Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Byty zlevňují. Lidé prodávají i pod cenou

Bytový komplex Nová Karolina v Ostravě
ČTK
 ČTK

Rozdíl mezi nabídkovými cenami nemovitostí a skutečnými prodejními cenami se prohlubuje a se 13 procenty je největší za poslední rok. V dubnu činila průměrná nabídková cena 62 814 korun za metr čtvereční, realizovaná cena 54 768 korun za metr čtvereční. Uvádí to Broker Consulting REALIndex.

Reklama

Rozdíl mezi nabízenými a realizovanými cenami se rozšiřuje od počátku loňského roku, kdy byl menší než dvě procenta. Na počátku letošního roku činil deset procent. Rozdíl mezi cenovým očekáváním prodávajících a kupujících je větší u domů než u bytů, větší je také u starších budov než u novostaveb.

"Realitní trh prochází stejně jako ostatní trhy určitým vývojem. Vždy záleží na vyrovnávání poptávky s nabídkou. Poptávka je však momentálně oslabená horšími finančními podmínkami u potenciálních kupujících. Prodávající zatím ve větší míře nereflektují změnu situace na trhu," vysvětlil zvyšující se rozdíl mezi nabízenými a prodejními cenami hlavní analytik Broker Consulting Martin Novák.

Index rovněž ukázal, že nejvyšší nabídkové ceny nemovitostí jsou v Praze, kde dosahují v průměru 116 150 korun za metr čtvereční. Nejnižší nabídkové ceny jsou v Olomouckém kraji, kde průměr činil 47 182 korun za metr čtvereční. Nejvyšší realizované ceny jsou opět v Praze, kde dosahují 102 543 korun za metr čtvereční, nejnižší v Libereckém kraji, kde je průměr 41.039 korun za metr čtvereční.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme