Nejenom špunty do láhve. Z korku se dá především levně stavět
Korek je levný a ekologický stavební materiál. Staví se z něj ve Středomoří i v Česku. Navíc má skvělé izolační vlastnosti, tepelné i akustické.
Od poloviny 16. století se začal používat korek na výrobu špuntů do lahví na víno, postupem času ale středomořská kůra našla využití i v mnoha dalších odvětvích. V Portuogalsku, které patří mezi její největší světové producenty z ní vyrábí například i kabelky. Čím dál častěji se korek využívá i ve stavebnictví. Má totiž skvělé izolační vlastnosti, tepelné i akustické.
Velmi často se využívá v interiéru, v posledních letech i v exteriéru. Na severu Španělska z něj dokonce postavili celý dům, i proto aby ušetřili.
Na výsledek se můžete podívat do následující galerie:
A korkovou fasádu lze najít i v Česku.
„Vše začalo objevením posledního stavebního pozemku na Rašovce před osmi lety. Místo jsme již dříve znali, a jelikož jsme chtěli stavět co nejvýše směrem k Ještědu, vůbec jsme neváhali,“ vyprávějí investoři.
Korkový dům stojí i v Česku. Podívejte se:
Jasnou představu měli i o tom, že v interiéru chtějí mít pohledový beton, kovové prvky, nebo zavěšený krb. „Kamarádi z ateliéru SAD původní ideje zformovali do návrhu domu,“ přibližuje, jak se dům rodil, Iveta Zachariášová, interiérová architektka a spoluautorka projektu.
Novostavba s krásným výhledem na Ješted je zřejmě první, která má v tuzemsku korkovou fasádu.
Odlišná kultura, klimatické podmínky, a tedy i architektura. Možná i proto má domek ve Vietnamu místo cihel sklo. Dá se v něm bydlet? Podle všeho ano.
Vietnamský skleněný domek fascinuje Západ. Splývá s přírodou
Enjoy
Liberec, město skrze ateliér Sial historicky spjaté s progresivní architekturou, se může stát prvním v Česku, v jehož katastru bude stát výškový dům ze dřeva. A to přímo v centru města.V Liberci chtějí dřevěnou bytovku. Architekti ji navrhli jako stavebnici
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?