Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

FOTOGALERIE: Jak se bydlí v paneláku? Hezky, když si ho zrekonstruuje architekt

Díky proměně dispozic má konečně obývák přímý vstup na lodžii.
Se svolením Filipa Beránka
Petra Nehasilová

Rekonstruovat panelákový byt nemusí být vždy levnou záležitostí. Obzvlášť když se použijí kvalitní materiály. Výsledek ale stojí za to.

Reklama

Stopy původních stavebních zásahů nebo odstraňovaných zdí ponechal, za milimetry nerovností na nových zdí ale investor a architekt v jedné osobě zedníky peskoval.

„Šlo mi o kontrast původní stavby a nově vkládaných prvků. Vnímal jsem to stejně, jako když se obnovují historické památky, kde je podle jednoho filosofického proudu žádoucí, aby byly poznat stopy zásahů v jednotlivých obdobích vývoje,“ vysvětluje princip rekonstrukce architekt René Dlesk (studio RDTH architekti).

I když chápe, že je to poněkud neobvyklé. Avšak legitimní, vždyť panelák, v němž byt je, je starý téměř 50 let.

Reklama

Téměř 80 metrů čtverečních velký byt prošel i zásadní úpravou dispozic. V místě, kde předchozí majitelé měli obývací pokoj, vznikla místnost pro dceru a hosty, která funguje zároveň jako pracovna. Obývák se nově posunul k lodžii.

V koupelně zase přibylo nové okno. „Nepotřebujeme ventilátor. Koupelnu spolehlivě během pár vteřin vyvětráme. A hlavně, máme teď přirozené světlo, což je v paneláku luxus,“ dodává architekt.

Jak ale říká opravovat panelákový byt nemusí být levné. V bytě je totiž spousta truhlařiny z kvalitních materiálů – jasanové dýhy.  

Sídliště, panelové domy

Ceny panelákových bytů se zřítily. Je správná doba na nákup?

Nabídkové ceny starších bytů v Česku v prvním čtvrtletí roku meziročně klesly průměrně asi o 11 procent. Vyplývá to z analýzy firmy FérMakléři.cz. Šedesátimetrový byt po rekonstrukci v Praze podle ní vyjde zhruba o půl milionu korun levněji.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme