Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Norma chce postavit novou prodejnu u Panské skály. Narazila na odpor

Norma podobu prodejny poblíž Panské skály upravila, odpůrcům to nestačí
ČTK
 ČTK

Společnost Norma upravila podobu prodejny potravin, kterou chce postavit na dohled oblíbeného cíle turistů - Panské skály v Kamenickém Šenově. Oproti standardizovaným prodejnám bude nižší i méně barevně výrazná, uvedl při veřejném představení projektu vedoucí expanze Normy Michal Schwarzkopf. Odpůrcům, kteří dnes na prezentaci do kina v Šenově přišli, to ale nestačilo. Obavy mají z narušení krajinného rázu a vadí jim třeba i to, že prodejna nebude mít sedlovou střechu, jak je to u jiných staveb v jejím okolí obvyklé.

Reklama

Panská skála, lidově nazývaná Varhany, má status národní přírodní památky a je nejnavštěvovanějším geologickým útvarem v Čechách, dobře známým i geologům v zahraničí. Jde o vulkanický čedičový útvar, který vyčnívá z náhorní plošiny mezi Kamenickým Šenovem a Práchní. Z vrcholu skály je výhled na Kamenický Šenov, Českou Kamenici, České Švýcarsko a hřeben Lužických hor. Malebnou scenérii využili v minulosti i filmaři - v pohádce Pyšná princezna, filmu Hodinářský učeň nebo při natáčení francouzského filmu o kouzelníkovi Merlinovi.

Proti plánované stavbě prodejny v její blízkosti vznikla v létě petice. „Podařilo se nám sehnat podpisů Šenováků v řádu stovek a celkově má petice už přes 2000 podpisů,“ řekl organizátor petice ze spolku Sonow Radim Vácha. Důvod proti výstavbě je podle něj jednoznačný. „Je to něco jako říkat, proč nemá být supermarket pod Karlštejnem nebo na Hradčanském náměstí u Pražského hradu. Prostě u národní přírodní památky ve volné krajině by supermarket podle nás stát neměl,“ dodal.

Projekt má i příznivce

Výstavba prodejny má mezi místními ale své příznivce. Jedním z nich, který přišel na dnešní prezentaci, byl František Adamec. „Jsem pro, protože tady žádné obchody nejsou. Proč musím jezdit do Nového Boru nebo do Kamenice? Tady jsou akorát Vietnamci a jinak nikdo,“ řekl. To, že bude stavba na dohled Panské skály, mu nevadí. „Protože to nebude tak vysoká stavba, aby to nějak překrývalo výhled,“ dodal.

Stavbu v tomto duchu prezentoval i Schwarzkopf. Podle něj má standardní prodejna Normy na výšku deset metrů, tato bude mít méně než osm metrů a bude tak výškově na úrovni okolních rodinných domů. Převládající barva fasády bude šedá. Schwarzkopf také upozornil, že blíže než jejich prodejna jsou k Panské skále dva jiné domy. „Vzdálenost Normy vůči Panské skále je 360 metrů,“ dodal.

Reklama

Podle něj prověřovali i jiné možnosti, kde prodejnu ve čtyřtisícovém městě postavit, a to včetně pozemků města a brownfieldů. Žádné jiné vhodné místo ale nenašli. „Územní plán a situace pozemků, které tady máte k dispozici, to umožňuje pouze v této lokalitě,“ řekl Schwarzkopf. Podle něj si již zažádali o vydání stavebního povolení, pro stavbu ale chybí i souhlas orgánů ochrany přírody. „To je v řešení,“ dodal Schwarzkopf. Norma dnes zároveň zahájila i podpisovou akci na podporu výstavby jejich prodejny, aby doložila veřejný zájem. Na prezentaci ji podepsaly desítky lidí.

Fotovoltaická elektrárna

PRE staví na Sokolovsku svou dosud největší fotovoltaickou elektrárnu

Pražská energetika, a. s., zahájila v Novém Sedle na Sokolovsku stavbu své dosud největší fotovoltaické elektrárny (FVE).

Přečíst článek

Jihočeský kraj chce otevřít bývalý kaolinový důl Orty

Na jihu Čech se zpřístupní unikání přírodní památka

Architektonickou soutěž na obnovu dolu Orty na Českobudějovicku vyhráli architekti Vít Forman, Jan Stibral a Roman Balšán ze Stráže nad Nežárkou. Vítěze vyhlásil Jihočeský kraj.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Tak bude vypadat Obchodní centrum Grand po rekonstrukci.

OBRAZEM: Jak se mění pardubický Grand. Funkcionalistickou památku si oblíbil i prezident Masaryk

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme