Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Šéf pražských plánovačů: Magistrála se zužovat nebude. Ideální je ji obestavět, má ekonomický potenciál

Ondřej Boháč, ředitel IPR
Profimedia.cz
Petra Nehasilová
pej

Magistrála z Prahy nezmizí, velmi významně se podílí na zajištění dopravy. V budoucnu ale musí projít významnými změnami, po nichž by se mohla stát bulvárem jako v Barceloně. „Nyní má magistrála spíš dálniční charakter, pomohla by jí urbanizace,“ říká šéf Pražského institutu a plánování hlavní města Prahy (IPR) Ondřej Boháč.

Reklama

Magistrála je jedním z hlavních témat Prahy. Uvažovalo se o jejím zúžení či "polidštění". Uvažovalo se dokonce o jejím zahloubení. „I toto řešení se prověřovalo, ukázalo se ale jako neproveditelné, přesněji - výše nákladů při tom by nedávala ekonomický smysl,“ vysvětluje Ondřej Boháč.

K tomu, aby se magistrála proměnila na moderní městskou třídu není ale podle Boháče potřeba ani měnit její šíři. „Například i v Barceloně mají kapacitně podobné komunikace, vypadají tam ale jinak a fungují jako městské třídy,“ dodává Boháč.

Takto by mohla vypadat ulice 5. května podle Dominika Váchy.

Magistrála trhá Pankrác na dvě půlky. Šlo by to změnit

Jenom dva pruhy, širší chodníky, předzahrádky a nové byty navrhuje architekt Dominik Vácha do ulice 5. května.

Přečíst článek

A jak toho docílit? Receptem je podle Boháče urbanizace. Dopravní tepna se dá na mnoha místech obestavět. A takové domy mohou podobně jako v Barceloně přinést i ohromný byznys.

Reklama

Takové proměny s sebou ale nutně musí přinést například i zeefektivnění řízení dopravy, což znamená například zúžení pruhů nebo přidání dalších semaforů.

V dalším díle podcastu Realitní Club, který již zítra ráno bude k poslechu na podcastových platformách, jsme se šéfem pražských plánovačů probírali Metropolitní plán, územní plán ale i motýly Davida Černého na Máji.

Před hlavním vchodem secesní Fantovy budovy tak vznikne nový přechod pro chodce.

Nová magistrála. V Praze před hlavním nádražím zmizí jeden pruh

Pražskou magistrálu čekají další změny. Kromě nového osvětlení a dopravního značení plánuje město také rozšíření chodníků a nové přechody. V pondělí pražskými radními schválená studie počítá i s radikálnějším zásahem. Před secesní Fantovou budovou, která je odbavovací halou hlavního nádraží, zmizí jeden jízdní pruh.

Přečíst článek

 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Natáčení podcastu s Ondřejem Boháčem.

Šéf pražských plánovačů: Ke zrychlení nemohlo dojít. Stavební zákon neřeší územní plánování

Přečíst článek
Setkání Realitního Clubu Newstreamu na téma obstrukce ve stavebním řízení.

Češi jsou rození kverulanti. Stavební obstrukce by šlo vyřešit lehce, shodují se odborníci

Přečíst článek
Ondřej Boháč, šéf IPRu a Petr Hlaváček, náměstek primátora

Šéf pražských plánovačů: Stavební zákon přinesl jen elektronizaci, nikoli digitalizaci

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme