Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

OBRAZEM: Jak vypadá Máj uvnitř? Máme první fotky

Na obchodní dům Máj v Praze dělníci přidělali druhého motýla od Černého
ČTK
 nst
nst

Jedna z nejstřeženějších rekonstrukcí v Praze je u konce. Někdejší obchodní dům Máj se otevře příští pondělí. Architekti a designéři, kteří pracovali na podobě interiéru, ukázali první fotky.

Reklama

Design vnitřních prostor v šesti patrech budovy Máje, tedy v osmdesáti procentech plochy objektu, navrhla společnost Prochazka & Partners. Na proměně 17 tisíc metrů čtverečních plochy pracovala více než rok a půl.

Horní patra se proměnila na zážitkový park s nespočtem atrakcí od prolézaček a skluzavek pro děti přes závodní simulátory nebo minigolf. Nechybí designové bary a prostory pro různé oslavy.

Podívejte se na první zvěřejněné fotky Máje do následující galerie.

Reklama

Architekta Eva Jiřičná a její projekt Centrum nového Žižkova

Eva Jiřičná: Věž vysoká 80 metrů je prcek. Konzervativní přístup brzdí vývoj Prahy

Původní projekt Central Group na Žižkově obsahoval věže tři, setkal se ale s nesouhlasem vedení Prahy. Architektka Eva Jiřičná ho tedy musela spolu se svým týmem přepracovat. Trvalo to pět let a místo tří budov bude mít rozvojové území kolem někdejšího „Mordoru“ v centru věž jen jednu. Vysoká bude 80 metrů. „Samozřejmě chápu, že úkolem památkářů je ochraňovat historii města. Na druhou stranu ale neinformovanost a mnohdy i přílišná konzervativnost jsou zbytečnou překážkou dalšího rozvoje,“ říká světoznámá architektka.

Přečíst článek

Erik Petrus

Architekt: Praha potřebuje víc než Tančící dům

Erik Petrus projektuje v Česku, staví ale v Indonésii. Je to tam totiž mnohem jednodušší. Stavební povolení na rozdíl od tuzemska tam totiž získáte desetkrát rychleji. Staví se tam navíc mnohem víc a lépe. V Česku jsme podle jeho slov zamrzli v minulém století.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Nádraží v Plzni prošlo zásadní rekonstrukcí.

V Plzni i Budějovicích to jde. Na rozdíl od Prahy tam citlivě zrekonstruovali nádraží

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme