Dřevo místo lamina, kámen místo lina. I tak rekonstrukce bytu vyšla jen na 500 tisíc
Kvalitní materiály se v nájemních bytech spíš nevyskytují. Majitel čtyřech v Hradci Králové se ale nechal přesvědčit architekty, že sázka na dřevo nebo terazzo se vyplatí, protože víc vydrží. Rekonstrukce bytu o rozloze 55 metrů čtverečních podle návrhu architektů ze studia svobodová blaha vyšla na 500 tisíc korun. A lacině rozhodně nevypadá.
„Návrh vznikal přímo na stavbě. Díky umístění v nejvyšším podlaží byly s postupem bouracích prací zřetelnější lepší světelné podmínky oproti ostatním bytům,“ popisují Anna Svobodová a Ondřej Blaha ze stejnojmenného architektonického studia.
Během rekonstrukce architekti odstranili všechny dělící příčky, díky čemuž dosáhli prosvětlení středního, původně servisního traktu.
„Úspěšná renovace původních bukových parket a terrazza, které odolaly nánosu nově nalepené dlažby nebo vinylu, pomohly přesvědčit klienta k investici do podobně trvanlivých materiálů, a to i přes častý a i zde počáteční přístup a volbu levných materiálů do prostor určených k pronájmu, jako je lamino nebo vinylové podlahy,“ uzavírají architekti.
Skleněná kostka jako koupelna, svod dešťové vody v interiéru a umění na každém kroku. Tak vypadá nový domov filmového režiséra Jana Hřebejka a jeho rodiny na pražských Hřebenkách, který navrhla architektka Dagmar Štěpánová ze studia Formafatal.Z hausbótu do řadovky na Hřebenkách. Podívejte se, jak bydlí filmový režisér Jan Hřebejk
Reality
Nad Libní se tyčí už téměř 120 let. Do 90. let některé z tamních činžáků zásobovala vodou. A po tom jen chátrala, než se ji ujal soukromý investor, a chráněnou stavbu zrekonstruoval. Na samém vrcholu vznikl mezonet, další prostory jsou připravené pro jakýkoliv účel. Věž může sloužit k bydlení, ale třeba i jako sídlo firmy, a to za 80 milionů korun.Na vrcholu byt, vespod bazén. Vodárenská věž v Libni je na prodej za 80 milionů
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?