Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Je libo pevnost? Stát prodává další várku řopíků

Další várka řopíků na prodej.
Se svolením ÚZSVM
 ČTK

Ministerstvo obrany opět vyhlásilo výběrové řízení na prodej předválečného pohraničního opevnění, takzvaných řopíků, a dalšího nepotřebného nemovitého majetku. Ve zveřejněné nabídce je 26 položek s minimální kupní cenou přes 4,3 milionu korun, přičemž 19 nemovitostí úřad nabízí z předchozích výběrových řízení.

Reklama

V minulých řízeních se ministerstvu nepodařilo prodat deset pozemků v několika krajích včetně Prahy a devět řopíků na Náchodsku, Lounsku, Znojemsku a Břeclavsku. „Přestože jsou některé řopíky situovány na nevlastních pozemcích a vázne na nich předkupní právo vlastníků pozemků, nic nebrání jejich prodeji, protože o ně vlastníci pozemků neprojevili zájem,“ uvedlo ministerstvo.

Nově zařadila obrana do nabídky inzeráty s pozemky třeba v zahrádkářské kolonii v Jihlavě, v Bystřici pod Hostýnem na Kroměřížsku nebo v Brně.

Reklama

Ministerstvo obrany se zbavuje nepotřebných nemovitostí opakovaně. Další nabídku předpokládá zveřejnit na počátku příštího roku a jejím obsahem by měly být i dosud neprodané nemovitosti.

Řopík na okraji Liberce je přístupný v podobě z roku 1938

OBRAZEM: Nadšenci zrekonstruovali řopík u Liberce, má i původní výzbroj včetně kulometů

Do původní podoby z roku 1938 zrekonstruovali loni nadšenci v Krásné Studánce na okraji Liberce objekt lehkého opevnění zvaný řopík. Je v něm i původní výzbroj včetně kulometů. V libereckém regionu jde zřejmě o jediné takové muzeum. Dovnitř se zájemci dostanou jen několikrát do roka.

Přečíst článek

Na bunkru uprostřed polí vyrostla dřevostavba pro turisty

Ticho, klid a výjimečný výhled nabízí experimentální dřevostavba na pohraničním opevnění ve Vratěníně na Znojemsku. Experimentální, protože její autor, architekt Jan Tyrpekl, se snažil minimalizovat náklady.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme