum, zdali je toto rozhodnutí v souladu se zákonem,“ řekl Sedeke. Dodal, že si prostudoval příslušné části zákona. „Osobně se domnívám, že tam došlo k účelovému využití určité části silničního zákona. A jsem tedy přesvědčen, že takovéto rozhodnutí je nezákonné,“ dodal.

Reklama

Florenc

Penta může koupit vlastníka autobusového nádraží Florenc a přilehlých pozemků

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil investiční skupině Penta koupit prostřednictvím Penta Real Estate firmu ČSAD Praha Holding, která v hlavním městě vlastní autobusové nádraží Florenc a přilehlé pozemky. Úřad o tom informoval na internetových stránkách. Cenu transakce firmy nezveřejnily.

Přečíst článek

Na hluk si podle radního Prahy 1 Vojtěcha Ryvoly (ANO) dlouhodobě stěžují zejména obyvatelé Dlouhé ulice, kde se nachází velké množství nočních podniků. Vozy dopravní obsluhy, místních obyvatel či taxislužby do oblasti stále mohly vjet, ale každého mohli zastavit strážníci a zkontrolovat, že má důvod na místě být. Radní ve čtvrtek také řekl, že opatření radnice předem konzultovala s městskou policií, která je připravena zahájit kontroly. Souhlas podle něj získala radnice i od policistů.

Terčem zákazu jsou podle Ryvoly především mladíci, kteří s oblibou v noci projížděli Starým Městem v okolí Dlouhé ulice v silných vozech či tam pořádali závody. Opatření dává městské policii nástroj k tomu zahájit systematické kontroly a začít pokutovat ty, kteří vnímají noční cesty do historického centra jen jako povyražení. „Je to zatím to nejjednodušší, co teď můžeme udělat,“ řekl radní.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme