Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Praha mohla mít další dominantu a nedostane nic. Úředníci zamítli stavbu nové lanovky

Úředníci zamítli stavbu pražské lanovky z Podbaby přes Troju do Bohnic
William Matthews Associates
 ČTK

Úředníci odboru ochrany prostředí pražského magistrátu zamítli v řízení EIA posuzujícího vliv stavby na životní prostředí záměr výstavby lanovky z Podbaby přes Troju do Bohnic.

Reklama

Důvodem je její nepřijatelný vliv na krajinný ráz Trojské kotliny a ekologické funkce krajiny. Lanovka by způsobila nezanedbatelné a nevratné změny, vyplývá z dokumentu zveřejněného v systému EIA. Kladné stanovisko EIA je pro výstavbu nezbytné.

Lanovka měla zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 6 a 8 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze měly být stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Lanovka by za hodinu přepravila až 2300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu byl podle dřívějších informací dvě miliardy korun.

Kocanda Kravsko

Čeští architekti zabodovali v mezinárodní konkurenci. O které projekty jde?

Hned několik tuzemských architektonických studií se dostalo do prestižního výběru Building of Year, který každoročně sestavuje největší architektonický portál ArchDaily. O které projekty jde?

Přečíst článek

Reklama

„Z hlediska vlivů záměru na životní prostředí a veřejné zdraví představuje záměr významný zásah do znaků a hodnot krajinného rázu Trojské kotliny a nezanedbatelnou změnu a snížení krajinného rázu Trojské kotliny, vyvolává nepřijatelný vliv na krajinu a její ekologické funkce a kulturní dědictví,“ píše se v dokumentu.

Naopak z hlediska ochrany životního prostředí je projekt podle dokumentu přijatelný, lanovka by totiž jen minimálně ovlivnila ovzduší, klima, půdu, vodu, přírodní zdroje či hmotný majetek. Přijatelně by ovlivnila i život obyvatel. Problémem je ale podle úředníků umístění lanovky a její dráhy. Ovlivnila by totiž zásadní a jedinečné znaky Trojské kotliny a hodnoty jejího krajinného rázu. Hodnotu území by podle dokumentu projekt snížil a způsobil nezanedbatelné a nevratné změny. „Záměr je proto z hlediska vlivů na krajinu a její ekologické funkce a vlivů na kulturní dědictví nepřijatelný,“ píše se v materiálu.

Domek v Říčanech

Jak se staví v nejlepším městě pro život? V Říčanech se dá najít i kvalitní architektura

V Říčanech se staví i kvalitní architektura. Třeba tamní školka zaujala v zahraničí a novostavba domku je citlivě zasazena do chatové osady.

Přečíst článek

Proti stavbě lanovky se v minulosti postavili někteří obyvatelé a občanské spolky. Terčem kritiky se stala rovněž pro některé politiky, kteří projekt označili za nesmysl a vyhazování peněz. Pražský radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS) loni v září na zasedání zastupitelů dokonce řekl, že na takovou „kravinu“ peníze z městského rozpočtu rozhodně nedá.

Město plánuje kromě lanovky vytvořit také projekt tramvajové trati. Z Podbaby do Troje povede po novém mostě, který bude vybudován přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně tramvaje pojedou tunelem nahoru do Bohnic. Náklady jsou předpokládané ve výši 6,5 miliardy korun a stavba by mohla začít v roce 2030 a trvat čtyři roky.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Tramvajovou trať na Václavském náměstí postaví za 1,24 miliardy firma Eurovia CS

Stanislav Šulc: Trolejbusy na letiště a tramvaje na Václaváku. Nesmyslná romantika ovládla pražskou dopravu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme