Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Prchal u Babiše skončil. Odejít chtěl už před prezidentskou kampaní

Andrej Babiš s Markem Prchalem.
ČTK
 ČTK

Marketér Marek Prchal a bývalý premiér Andrej Babiš (ANO) ukončili spolupráci, která trvala deset let. Prchal to potvrdil serveru Info.cz. Důvodem podle něj není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi. Prchala nedávno ze svých řad vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC). Babišovu kampaň před druhým kolem prezidentské volby totiž považovalo za neetickou.

Reklama

Deset dlouhých let

„Bylo to deset let, které jsou jednou za život,“ řekl serveru Prchal. „S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí,“ dodal.

Prchal byl součástí marketingového týmu ANO od roku 2013, kdy se hnutí dostalo do sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na on-line komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“, chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.

Prchal stál také u zrodu webu Médiář.cz, který se zaměřuje na marketing a média. V minulosti mimo jiné radil pražské primátorce Adrianě Krnáčové. Kromě toho se věnoval grafickému designu a žurnalistice.

Babiš výzvou k sázení zřejmě porušil zákon, míní ministerstvo financí

Neúspěšný prezidentský kandidát a předseda hnutí ANO Andrej Babiš výzvou na Twitteru k sázení na volby s příslibem zisku mohl porušit zákon o regulaci reklamy.

Přečíst článek

Reklama

Kritika za neetickou kampaň

Před několika dny se stal prvním členem, kterého za 30 let fungování vyloučilo sdružení ADC. Podle členů překročila Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice. Předseda hnutí ANO čelil kritice za billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš.“ Kritici mu vyčítali to, že straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem „Generál nevěří v mír“ s dovětkem „Volte mír. Volte Babiše“.

Babiš nakonec ve druhém kole prezidentské volby prohrál o téměř milion hlasů s bývalým vysokým představitelem NATO generálem Petrem Pavlem. V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: „Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem.“ Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.

Nově zvolený český prezident Petr Pavel.

Protikorupční expert David Ondráčka: Pane prezidente, vyvětrejte Hrad

Havlovi zpíval v devadesátkách nadčasově Nohavica. Pane prezidente, ústavní činiteli, píšu vám, že moje děti na mě zapomněly. Chci jen kousek štěstí, proto jsme přece zvonili klíčema na náměstí. Vy mě pochopíte, vy se poradíte, vy mě zachráníte...

Přečíst článek

Andrej Babiš

Dalibor Martínek: Zrodí se noví „Babišové“? Vláda by měla zamakat, aby ne

Po dvou dnech oslav vítězství Petra Pavla přišel všední den. A s ním čas zamyslet se, jak to, že Andrej Babiš získal 2,4 milionu hlasů.

Přečíst článek

Reklama

Související

Prezidentský kandidát Andrej Babiš (ANO) zrušil dnešní výjezd do Hradce Králové a oznámil, že do druhého kola volby, které se uskuteční v pátek a sobotu, už kvůli výhrůžkám nepovede kontaktní kampaň.

Dalibor Martínek: Kulku a flintu už jsme měli. S čím ještě přijde Babiš? Zbývá fake inzerát v Blesku

Přečíst článek

Dalibor Martínek: Praha není proti vesnici nebo Budu spojovat společnost. Největší lži prezidentských voleb

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme