Levnější a stejně dobrá alternativa k Praze? Bydlení v „zeleném“ Kladně
Kladno už dávno není špinavým městem, naopak. Téměř každý tamní obyvatel to má do zeleně maximálně deset minut.
Nejenom strategická poloha vůči Praze ale třeba i spousta zeleně dělá z Kladna atraktivní místo pro život. „Skoro všichni obyvatelé města se do deseti minut dostanou do přírody,“ přibližuje Jan Šulc, šéf společnosti EBM. Ta v Kladně rozvíjí dvě lokality.
Jeden přímo u kladenského hlavního nádraží, kde vznikne zhruba 600 bytů. Druhý se také nachází v pohodlné dochozí vzdálenosti od vlaku. „Tento projekt je trochu menší, nabídneme 125 bytů. Začít stavět bychom měli letos v létě,“ přibližuje Šulc.
Nejenom rychlodráha, která významně urychlí cestování do Prahy, i levnější pozemky, dělají z Kladna developerskou bonanzu.Kladno, to je to město. Je levnější než Praha, jak dlouho to ale tak bude?
Reality
Díky výstavbě rychlotrati se výrazně zlepší doprava do Prahy. Za 35 minut se Kladeňáci dostanou na Masarykovo nádraží. V okamžiku, kdy vlaky budou jezdit každých 10, 15 minut to bude podobné jako cestování metrem z okrajových pražských čtvrtí. „Bydlet na Kladně bude brzy stejné jako bydlet ve Stodůlkách či ve Zličíně,“ upřesňuje Šulc, který je jako Kladeňák přesvědčen o obrovském rozvojovém potenciálu Kladna.
Největší středočeské město, má něco kolem 70 tisíc obyvatel, se podle něj už brzy stane dostupnější a stejně atraktivní alternativou bydlení v Praze.
Bývala jednou z nejslavnějších továren. Ve své hvězdné éře zaměstnávala více než 20 tisíc lidí. Dnes je areál kladenské Poldovky jedním z největších a také nejatraktivnějších brownfieldů v Čechách. Tisíce metrů čtverečních se proto začínají sanovat a měnit. Působí tu hned několik subjektů.REPORTÁŽ: Kladenská Poldovka vstává z popela. Sloužit bude průmyslu, možná i kultuře
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?