Rusové se upíjeli k smrti. A Putin na jejich závislosti slušně vydělal
Až půl miliardy dolarů (téměř 11 miliard korun) mohl ruský prezident Vladimir Putin vydělat v letech 2004 až 2019 z prodeje oblíbené vodky, která nese jeho jméno. Vyplývá to z informací, které zjistil a zveřejnil ruský investigativní web Projekt.
Ruská vodka prodávaná pod značkou Putinka se dostala na pulty tamních obchodů v roce 2002 a do roku 2005 se dostala na špici trhu. V té době se jí ročně prodávalo více než 40 milionů litrů. Nárůst obliby vodky Putinka také podle webu Projekt odpovídal období s nejvyšším počtem úmrtí spojených s alkoholem v Rusku.
Ačkoli se majitelé značky Putinka během let měnili, všichni byli spojení s Putinovým vnitřním kruhem a podle zdrojů Projektu museli část svých zisků odvádět samotnému ruskému prezidentovi.
Světoznámá značka vodky Stolichnaya (Stoličnaja) se kvůli ruskému vpádu na Ukrajinu přejmenuje a bude se prodávat pod novým názvem Stoli. Informovala o tom firma Stoli Group se sídlem v Lucembursku, která značku vlastní. Vodka se vyrábí v Lotyšsku.Známá vodka Stoličnaja se kvůli ruskému vpádu na Ukrajinu přejmenuje
Zprávy z firem
Mezi zprostředkující majitele Putinky patří i na Kypru registrovaná firma Ermira Consultants, kterou legálně vlastní petrohradský právník Vladislav Kopylov. Podle zjištění Projektu jde v podstatě o „peněženku” Vladimira Putina - jeho osobní offshorovou společnost.
Projekt také identifikoval firmu Ermira Consultants jako jednu ze společností spojených s výstavbou Putinova luxusního paláce u Černého moře, jehož existenci odhalil vězněný bojovník proti korupci Alexej Navalnyj a jeho tým v roce 2021.
Tato kyperská offshorová společnost se rovněž podílela na nákupu bytu o rozloze 120 metrů čtverečních v prestižní moskevské čtvrti, tří bytů a střešní nástavby v černomořském letovisku Soči a dvou nemovitostí na exkluzivním moskevském předměstí Usovo v takzvané oblasti Rubljovka, kde mají své rezidence prominentní Rusové.
Každá z těchto nemovitostí byla zakoupena pro Putina nebo pro členy jeho nejbližšího okolí, zjistil Projekt. „Používali jsme termín 'platit s Emirou', což znamenalo použití Putinových peněz k financování určitého obchodu (uskutečněného v jeho zájmu),” řekl Projektu anonymní zdroj spojený s Emira Consultants.
Parné léto je definitivně pryč a přichází období zimy a tmy. Navzdory obecnému přesvědčení je i tato doba vhodná na pití míchaných nápojů a projevuje se to také na změně poptávky po nových chutích. „V létě jsou populární zejména ovocné chutě. Krátce po změně počasí ale vidíme zájem o zázvor, čokoládu, oříšky,“ prozrazuje manažer pražského Monkey Baru Benedikt Houda, který mistrovství v oboru piloval v legendárním baru Hemingway.Češi jsou pořád rumoví, naopak tequila je míjí, prozrazuje Benedikt Houda z Monkey Baru
Enjoy