I Norové jsou chataři. Dávno už však neodpočívají ve srubech, ale v moderních dřevostavbách. Jedna je i na Zlínsku
Nejenom Češi jsou národem chatařů a chalupářů. Svojí hytte, tedy chatku, vlastní více než čtvrtina Norů. V minulosti to byly spíš sruby z neotesaných klád, aktuálně jde o moderní dřevostavby s veškerým pohodlím. Jedno mají ale společné, stojí uprostřed přírody daleko od civilizace. Jedna taková stojí i poblíž Luhačovic.
Idea luhačovické Hytty vznikla na cestě kamarádů Adama a Dominika Norskem, možnost užít si trochu norské tradice chtěli přenést i do Česka. Dřevěnou chatu se saunou umístili na 10 tisíců metrů čtverečních velký pozemek na kraji lesa nedaleko Luhačovic.
„Chtěli jsme navrhnout stavbu, která souzní s okolní přírodou a poskytne prostor k přemýšlení,“ přibližuje dvojice. Jejich cílem bylo přenést na Moravu skandinávský minimalismus.
Chata stojí na jižním svahu borového lesa, obyvatelé tak mají dostatek soukromí a klidu. Půdorysem kopíruje mysliveckou chatu, které tu v minulosti stávala. V přízemí se nachází obytný prostor s kuchyní, v podkroví ložnice.
„K nerušené tvorbě patří také kvalitní odpočinek. Proto jen pár metrů od Hytty najdete moderní finskou saunu s otužovací kádí,“ dodávají autoři.
A stejně jako samotná chata se i sauna nese v duchu skandinávského minimalismu a díky fasádě z opalovaného dřeva téměř splývá s okolní přírodou.
Navrhovat tiny house, tedy minimalistický dům, je specifická architektonická, možná spíš designérská, disciplína. Do 25 metrů čtverečních se musí vejít vše: místo na vaření, spaní, koupelna a toaleta. A skvěle to umí i v Česku. Pandemie z minimalistických domků, vytvořila trend.Tiny houses milují dnešní čtyřicátníci. Řešením krize bydlení ale nejsou
Reality
Chaty a chalupy dále zlevňují, a to i tam, kde to dříve bylo nemyslitelné. Dříve za miliony, teď se slevou. Chaty a chalupy zlevňují i v atraktivních lokalitách
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?