Ruský internet zaplavily inzeráty na kopáče zákopů. Ať slíbí cokoliv, utečte, reagují lidé se zkušeností
Na ruských sociálních sítích a internetových stránkách s nabídkami práce se objevily inzeráty shánějící pracovníky pro budování zákopů a opevnění v okupované ukrajinské Záporožské a Luhanské oblasti a v Belgorodské oblasti na západě Ruska. Informuje o tom zpravodajský portál Meduza.
V inzerátech je za práci na rotačním základě v cyklech od 30 do 90 dnů nabízen plat 89 tisíc až 258 tisíc rublů (asi 31 500 až 91 200 korun). Ačkoliv takováto odměna převyšuje ruskou průměrnou mzdu, ve většině nabídek nejsou uvedeny žádné požadavky, které by uchazeči měli splňovat. Nutná není ani předchozí zkušenost z podobných oborů, potřeba je jen být zdravý.
Zaměstnavatelé nabízejí ubytování, jídlo a dopravu zdarma. Práce obnáší hloubení zákopů, stavbu opevnění a bunkrů nebo rozmisťování protitankových zátarasů.
Vše k válce na Ukrajině čtěte zde
Nestojí to za to, varují lidé se zkušeností
Většina inzerátů pochází od společnosti StrojKom, která na svých internetových stránkách uvádí, že stavěla Krymský most, letiště v Soči nebo mrakodrap Lachta Centr v Petrohradu. Nicméně telegramový kanál Možem Objasniť uvádí, že u inzerátů StrojKomu se objevuje mnoho negativních komentářů.
Lidé, kteří pro tuto společnost údajně pracovali, tvrdí, že se bydlí ve vojenských stanech, životní podmínky jsou špatné, mzdy nejsou vypláceny včas a v plné výši. „Nenechte se nalákat společností StrojKom, ať vám slibují cokoliv. Utečte odtamtud,” varují lidé se zkušeností s touto firmou.
Zatímco ruské tanky po rychlém únorovém útoku na Ukrajinu v poslední měsících uvízly v bahně východní Ukrajiny a v samotném Rusku lidé pociťují tvrdé dopady války na běžný život včetně nenáviděné mobilizace, jedna část Kremlu funguje přesně: televizní propaganda. A není to jen obyčejná propaganda, kterou Všeruská státní televizní a rozhlasová společnost (VGTRK) vyrábí z tuzemských zdrojů – na pomoc si ve velkém bere záběry a prohlášení z amerických a čínských televizí vytrhané z kontextu, jen aby vytvořila dojem, že Rusko vítězí, napsal deník The New York Times.Nejsilnější domácí zbraní Kremlu je státní televize. Aneb jak vytvořit příběh, že Putin válku vyhrává
Politika