Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Loni se v Česku prodalo osm hotelů za 3,8 miliardy. Nakupovala i Kellnerová

Hotel Hilton Prague
ČTK
 ČTK

V Česku se loni prodalo osm hotelů za 153 milionů eur (podle průměrného kurzu České národní banky v roce 2024 asi 3,8 miliardy korun). Ve srovnání s rokem 2023 objem investic stoupl o 28 procent, transakcí naopak bylo o dvě méně. Vyplývá to z informací realitní společnosti Cushman & Wakefield.

Rekordní rok 2019 před pandemií covidu-19 loňské investice nepřekonaly. V roce 2019 objem investic činil 605 milionů eur (podle průměrného kurzu 15,5 miliardy korun).

V loňském roce například síť Czech Inn Hotels koupila Wellness Hotel Step v Praze a hotel Barcelo Palace v Brně. V hlavním městě majitele změnil i hotel Perla či hotel Juliš. Ve Špindlerově Mlýně se pak uskutečnil prodej Harmony Club Hotelu, koupil ho investor Tomáš Otruba společně se svou partnerkou a nejbohatší Češkou Renátou Kellnerovou a její dcerou Annou.

Letos skupina PPF Renáty Kellnerové s rodinou dokončila koupi největšího hotelu v Česku Hilton Prague. V minulosti média informovala i o možném prodeji jiných hotelů v Praze, mimo jiné Four Seasons.

Zdenka Klapalová: Trh s hotely a prémiovými budovami letos ožije

Nemovitostní trh letos zažije lepší rok než loni a předloni, říká Zdenka Klapalová, prezidentka Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí a zároveň jednatelka české pobočky poradenské společnosti Knight Frank. Jen málo lidí vidí do pozadí nemovitostního trhu tak jako ona.

Přečíst článek

„Na trhu koluje mnoho nepotvrzených informací o hotelech, které jsou potenciálně na prodej, ale Four Seasons je jediný, který je oficiálně na trhu,“ řekl regionální vedoucí hotelových transakcí ve společnosti Cushman & Wakefield Nicolas Horky.

Dnes otevírá hotel Sir Prague nizozemské sítě Sir Hotels. Podle Cushman & Wakefield je to jedno ze dvou očekávaných otevření na pražském hotelovém trhu v letošním roce, na jaře má hosty začít přijímat ještě Fairmont Golden Prague, dřívější InterContinental. Přibýt by v tomto roce mělo také několik nemovitostí s apartmány. Loni otevřel například W Prague - někdejší hotel Evropa - a The Cloude One Prague.

Bývalý hotel Škoda prochází rekonstrukcí

Ze zničené ubytovny luxusní hotel. Plzeňský hotel Škoda čeká proměna

Desetipatrový hotel Škoda byl dříve centrem plzeňského hotelnictví a pohostinství. Poslední čtvrt století však chátral, sloužil jako ubytovna a před pěti lety dokonce vyhořel. Neutěšený stav železobetonové budovy, která zahájila provoz v roce 1967, nyní revitalizuje plzeňský stavební podnikatel a investor Michal Fictum se svou firmou Miras.

Přečíst článek

„Rok 2019 byl aktivnější z hlediska nových přírůstků, kdy bylo otevřeno více než deset hotelů nebo obsluhovaných apartmánů,“ řekl Horky. Přesto je podle něj český trh ze zemí střední a východní Evropy pro investory nejatraktivnější. Důvodem je politická stabilita a výhodná geografická poloha, uvedl.

V celé ČR letos otevře asi 12 hotelů, přičemž část z nich po rekonstrukci, řekl prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek. „Celkem představují přibližně 1800 pokojů. Jedná se o větší nárůst, než byl v loňském roce,“ uvedl. Průměrná obsazenost hotelů v Praze podle něj loni činila 75 procent, oproti roku 2023 stoupla asi o čtyři procentní body.

V lednu hotely v Česku ubytovaly zhruba milion hostů, což oproti stejnému období roku 2024 představovalo nárůst asi o desetinu. Cizinců hotely přivítaly více než domácích turistů. Největší oblibě se v lednu těšily čtyřhvězdičkové hotely, vyplývá z údajů Českého statistického úřadu.

V Česku se loni ubytovalo zhruba 22,8 milionu turistů, což byl meziroční nárůst o 3,8 procenta. Počet turistů také poprvé překonal rok 2019 před pandemií covidu-19, a to o 820 tisíc, informoval už dříve Český statistický úřad. Turisté podle něj loni v Česku strávili 57,3 milionu nocí, ve srovnání s rokem 2023 o 2,6 procenta více.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Související

Doporučujeme