Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Řidičům v Praze spadne kámen ze srdce. Barrandovský most opustí stavbaři

Oprava Barrandovského mostu v roce 2022.
ČTK
 ČTK

Letošní opravy pražského Barrandovského mostu skončí v noci na pondělí 17. října. Dokončeny jsou všechny vrstvy vozovky a stavebníci dodělávají pouze drobné práce. ČTK to dnes řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Rekonstrukce začala letos 16. května. Původně měly práce skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto do 29. září.

Reklama

Zda a v jaké výši bude město prostřednictvím své firmy Technická správa komunikací (TSK) uplatňovat po stavební firmě Porr možnou pokutu za zpoždění oprav, zatím nebylo rozhodnuto.

„Práce na jižní části mostu budou dokončeny z neděle na pondělí, poté se budou ještě dodělávat některé práce na severní části, které skončí v noci z pondělí na úterý. Máme dokončeny všechny vrstvy vozovky a dodělány budou detailní práce na dopravním značení nebo odvodňovacích kanálcích," řekl Scheinherr.

Le Monde Headquarters v Paříži navrhlo studio Snøhetta.

O Prahu je zájem. Do soutěže o podobu Vítězného náměstí se přihlásila velká zahraniční studia

Architektonická soutěž, z níž má vzejít návrh na Vítězné náměstí na Praze 6, vyvolala zájem hned několika multidisciplinárních týmů. Do užšího výběru se dostala architektonická studia jako MVRDV, Snøhetta nebo Office for Metropolitan Architecture (OMA), ale i pět oceňovaných českých kanceláří.

Přečíst článek

Upraveno bude také značení na mostě. TSK vyznačí ve směru ze Smíchova do Braníku levý jízdní pruh pouze pro vozidla, která most přejedou a budou pokračovat po Jižní spojce, a nepůjde tak z tohoto pruhu odbočit do Modřan. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude 80 kilometrů v hodině, což je o 30 více než ve zbylých pruzích. Cílem je zlepšit dopravu na mostě a zamezit kolonám.

Reklama

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Jan Kasl

PODCAST Realitní Club: Nejvíc mi na pražském územním plánu vadí, že má na sobě čtverečkovanou síť, říká architekt Jan Kasl

Znáte ty čtverečkované sešity, říká v novém podcastu Realitní Club Jan Kasl, architekt a bývalý primátor Prahy. Nový územní plán, který se již deset let tvoří, podle něj přesně tak vypadá. „Čtvereček na územním plánu, to je sto krát sto metrů. V tom čtverečku je zanesená průměrná výška budov, které se tam mohou stavět,“ říká.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme