Penta přivede do Bratislavy další světové architekty. Pro svůj Southbank už má vítěze. Projekt odtajní za měsíc
Vítězem mezinárodní architektonické soutěže, kterou vyhlásila Penta Real Estate pro svůj pozemek Southbank na břehu Dunaje v Bratislavě, se stal norsko-britsko-slovenský tým špičkových architektů. Jejich návrh hodlá developer odtajnit až za měsíc, 31. března. Už teď to ale odborníci hodnotí jako výhru i pro Bratislavu.
Další prvoligoví architekti z globální architektonické scény se zapíší do tváře moderní Bratislavy. Developerská společnost Penta Real Estate, která vyhlásila vloni v létě mezinárodní architektonicko-urbanistickou soutěž pro pozemky Southbank na pravém břehu Dunaje, už totiž zná vítěze. Stal se jím tým architektů z norského prestižního studia Snøhetta, britského ateliéru Egret West a místního slovenského studia gro. Odborná mezinárodní porota posuzovala podle developera nejen to, nakolik je celý koncept nosný z hlediska urbanismu a samotné architektury, ale i to, jak je celkově komplexně zpracovaný, jak pracuje s veřejným prostorem, jaký klade důraz na zeleň a přírodní kontext celého prostoru.
Práci vítězného týmu norských a britských architektů si můžete prohlédnout ve fotogalerii:
Pozemek s názvem Southbank, na němž bude Penta nově stavět, developer vloni pořídil od společnosti HB Reavis. Leží na pravobřežním nábřeží Dunaje v sousedství plánované výstavby s názvem Nové Lido, kterou realizuje J&T Real Estate a se kterou by měl být také v souladu.
Vítěz není neznámý, jde o první ligu
Norské studio Snøhetta není ve světě architektury žádnou neznámou. Spíše naopak. V poslední době totiž sbírá jedno ocenění za druhým za svůj netradiční a citlivý přístup k architektuře a přírodnímu kontextu v kombinaci s urbanismem. Snøhetta navíc stojí i za oceňovanými realizacemi nábřežních zón v Budapešti nebo Sydney. Do podvědomí laické i odborné veřejnosti se ale zapsala především svým unikátním návrhem první podvodní restaurace v Evropě Under v norském Lindesnes, sídlem redakce skupiny a deníku Le Monde v Paříži, pavilónem divokých sobů v norském Hjerkinnu nebo jedinečnou stavbou Norské národní opery a baletu v Oslu.
Britští architekti ze studia Egret West se zase podíleli na řadě developerských realizacích v Londýně. Proslavili je projekty Kidbrooke, Barking, Clapham One nebo The Old Vinyl Factory. Mladý slovenský ateliér gro architekti se pak v minulosti stal vítězem architektonické soutěže o novou podobu Náměstí republiky v bratislavské Petržalce.
Realitní trh zamrzl. Nemovitosti ale vždy byly a jsou vhodnou investicí. „Investice do nemovitosti byly vždy tím nejlepším. Akcie se znárodnily a dluhopisy ztratily hodnotu. I když i nemovitosti se znárodnily, ale se alespoň do rukou vlastníků vrátily zpět po revoluci. Investice do nemovitostí jsou důležitou součástí portfolia každého,“ říká Pavel Streblov z Penta Real Estate.Streblov z Penty: Investice do nemovitostí se dlouhodobě vyplatí. V portfoliu by je měl mít každý
Reality
Atraktivní zadání přilákalo přes 50 návrhů
Do dvoukolové soutěže Penty se přihlásilo nebývalé množství architektonických týmů z celého světa. Tři týmy byly předem vybrány jako postupující do druhého kola (Metropolitan Architecture, BIG – Bjarke Ingels Group + Pantograph + Inflow a Zaha Hadid Architects). Odborná mezinárodní porota pak vybírala z přihlášených 52 návrhů ještě další postupující trojici návrhů od renomovaných architektů. O realizaci Southbank se s vítězným norsko-britsko-slovenským návrhem utkal tedy také kolektiv neméně slavných architektů z nizozemského ateliéru KCAP z Rotterdamu a velkolepý tým, ve kterém byli zastoupeni William Matthews Associates, Boele,Sadovsky & Architects,Mikhail Riches,Expedition Engineering, LOLA landscape architects a Studio Akkerhuis.
Penta Real Estate má velké urbanistické a architektonické ambice také v Praze, kde v současnosti mimo jiné probíhá architektonická soutěž na realizaci výstavby na unikátním pozemku bývalého Transgasu za Národním muzeem.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?