Připravujeme pozemky, chceme lákat nové investory, říká šéf státní firmy Pokorný

Stát vloni založil novou společnost, jmenuje se Státní investiční a rozvojová společnost. Jejím účelem je přilákat do Česka nové, významné investory. Kteří budou zaměstnávat vzdělané lidi a tvořit nadhodnotu. Už ne montovny, ale továrny nové doby.
Šéfem státní firmy je Zbyněk Pokorný. „Česko dlouhodobě zaostává v získávání strategických rozdílových investic,“ říká Pokorný. Tuto situaci chce společnost pod jeho vedením změnit.
Jeho společnost, která vznikla pod ministerstvem průmyslu, sceluje pozemky a připravuje je na míru budoucím investorům. Aktuálně jde o dva velké pozemky. Jeden u Chebu, nedaleko německých hranic. A druhý u Bohumína, nedaleko polských hranic. Další velký pozemek chce vytvořit v Ústeckém kraji.
O konkrétních investorech zatím nechce Pokorný mluvit, jednání jsou stále otevřená. Nicméně je zřejmé, že některé chce státní firma navázat na továrnu Hyundai v Nošovicích a TPCA u Kolína. Hodlá přivést do Česka další „rozdílovou“ investici.
Pokorný byl hostem podcastu Realitní Club, který vyjde již v pondělí na stránkách newstream.cz a všech podcastových platformách.
Státní investiční a rozvojová společnost je novým subjektem na trhu. Vznikla v loňském roce, je akciovou společností vytvořenou a vlastněnou ministerstvem průmyslu. Jejím účelem je zcelovat pozemky a vytvářet podmínky pro strategické investory.
Přivedeme do Česka nového investora, říká Zbyněk Pokorný
Reality
Pražský zámek Veleslavín se Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) nepodařilo prodat ani na čtvrtý pokus. Do elektronické aukce s vyvolávací cenou 357 milionů korun se ani tentokrát nikdo nepřihlásil. Nikdo ve stanoveném termínu nesložil požadovanou kauci 15 milionů korun. ÚZSVM uvedl, že co nejdříve vyhlásí nové kolo dražby.
Co to dát zadarmo? Stát opět neprodal zámek Veleslavín ani s velkou slevou
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?