Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Skanska postaví v Modřanech dalších 126 bytů za více než miliardu korun

Skanska Residential postaví v Praze Modřanech dalších 126 bytů za více než miliardu korun.
Skanska Residential, užito se svolením
 ČTK

Rezidenční developerská skupina Skanska Residential stejnojmenné švédské skupiny postaví v druhé etapě projektu Modřanský cukrovar 126 bytů a šest nebytových jednotek za více než miliardu korun. Dokončení etapy je plánováno do konce roku 2025. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Reklama

Aktuálně je v druhé etapě prodáno 35 procent bytů. Cena začíná na 125 780 korunách za metr čtvereční. Podle analýzy developerských společností Skanska Residential, Trigema a Central Group byla ve třetím čtvrtletí loňského roku průměrná cena za metr čtvereční v novém pražském bytě 146 459 korun.

Převažovat budou byty o dispozicích 2+kk a 4+kk, součástí ale budou také dispozice 1+kk, 5+kk a takzvané townhouse byty, tedy otevřené střešní lofty. Všechny byty budou mít předzahrádku, terasu, nebo balkon. Prémiové byty v ustupujících patrech pak také terasu s pergolou.

V podzemních podlažích budou sklepy, servisní místnosti, garáže s přípravou pro nabíjecí stanice pro elektromobily. Součástí projektu bude také vnitroblok s parkem a v areálu vznikne také centrální náměstí a amfiteátr. Revitalizovat by se mělo také přilehlé vltavské nábřeží.

Reklama

Generálním architektem projektu je ateliér Chybík + Krištof. Na podobě druhého vnitrobloku pak spolupracovalo studio Loxia. Za výslednou podobou veřejných prostranství stojí ateliér Flera Ferdinanda Lefflera. V areálu budou po dokončení výstavby instalovány umělecké prvky, které vzešly z veřejné umělecké soutěže ART.cukrovar. Konkrétně to budou instalace Cukrouš, Větrníky, Industriální archeologie a Lev, co hlídá řepu.

Nevídaný obrat na rezidenčním trhu. V krizi ožil zájem o větší byty

Nevídaný obrat na rezidenčním trhu. V krizi ožil zájem o větší rodinné byty

Trh s bydlením má do celkového oživení ještě daleko, přesto v některých segmentech poptávka letos nabírá na síle. Po letech, kdy se tvořily fronty na malometrážní investiční byty, jdou nyní na odbyt hlavně větší rodinné byty, zpravidla na dobrých adresách. Mezi kupujícími totiž kvůli vysokým sazbám hypoték převažují zákazníci s vlastní hotovostí, kteří si pořizují nemovitosti pro vlastní bydlení.

Přečíst článek

S důrazem na zelené technologie

V celém projektu Modřanského cukrovaru by měly být nádrže na sběr takzvané šedé vody, tedy na recyklovanou nepitnou vodu z odpadů. Následně může sloužit například ke splachování toalet nebo na praní v pračce. Díky instalovaným technologiím bude podle tiskové zprávy předpokládaná spotřeba pitné vody v areálu nižší o 53 procent, tedy od 59 litrů vody denně na obyvatele. Skanska na stavbu využije také rebetong, tedy beton vyráběný z recyklátu namísto nově těženého kameniva.

„V Modřanském cukrovaru aplikujeme novinky, které očekáváme, že se do budoucna stanou standardem rezidenční výstavby. Patří sem využití obnovitelných zdrojů, prefabrikace, digitalizace, robotika, ale i nové pracovní postupy, které přinášejí zvýšení produktivity a kvality výstavby,“ uvedl Petr Dušta, projektový manažer Skanska Residential.

Kromě druhé etapy Modřanského pivovaru Skanska Residential připravuje v Praze také například čtvrtou etapu projektu Albatros Kbely, Habitat v Malešicích, třetí etapu ve čtvrti Emila Kolbena ve Vysočanech, projekt Michelských pekáren nebo dřevostavbu v Radlicích. Skanska Residential působí na českém rezidenčním trhu od roku 1997 a doposud v Praze postavila přes 9000 bytů.

Projekt Klamovka Park

Bydlení v Klamovka Parku: Lávkou rovnou z domu do parku, zelená střecha a nízké náklady

Bydlení v zeleni, a přitom v centru metropole nabídne nový developerský projekt Klamovka Park. Jak už sám název napovídá, nachází se přímo v jednom z největších pražských parků v žádané lokalitě Smíchova.

Přečíst článek

Víme, co se děje na realitním trhu. Buďte s námi v obraze

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Dalibor Martínek: Developeři jsou zoufalí. Jak může vláda slíbit nový stavební zákon na dobu, kdy už nebude vládnout

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme