Vítkova CPI se v Česku zbaví několika nemovitostí. Včetně nákupního centra
Realitní společnost CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka podepsala smlouvu o prodeji šesti nemovitostí v České republice. Budovy kupuje rakouská firma S Immo, ve které CPI Property vlastní většinový podíl.
Předmětem transakce jsou dvě kancelářské budovy, dvě nákupní centra a víceúčelová nemovitost a maloobchodní budova s jedním nájemcem. Jejich celková pronajímatelná plocha činí přibližně 136 tisíc metrů čtverečních.
Nemovitosti mají podle firmy hodnotu 463 milionů eur (11,6 miliardy korun). Majitel z nich pobírá roční nájemné přibližně 28,3 milionu eur.
Vítkova realitní skupina v poslední době mohutně rozprodává majetek, aby snížila zadlužení po nákladné akvizici rakouských realitních firem Immofinanz a S Immo. Společnost CPI Property Group vlastní nemovitosti v Německu, České republice, Polsku a jinde ve střední a východní Evropě. Sídlo má v Lucembursku a s jejími akciemi se obchoduje na burze ve Frankfurtu nad Mohanem.
Vítek je podle letošního žebříčku časopisu Forbes pátým nejbohatším člověkem v Česku s majetkem v přepočtu zhruba za 157 miliard korun. V CPI Property Group má zhruba 90procentní podíl.
Jaké byty a kde se nejlépe pronajímají? A o kolik v průměru zdražilo nájemné? Odpovědi přináší čerstvá data realitního portálu Sreality.cz. Byt na investici. Nejvíc se vyplácí koupě těch nejmenších v centru Prahy
Reality
Největší český rezidenční developer Central Group postaví na pražském Žižkově 370 nových bytů za 1,5 miliardy korun. Výstavba bude v Parkové čtvrti na území zrušeného nákladového nádraží, kde v současnosti skupina dokončuje první etapu projektu. Společnost výstavbou reaguje na oživení realitního trhu, zlepšení makroekonomické situace a zvýšení poptávky po bytech. Dodavatelem výstavby bude švédská stavební společnost Skanska.Nákladové nádraží na Žižkově se rychle mění. Central Group zde postaví stovky nových bytů
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?