Jiří Kučera: Češi nemají problém kupovat luxusní nemovitosti. Zájemců je čím dál víc
Realitní kancelář Luxent se soustředí na prémiové bydlení. Především v Praze, ale podílí se i na prodeji apartmánů v českých horských střediscích, pořád vede Špindlerův Mlýn. A umí domluvit a zařídit i nákup vysněného bydlení u moře, nyní hlavně v Chorvatsku.
Šéf společnosti Jiří Kučera nemá rád slovo luxusní. Nevyjadřuje podle něj podstatu jeho práce. Víc se mu líbí slovo kvalitní. Faktem však je, že Kučerův ne nějak velký tým makléřů si i v nynější době ochlazení na realitním trhu vede stále dobře. Ředitel Kučera se během rozhovoru při zaznění slova drahý nebo luxusní jen decentně pousměje pod vousy. Které nemá. Je rezervovaný. O trhu s bydlením toho však ví víc než kdokoliv další. A součástí jeho práce je být diskrétní.
Jak se daří segmentu obchodu s luxusními, pardon, kvalitními nemovitostmi? Zdá se, že nadmíru dobře. „Trh se zpomalil, vyjednává se podstatně déle než v minulosti,“ říká Kučera. Zájem kupujících však podle něj v žádném případě neochladl. Z veřejné debaty by se přitom mohlo zdát, že Češi kvůli obří inflaci zchudli, nemají ani na chleba. Opak je pravdou. Movití Češi nešetří na chleba, celkem živě nakupují „kvalitní“ nemovitosti.
„Obchod nemovitostí v nejvyšším cenovém segmentu netrpí tím, že by byl nedostatek kupujících. Kupující tady pořád jsou. A je jich stále více. Problém není v tom, že by neměli peníze. Problém nyní je s ochotou peníze vynaložit,“ říká šéf Luxentu.
Nejnovější díl podcastu Realitní Club přineseme již zítra na newstream.cz nebo všech podcastových platformách.
Poslechněte si i další díly podcastu Realitní Club.
Kromě Bílovic u Uherského Hradiště se městský mobiliář tuzemské značky mmcité vyrábí i v Brazílii. Právě posílení produkce je jedním z hlavních důvodů, proč skupina Davida Karáska chce od investorů na pražské burze Start získat 160 milionů korun. Nejenom o tom, na co chce firma peníze použít, jsme si povídali v dalším díle podcastu Realitní Club.Šéf mmcité: Kopírují nás všude. Hlavně v Polsku, Rusku, ale také v Itálii
Reality
Řada velkých transakcí na nemovitostním trhu nyní míří do nájemního bydlení, říká Zdenka Klapalová, bez nadsázky první dáma českého nemovitostního trhu. Je prezidentkou Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí a také řídící partnerkou poradenské společnosti Knight Frank, která v Česku stojí za řadou velkých obchodů v tomto byznysu.Zdenka Klapalová: Investoři se zaměřili na nájemní bydlení, je to celosvětový trend
Reality
Ceny nemovitostí padají a s nimi velká část realitního trhu. Roste nervozita a napětí. A v tisku se objevují realitkami živené titulky, které se klientům snaží vnutit, že doba je zlá a výhodně prodat není možné. Jenže situace je z mého pohledu jiná. Většina z těch, kteří prodávají se slevou, totiž nevyčerpají většinu možností, jak to dělat jinak a lépe, píše v komentáři pro Newstream Petr Morcinek, majitel realitní společnosti M&M Reality.Petr Morcinek: Propad cen nemovitostí je vizitkou neschopných realiťáků
Názory
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?