V brněnském „bronxu“ postavili levné byty. I přes mrzký rozpočet vznikla zajímavá stavba
Brno si nechalo postavit dostupné byty za 40 milionů ve čtvrti nechvalně známé jako brněnský „bronx“. Dům má sedm podlaží, garáže se zelenou střechu a stromy v atriu. Budovu, která doplnila proluku v centru moravské metropole, projektovali architekti z ateliéru CL3.
Navzdory omezenému rozpočtu se podařilo architektům ze studia CL3 vyplnit proluku střídmým domem. Jednoduchou fasádu zdobí geometrické tvary a doplňuje zelená střecha garáže.
„Důležitým aspektem při práci na zakázce byla finanční dostupnost její realizace. Použitím levných materiálů, absencí detailů a efektivním prostorovým řešením jsme se pokusili dokázat, že úspornost a kvalita obytného prostředí nemusí být vzájemně v rozporu,“ přiblížili architekti.
Za 40 milionů korun se jim podařilo postavit sedmi podlažní bytový dům, v jeho přízemí je technické zázemí domu, ve dvorní části prvního podlaží se nachází garáž pro potřeby obyvatel domu s devíti parkovacími stáními.
Ve druhém nadzemním podlaží je krom třech ubytovacích jednotek navržena společenská místnost se vstupem na střechu garáže, která funguje jako zahrada. V dalších pěti podlažích se nachází bytové jednotky o velikosti 1+kk a 2+kk.
Petr Kolář patří k nejžádanějším českým architektům současnosti, i miliardáři na něj stojí frontu. Staví hotelové resorty, vesnice, olympijské parky i rodinné domy. Označení „architekt miliardářů” se ale brání. „Kvalitní architektura jde dělat i s útlým rozpočtem, stavíme projekty i za milion,” říká Kolář v rozhovoru pro newstream.cz.Architekt miliardářů Kolář: Luxus není zlatý kohoutek, ale dokonalá funkčnost
Leaders
Nenápadná dřevěná konstrukce na břehu přehrady Hrabinka u Českého Těšína zaujala i prestižní zahraniční architektonický server.Český Těšín se dostal do zahraničních médií. Zaujal dřevěnou konstrukcí u přehrady
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?