Z hausbótu do řadovky na Hřebenkách. Podívejte se, jak bydlí filmový režisér Jan Hřebejk
Skleněná kostka jako koupelna, svod dešťové vody v interiéru a umění na každém kroku. Tak vypadá nový domov filmového režiséra Jana Hřebejka a jeho rodiny na pražských Hřebenkách, který navrhla architektka Dagmar Štěpánová ze studia Formafatal.
Filmový režisér Jan Hřebejk se svojí rodinou trvale žil na hausbótu na pražském Smíchově, a to do doby, než se zamilovali do řadovky ze 70. let na Hřebenkách. Dům v prudkém svahu s výjimečným výhledem na celou Prahu si nechali zrekonstruovat architektkou Dagmar Štěpánovou ze studia Formafatal.
I známí ateisté, Češi, si staví kostely. V posledních letech jich vzniklo hned několik. Jsou moderní, inspirativní a odbornou architektonickou veřejností oceňované. Podívejte se na výběr pěti z nich, do nichž stojí za to zajít i mimo Vánoce.FOTOREPORTÁŽ: Moderní české kostely, do nichž stojí za to jít i mimo Vánoce
Reality
„Vytvořit místo pro život, kde se budou cítit dobře nejen majitelé, ale i jejich přátelé. Místo, které bude působit přirozeně a zabydleně od samého začátku. Domov, který bude autentický, barevný, plný knih, obrazů a dalších uměleckých předmětů. Byt, do kterého kdykoliv umístíte něco nového, neuškodí mu to,“ takové bylo zadání klientů popisuje architekta Dagmar Štěpánová.
Na projektu pracovala celkem čtyři roky. Protože šlo o řadovku, nemohla příliš zasahovat do fasády, aby vizuálně udržela jednotný charakter domu. A stejně jako na hausbótu, kde jsou prostorově potlačené ložnice a koupelna, se tento prostorový princip opakuje i v novém domě.
Na výsledek rekonstrukce se podívejte do následující galerie:
Při návrhu domu do Moravského Krumlova architekti striktně respektovali objem a tvar domu, který na tomto místě v minulosti stával. Radikálně ho ale od okolní zástavby odlišili barvou. Černou na fasádu studio CL3 nezvolilo náhodou.Černý dům? Fasáda se odkazuje na díru, která tu dlouho zela
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?